بازگشایی موزه عراق پس از دوازده سال بازگشایی موزه عراق پس از دوازده سال بازگشایی موزه عراق پس از دوازده سال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازگشایی موزه عراق پس از دوازده سال بازگشایی موزه عراق پس از دوازده سال بازگشایی موزه عراق پس از دوازده سال بازگشایی موزه عراق پس از دوازده سال بازگشایی موزه عراق پس از دوازده سال

بازگشایی موزه عراق پس از دوازده سال

در حمله ارتش امریکا به عراق، هزاران قطه باستانی از موزه این کشور و همچنین مناطق باستانی به سرقت رفت که با همت مسوولان و مردم تاکنون حدود پانزده هزار قطعه بازگردانده شده است.


به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، مسئولان گردشگري عراق به مناسبت روز جهاني موزه، براي نخستين بار در دوازده سال گذشته درهاي موزه قديمي بغداد را به روي شهروندان عراقي باز كردند.
اين موزه قدمتي پنج هزار ساله دارد و در آن حدود ده هزار اثر باستاني متعلق به منطقه بين النهرين و هزار اثر باستاني متعلق به يونان باستان و ايران باستان و دوره اسلامي نگه داري مي‌شود.
وزارت گردشگري عراق اعلام كرد: در حمله ارتش امريكا به عراق، هزاران قطه باستاني از موزه اين كشور و همچنين مناطق باستاني به سرقت رفت كه با همت مسوولان و مردم تاكنون حدود پانزده هزار قطعه كه چهار هزار و سيصد و بيست و هشت قطعه آن، متعلق به موزه اصلي است بازگردانده شده است.
اكثر آثار به سرقت رفته به امريكا و كشورهاي اروپايي انتقال داده شده بودند.
مسوولان عراقي اميدوارند با بهبود امنيت، موزه اصلي بغداد همه روزه به روي مردم عراق، گردشگران و كارشناسان باستاني باز باشد.


| شناسه مطلب: 45417




عراق موزه



نظرات کاربران