حضور مردم کربلا در انتخابات پارلمانی عراق  تصاویر حضور مردم کربلا در انتخابات پارلمانی عراق  تصاویر حضور مردم کربلا در انتخابات پارلمانی عراق  تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور مردم کربلا در انتخابات پارلمانی عراق  تصاویر حضور مردم کربلا در انتخابات پارلمانی عراق  تصاویر حضور مردم کربلا در انتخابات پارلمانی عراق  تصاویر حضور مردم کربلا در انتخابات پارلمانی عراق  تصاویر حضور مردم کربلا در انتخابات پارلمانی عراق  تصاویر

حضور مردم کربلا در انتخابات پارلمانی عراق تصاویر

مردم کربلا مانند سایر مردم عراق، چهارشنبه در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند تا با حضور گسترده در پای صندوق‌ها، نمایندگان اصلح خود را به مجلس بفرستند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت‌ماه روز انتخابات عراق ناميده شده است، چراكه مردم با حضور پاي صندوق‌هاي رأي مي‌خواهند سرنوشت كشور خود را تعيين كنند تا آينده درخشاني براي ملتشان ترسيم شود.
مردم كربلا نيز مانند ساير مردم عراق در نقاطي كه براي اخذ رأي مشخص شده است، به پاي صندوق‌هاي رأي آمده‌اند تا با حضور گسترده در پاي صندوق‌ها، نمايندگان اصلح خود را به مجلس بفرستند.
خبرنگاران و عكاسان كربلايي براي تهيه تصوير و گزارش از اين واقعه مهم و سرنوشت‌ساز براي ملت عراق تنها مي‌توانند با داشتن مجوزهاي لازم به مدرسه پسرانه عثمان بن سعيد مراجعه كنند و ورود خبرنگاران به ديگر نقاط اخذ رأي ممنوع اعلام شده است.
تهيه گزارش و تصوير براي خبرنگاران غير عراقي هم ممنوع است، اما به هر طريقي كه مي‌شود خود را به مدرسه عثمان بن سعيد مي‌رسانم و پس از ساعتي گفت‌وگو با مسؤولان مربوطه موفق مي‌شوم به صورت محدود از حضور مردم پاي صندوق‌هاي رأي عكس بگيرم.
عكاسان عراقي براي گرفتن تصاويرشان تنها به جمعيت اكتفا مي‌كنند و وقتي مي‌بينند كه براي تهيه تصاويرم از سوژه‌هاي مردمي استفاده مي‌كنم به سمت سوژه‌هايم كه آنها را بيرون از محوطه انتخابات شكار كرده‌ام مي‌آيند تا چنين صحنه‌هايي را نيز در تصاوير خود به ثبت برسانند.
مردم عراق در سراسر اين كشور پاي صندوق‌هاي رأي حاضر شده‌اند تا نمايندگان اصلح خود را وارد پارلمان كنند چراكه نخست وزير آينده عراق از سوي فراكسيون معرفي شده از سوي مردم مشخص خواهد شد.
براساس گزارش كميسارياي عالي مستقل انتخابات عراق، در اين دوره از انتخابات ۱۰۷ فهرست انتخاباتي در قالب ائتلاف‌ها و جريان‌هاي سياسي براي كسب ۳۲۸ كرسي با هم به رقابت مي‌پردازند.
اين گزارش مي‌افزايد: شمار نامزدهاي انتخابات پارلماني عراق در اين دوره از انتخابات ۹ هزار و ۳۲ نامزد است و شمار عراقي‌هاي واجد شرايط رأي‌دادن در اين دوره از انتخابات هم ۲۰ ميليون و ۴۳۷ هزار عراقي اعلام شده است.
دوشنبه نيز انتخابات پارلماني عراق ويژه مراكز خاص در داخل اين كشور برگزار شد، در اين مرحله نيروهاي امنيتي، كاركنان بيمارستان‌ها و زندانيان همچنين بيماران عراقي در انتخابات شركت كردند و راي خود را به صندوق‌هاي اخذ راي انداختند.
كميسارياي عالي مستقل برگزاري انتخابات عراق ميزان مشاركت مردمي در انتخابات مرحله ويژه را ۹۱. ۴۶ درصد اعلام كرد، كه اين ميزان از مشاركت بالاترين حجم مشاركت از سال ۲۰۰۳ تا به امروز در تاريخ انتخابات رسمي و آزاد عراق به شمار مي‌آيد.
عراقي‌هاي مقيم خارج نيز روزهاي يكشنبه و دوشنبه به مراكز راي گيري در كشورهاي محل اقامت خود رفتند و راي خود را براي انتخابات پارلماني به صندوقها ريختند.


| شناسه مطلب: 45005




كربلا عراق انتخابات



نظرات کاربران