آخرین اخبار از عراق؛

نیروهای ویژه دولت عراق به موصل اعزام شدند


وزارت دفاع عراق از اعزام نیروهای ویژه به شهر موصل برای نابود کردن عناصر داعش خبر داد، همچنین نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به فرماندهان ارتش دستور داد که متمردین را دستگیر و محاکمه کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از العالم، يك منبع مسؤول در وزارت دفاع عراق اعلام كرد نيروهاي امنيتي ويژه عصر ديروز به شهر موصل اعزام شدند.
اين منبع به شبكه عراقي «سومريه نيوز» گفت: مأموريت اين نيروها بيرون راندن عناصر داعش از موصل و بازگرداندن زندگي به اين شهر است.
عناصر داعش بامداد ديروز به شهر موصل حمله كرده و آن را اشغال كردند.
محاكمه صحرايي متمردين در عراق
نخست وزير و فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق به فرماندهان ارتش دستور داد كه متمردين را دستگير و محاكمه كنند.
بر اساس دستور «نوري مالكي» به فرماندهان ارتش، هركسي كه موقعيت خود را ترك كند، بايد دستگير و محاكمه شود.
شبكه «العراقيه» خاطرنشان كرد كه در فرمان نوري مالكي تأكيد شده است كه متمردين در دادگاه‌هاي نظامي صحرايي محاكمه شوند.
عناصر داعش بامداد ديروز به موصل حمله كرده و اين شهر را تحت كنترل خود در آوردند. عناصر داعش همچنين علاوه بر حمله به چند شهر و روستاي مجاور، محكومان چند زندان را در اطراف موصل فراري دادند. نحوه مقابله پيشمرگه با داعش در عراق
يكي ازسران حزب اتحاد ميهني كردستان عراق به رياست جلال طالباني در استان ديالي اعلام كرد كه در صورت ورود عناصر «داعش» به مناطق مورد اختلاف (با دولت) نيروهاي پيشرگه با آنان مقابله خواهد كرد.
«ابراهيم باجلان» در مصاحبه با سايت عراقي «سومريه نيوز» گفت: درصورت ورود داعش به هركدام از مناطق مورد اختلاف در دياله، نيروهاي پيشمرگه با آن مقابله خواهد كرد.
باجلان افزود: براي همه عراقي‌ها از قوميت‌ها و مذاهب مختلف، جنگ با گروه‌هاي افراطي‌ها يك وظيفه ملي است. باجلان خاطرنشان كرد: خون كردها، عربها و تركمان در هر نقطه داخل ديالي امانتي بر گردن ما است، و ما از آنها حمايت مي‌كنيم و نيروهاي پيشمرگه در دفاع از هر نقطه‌اي كوتاهي نخواهند كرد.
اظهارات اين مسؤول حزب اتحاد ميهني كردستان درحالي مطرح مي‌شود كه عناصر داعش از ديروز شهر موصل مركز استان نينوا را تصرف كرده‌اند و ساختمانهاي اداري و استانداري و فرودگاه اين شهر تحت كنترل داعش قرار گرفته است.


| شناسه مطلب: 45955




عراق موصل



نظرات کاربران