جزئیات حمله نیروهای داعش به سامرا عکس


حمله گسترده تروریست های داعش به شهر سامرا و مرقد مطهر امامان عسکری(ع) صبح امروز پنجشنبه با مقاومت نیروهای امنیتی خنثی شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، تروريست‌هاي موسوم به دولت اسلامي عراق و شام (داعش) صبح امروز به قصد لطمه زدن به مرقد مطهر امامين عسكري (ع) به شهر سامرا در ۱۱۸ كيلومتري شمال بغداد هجوم آوردند و در سر راه خود به ادارات و ساختمان‌هاي دولتي و منازل شهروندان خساراتي وارد كردند.
دراين حمله تعدادي از شهروندان اهل سنت شهر سامرا و نيروهاي امنيتي كشته شدند.
تروريست‌ها نيز تاكنون با به جا گذاشتن تلفاتي از مواضع خود عقب نشيني كرده اند، ولي درگيري‌ها همچنان به صورت پراكنده ادامه دارد.
يك مقام آگاه امنيتي عراق در اين‌باره گفت كه درگيري‌هاي مسلحانه‌اي كه ميان افراد مسلح و نيروهاي امنيتي عراق در شهر سامرا از صبح امروز روي داد تاكنون به كشته شدن ۵۱ نيروي ارتش و پليس در سامرا منجر شده است و درگيري‌ها تا زمان تنظيم اين خبر همچنان ادامه دارد.
برخي منابع اعلام مي‌كنند كه افراد مسلح تعدادي ساختمان دولتي در اين شهر را به كنترل خود درآورده‌اند.
خبرگزاري كل‌العراق نيز نوشت: عناصر داعش ۵ محله شهر سامرا را تحت كنترل خود درآورده‌اند و گزارش‌ها حاكي از آن است كه آنها توانسته‌اند دانشگاه سامرا را اشغال كنند.
نيروهاي امنيتي عراق در پي حمله همه جانبه داعش به سامرا در استان «صلاح‌الدين» در اين شهر حكومت نظامي اعلام كردند و تمامي راه‌هاي منتهي به مرقد دو امام عسكري (ع) را بستند.
پليس استان صلاح‌الدين اعلام كرد كه تمامي نيروهاي امنيتي به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.
برخي منابع عراقي گزارش كردند كه عناصر تروريستي داعش مناطق الخضراء، العرموشيه، السلام و الجبريه در سامرا را به تصرف كامل خود درآورده اند.
به گفته شاهدان شمار زيادي از عناصر داعش همچنين در اين مناطق مستقر هستند.
شاهدان افزودند عناصر داعش مجهز به انواع سلاح‌هاي سبك و سنگين و چند دستگاه بولدوزر از محورهاي الجلام، ضلوعيه و المعتصم وارد شهر سامرا شدند.
بنا بر اعلام شاهدان، عناصر داعش كه پرچم سياه رنگ القاعده را با خود حمل مي‌كنند، پس از ورود به شهر سامرا مسجد الرزاق بزرگترين مسجد شهر و يكي از ساختمان‌هاي دولتي تحت كنترل خود درآوردند.
شاهدان اعلام كردند درگيري و تبادل شديد آتش هم اكنون از بخش‌هاي مختلف شهرسامرا به گوش مي‌رسد.


| شناسه مطلب: 45805




سامرا عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران