آمار زائران عمره گزار در عربستان رو به افزایش است آمار زائران عمره گزار در عربستان رو به افزایش است آمار زائران عمره گزار در عربستان رو به افزایش است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آمار زائران عمره گزار در عربستان رو به افزایش است آمار زائران عمره گزار در عربستان رو به افزایش است آمار زائران عمره گزار در عربستان رو به افزایش است آمار زائران عمره گزار در عربستان رو به افزایش است آمار زائران عمره گزار در عربستان رو به افزایش است

آمار زائران عمره گزار در عربستان رو به افزایش است

مسئولان سعودی از اسکان زائران و عمره گزاران در ۷۹۵ هتل در موسم عمره و پایان سال تحصیلی و ماه مبارک رمضان و افزایش ضریب اشغال هتلها خبر دادند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شوراي عمومي گردشگري و باستاني مكه مكرمه اعلام كرد: اماكن اسكان گردشگري را براي زائران و عمره گزاران در موسم عمره به ويژه عمره ماه رمضان از طريق ۷۹۵ واحد اسكان با ظرفيت ۱۵۵ هزار اتاق آماده كرده است.
اين شورا از افزايش قابل ملاحظه ضريب اشغال اماكن اسكان گردشگري در مكه مكرمه از ابتداي موسم عمره خبر داد و اعلام كرد: پيش بيني مي‌شود نسبت رزرو هتل به ويژه در منطقه مركزي طي روزهاي آينده و حلول ماه مبارك رمضان به ۱۰۰ درصد افزايش يابد.
بر اساس گزارش روزنامه الرياض، مجدي يونس مدير صدور مجوز در اداره گردشگري و باستاني مكه مكرمه اعلام كرد: اماكن اسكان گردشگري شاهد رشد چشمگيري در رزرو هتل است و تيمهاي ميداني نظارتي هم تلاشهاي خود را براي نظارت بر كيفيت خدمات ارائه شده به زائران و كنترل قيمتها افزايش داده اند.
وي از زائران و عمره گزاران خواست هر گونه ملاحظات خود درباره سطح خدماتي كه به آنها ارائه مي‌شود، به اين اداره منتقل كنند.
يونس افزود: تعداد اماكن اسكان گردشگري كه از ابتداي سال جاري هجري قمري مجوز دريافت كرده اند به ۸۱ هتل مي‌رسد و تعداد اتاقهاي جديد هتلي به هشت هزار اتاق رسيده است كه در اطراف منطقه مركزي العزيزيه، المعابده و المسفله قرار دارد.
به اين ترتيب تعداد هتلهاي داراي مجوز در مكه مكرمه به ۷۹۵ باب رسيده كه ۶۹۷ باب آن هتل است كه از اين تعداد ۲۲ هتل پنج ستاره، ۲۶ هتل چهار ستاره، ۱۴۷ هتل سه ستاره و ۱۱۲ هتل دو ستاره است.
بقيه هتلها هم داراي مجوز و غير طبقه بندي شده است و تعداد واحدهاي مسكوني به ۹۸ واحد مي‌رسد كه سه واحد درجه دو و ۱۸ واحد درجه سه است و بقيه نيز داراي مجوز و غير طبقه بندي است و تعداد كل اتاقها به حدود ۱۵۵ هزار اتاق مي‌رسد.
وي تاكيد كرد: ميانگين اشغال در حال حاضر با رشد قابل ملاحظه، ۱۵ تا ۲۰ درصد بيشتر از مدت مشابه سال گذشته از نظر ضريب اشغال و درآمد است.
پيش بيني مي‌شود نسبت اشغال در ماه مبارك رمضان به بالاترين سطح خود در منطقه مركزي اطراف حرم با توجه به فرا رسيدن فصل تعطيلات و آمدن زائران و عمره گزاران از مناطق مختلف عربستان و كشورهاي حاشيه خليج فارس برسد.


| شناسه مطلب: 45971




رمضان عمره مفرده



مطالب مرتبط

نظرات کاربران