مداحان از غلو و مبالغه‌گویی پرهیز کنند مداحان از غلو و مبالغه‌گویی پرهیز کنند مداحان از غلو و مبالغه‌گویی پرهیز کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مداحان از غلو و مبالغه‌گویی پرهیز کنند مداحان از غلو و مبالغه‌گویی پرهیز کنند مداحان از غلو و مبالغه‌گویی پرهیز کنند مداحان از غلو و مبالغه‌گویی پرهیز کنند مداحان از غلو و مبالغه‌گویی پرهیز کنند

مداحان از غلو و مبالغه‌گویی پرهیز کنند

مداحان باید از غلو و مبالغه‌گویی در خصوص ائمه پرهیز کنند. خدایی نکرده طوری صحبت نکرده که ائمه را جای خدا قرار داده و یا اینکه شخصیت ائمه را از آن چیزی که هستند کمتر نشان دهند که نه در شأن ائمه است و نه برای مداح مناسب است.

مداح اعزامي بعثه مقام معظم رهبري به عتبات در گفتگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي از مداحان خواست با دانستن ارزش كار خود شرايط يك مداح خوب را در خود تقويت كرده و موجب بدعت‌گذاري در دين و انحراف افراد نشوند.
ايمان جهشي با بيان اين‌كه «اگر ذاكرين اهل بيت(ع) قدر خود را بدانند پاداش‌هاي بزرگي نزد خدا، پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) دارند» با اشاره به ملاك‌هايي كه بايد در مداحان باشد، اظهار كرد: اخلاص و قصد قربت داشتن بايد از ويژگي‌هاي اخلاقي مداحان باشد و بايد كه براي رضاي خدا پا به اين عرصه گذاشته و براي ترويج انديشه‌هاي اسلامي تمام سعي و تلاش خود را به كار بندند.
جهشي تاكيد كرد: بايد در هيئات عزاداري ما به مسايل ديني اهميت زيادي داده شود مثلا نبايد مردم به مدت طولاني عزاداري كنند و از آن طرف نمازشان قضا شود كه اين يك آسيب بزرگ براي دين به حساب مي‌آيد.
وي ادامه داد: مساله بعدي كه بايد مداحان به آن اهميت بدهند بحث مطالعه است. مداحان بايد بر روي مسائل تاريخي و عقيدتي مطالعات زيادي انجام دهند. اين مطالعات آنها نبايد به گونه‌اي باشد كه جاي سخنرانان را بگيرند بلكه سخنران جاي خود و مداح جاي خود است.
مداح اعزامي بعثه مقام معظم رهبري به عتبات افزود: مداحان بايد از بيان مسائل نادرست و تحريف‌ها جلوگيري كنند، تكريم علما را مدنظر قرار دهند و هرگز در اين راستا مورد وسوسه‌هاي شيطان قرار نگيرند چرا كه گاهي شيطان بر انسان مسلط مي‌شود و انسان فقط مي‌خواهد از خود تعريف كند.
وي يادآور شد: رعايت حق‌الناس بايد در دستور كار مداح قرار گيرد مداحان نبايد براي اينكه مجلسشان پررونق باشد صداي بلندگوها را زياد كرده و آرامش را از مردم بگيرند به خصوص در شب‌ها كه وقت استراحت مردم است.
جهشي در پايان گفت: مداحان بايد از غلو و مبالغه‌گويي در خصوص ائمه پرهيز كنند. خدايي نكرده طوري صحبت نكرده كه ائمه را جاي خدا قرار داده و يا اينكه شخصيت ائمه را از آن چيزي كه هستند كمتر نشان دهند كه نه در شأن ائمه است و نه براي مداح مناسب است.


| شناسه مطلب: 45431




عتبات مداح



مطالب مرتبط

نظرات کاربران