آغاز اجرای طرح حج فقرا در اردبیل آغاز اجرای طرح حج فقرا در اردبیل آغاز اجرای طرح حج فقرا در اردبیل بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز اجرای طرح حج فقرا در اردبیل آغاز اجرای طرح حج فقرا در اردبیل آغاز اجرای طرح حج فقرا در اردبیل آغاز اجرای طرح حج فقرا در اردبیل آغاز اجرای طرح حج فقرا در اردبیل

آغاز اجرای طرح حج فقرا در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل، گفت: طرح حج فقرا برای جمع آوری کمک‌های مردمی و مشارکت در اعزام افراد نیازمند به سرزمین وحی است و به کمک جدی خیرین نیازمند هستیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از شبستان، بهروز زلالي، مديركل كميته امداد امام خميني (ره) استان اردبيل پيش از ظهر امروز (۱۴ تيرماه) در نشست خبري با خبرنگاران به تشريح برنامه‌هاي اوقات فراغت مددجويان تحت پوشش در فصل تابستان و برنامه‌هاي اجرايي ماه مبارك رمضان پرداخت و اظهار كرد: در ماه مبارك رمضان با توجه به شرايط خاصي كه دارد نيازهاي اوليه خانواده‌هاي تحت پوشش را تامين مي‌كند و خيرين استاني و خارج از استان قدم‌هاي بزرگ از بابت تامين مايحتاج خانواده‌هاي نيازمند در اين ماه داشته اند.
وي، با اشاره به اينكه مساعدت‌هاي خيرين و نيكوكاران در تامين نياز افراد نيازمند قابل قبول است، تصريح كرد: معنويات و فيوضات خاص اين ماه براي خانواده‌هاي نيازمند خاص است و كميته امداد امام خميني (ره) سعي در مرتفع كردن اين مشكلات دارد و تاكنون ۳۰ هزار خانوار از خدمات و برنامه‌هاي اين اداره بهره مند شده اند.
زلالي، با اعلام اينكه تاكنون ۶هزار و ۳۰۰ پرس غذاي گرم در بين نيازمندان طي اين ماه توزيع شده است، خاطر نشان كرد: برپايي سفره‌هاي افطاري و توزيع سبد كالا با كمك افراد خير و مشاركت موسسات خيريه و هيات امنا مساجد در محلات صورت گرفته است.
مديركل كميته امداد امام خميني (ره)، با بيان اينكه در ماه رمضان برنامه ويژه با نام مفتاح الجنه برگزار شده است، افزود: برنامه مفتاح الجنه براي حضور خيرين در منزل افراد نيازمند و مجالست با اين خانواده و آشنايي با وضعيت آنها برنامه ريزي شده است و اين نوعي پيوند بين افراد نيكوكار و خانواده‌هاي نيازمندان است.
اين مقام مسئول، از ديگر برنامه اين ماه را طرح محسنين ناميد و گفت: اين طرح با هدف تحت حمايت قرار دادن ايتام و خانواده‌هاي بيماران خاص توسط خيرين است و تاكنون بيش از سه هزار و ۵۰۰ يتيم تحت پوشش نيكوكاران قرار گرفته و هزينه‌هاي بيماران صعب العلاج نيز كه هزينه سنگيني است با مشاركت‌هاي مردمي و خيرين تامين شود. وي، با اشاره به اينكه فريضه حج يك آرزو براي هر مسلمان هست، عنوان كرد: طرح حج فقرا براي جمع آوري كمك‌هاي مردمي و مشاركت در اعزام افراد نيازمند به سرزمين وحي است تا افراد كمك درآمد نيز از اين فيض بهره مند شوند و در اين راستا به كمك جدي خيرين نيازمند هستيم.
زلالي در پايان سخنان خود، جشن گلريزان براي زندانيان آبرومند و جرايم غير عمد برپا خواهد شد، يادآور شد: ضيافت رمضان با هدف اطعام نيازمندان و جمع آوري كمك هزينه اين برنامه با مشاركت‌هاي مردمي از ۱۴ رمضان آغاز و تا ۲۳ رمضان ادامه خواهد داشت كه در شهرستان‌ها اين جمع آوري كمك در مصلي‌ها و در شهر اردبيل در مصلي و بقعه شيخ طفي الدين اردبيلي همچون سال‌هاي گذشته برپا خواهد شد.


| شناسه مطلب: 46499




حج فقرا اردبيل



نظرات کاربران