اجرای طرح انطباق با ۶۰ پزشک زن در حج تمتع اجرای طرح انطباق با ۶۰ پزشک زن در حج تمتع اجرای طرح انطباق با ۶۰ پزشک زن در حج تمتع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اجرای طرح انطباق با ۶۰ پزشک زن در حج تمتع اجرای طرح انطباق با ۶۰ پزشک زن در حج تمتع اجرای طرح انطباق با ۶۰ پزشک زن در حج تمتع اجرای طرح انطباق با ۶۰ پزشک زن در حج تمتع اجرای طرح انطباق با ۶۰ پزشک زن در حج تمتع

اجرای طرح انطباق با ۶۰ پزشک زن در حج تمتع

طرح انطباق پزشک برای نخستین بار در حج تمتع امسال با ۶۰ پزشک زن اجرا می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، رييس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر گفت: در طرح انطباق يك زائر زن مي‌تواند از خدمات درماني و بهداشتي پزشك زن استفاده كند كه اين طرح براي نخستين بار، در حج تمتع امسال به طور جدي اجرا مي‌شود.
سيد علي مرعشي در شيراز گفت: در سالهاي گذشته پزشك كاروان به عنوان پزشكان مرد و معين در كاروان‌ها حضور داشت كه در سيستم پزشكي حج امسال، به دليل وجود پزشك مجموعه مي‌توان از ظرفيت حضور پزشك زن استفاده و طرح انطباق را اجرا كرد.
وي با بيان اينكه در هر پزشك مجموعه كاروان، يك پزشك زن حضور خواهد داشت، افزود: امسال ۴۵۵ كاروان از كشور ايران به حج تمتع اعزام مي‌شوند كه ۲۸۰ پزشك در اين سفر معنوي زائران را همراهي مي‌كنند.
مرعشي گفت: بر اساس سياست‌هاي جديد ساختار خدمت رساني در قالب پزشك كاروان تمام شده و ارائه خدمات پزشكي و بهداشتي در قالب پزشك مجموعه شامل يك پزشك براي چند كاروان ارائه مي‌شود.
رئيس پزشكي حج و زيارت هلال احمر كشور افزود: با توجه به كاهش نيروي پزشك در سفر حج تمتع امسال، بايد از پزشك و پرستاران موجود در كاروان‌ها در قالب فعاليت‌هاي داوطلبانه استفاده شود.
مرعشي گفت: تمام خدمات بهداشتي درماني زائران بيت الله الحرام شامل خدمات سرپايي، بستري و جراحي در بيمارستان‌هاي حج و زيارت ايران و كشور عربستان به صورت رايگان ارائه مي‌شود.
اعزام حج تمتع امسال از ۱۴ شهريور ماه جاري آغاز مي‌شود.




نظرات کاربران