یک انتصاب جدید در بعثه‌ مقام معظم رهبری یک انتصاب جدید در بعثه‌ مقام معظم رهبری یک انتصاب جدید در بعثه‌ مقام معظم رهبری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک انتصاب جدید در بعثه‌ مقام معظم رهبری یک انتصاب جدید در بعثه‌ مقام معظم رهبری یک انتصاب جدید در بعثه‌ مقام معظم رهبری یک انتصاب جدید در بعثه‌ مقام معظم رهبری یک انتصاب جدید در بعثه‌ مقام معظم رهبری

یک انتصاب جدید در بعثه‌ مقام معظم رهبری

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی در حکمی حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی کریزی را به عنوان مسوول نمایندگی بعثه‌ مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلي كريزي از سوي حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت و سرپرست حجاج ايراني به عنوان مسوول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در خراسان شمالي معرفي شد.
حجت الاسلام رجبعلي زماني روز يكشنبه در آيين افتتاح بعثه مقام معظم رهبري در خراسان شمالي و معرفي نخستين مسوول اين دفتر در استان، با بيان اينكه هم اكنون ۷۳۵ روحاني شيعه و سني با اين نهاد همكاري نزديك دارند، گفت: ۷۰۰ نفر از اين روحانيان شيعه و ۳۵ نفر نيز برادران اهل سنت هستند.
وي با اشاره به برگزاري آزمون براي جذب روحاني كاروان‌هاي عمره و عتبات عاليات در سال جاري گفت: براي اين آزمون شش هزار و ۷۰۰ روحاني در سراسر كشور نام نويسي كرده بودند كه ۳۰ درصد آنان به عللي در آزمون شركت نكردند.
مدير جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به ارزيابي صورت گرفته، عملكرد روحانيان كاروان‌هاي حج واجب، عمره مفرده و عتبات عاليات را در همراهي زائران خوب و مثبت عنوان كرد.
حجت الاسلام زماني با اشاره به اهميت فعاليت بعثه، گفت: فعاليت روحانيان، همراهي زائران در سفر حج واجب، ضمن توجه دادن زائران به پيام‌هاي رهبري، تقويت انسجام و وحدت مسلمانان را نشان مي‌دهد.
وي با اشاره به اعمال محدوديت كشور عربستان و كاهش ۲۰ درصدي زائران حج واجب براي كشورمان، گفت، اين محدوديت موجب شده تا آمار روحانيان همراه كاروان‌ها نيز به همان ميزان كاهش داشته باشد.
همچنين در اين مراسم مسوول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان‌هاي خراسان نيز به وظايف بعثه اشاره كرد و گفت: جذب، آموزش و اعزام روحانيان همراه زائران به حج واجب، عمره مفرده و عتبات عاليات از وظايف اصلي اين بعثه است.
حجت الاسلام حسين احمري افزود: براي جذب روحاني كاروان توسط دفتر نمايندگي شرايط سختي در نظر گرفته شده و تنها ۱۰ درصد از شركت كنندگان در آزمون‌ها مي‌توانند، جذب شوند.
وي گفت: سخت گيري در جذب روحانيان كاروان به دليل آن است كه روحاني بايد بتواند تحول فرهنگي در زائران هنگام سفر به حج واجب، عمره مفرده و عتبات عاليات ايجاد كند.
حجت‌الاسلام احمري از امضاي تفاهم نامه بين دفتر نمايندگي بعثه با دانشگاه امام رضا (ع) براي ارتقاي علمي كارگزاران سراسر كشور در همه مقاطع تحصيلي خبر داد و گفت: اكنون در اين چارچوب ۶۰ نفر در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه امام رضا (ع) در مشهد در آزمون نخست قبول شده اند.
وي تحصيل اين افراد در دانشگاه امام رضا را مجازي دانست و همچنين از امضاي تفاهم نامه جديد با دانشگاه آزاد اسلامي براي ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر از كارشناسي براي اين كارگزاران در آينده نزديك خبر داد.
امام جمعه بجنورد نيز در اين آيين گفت: ولايت با حج نمود پيدا مي‌كند و در پررنگ سازي آن دفتر نمايندگي بعثه نقش بسزايي دارد.
حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي افزود: خلا نبود اين دفتر نمايندگي در اين استان نيز احساس مي‌شد كه با پيگيري‌هاي صورت گرفته اين خواست استان محقق شد.
در اين آيين حجت الاسلام «محمدرضا ابوالفضلي كريزي» به عنوان مسوول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان خراسان شمالي معرفي شد.
وي پيش از اين رياست دانشگاه آزاد اسلامي واحد بيرجند را عهده دار بوده است.




نظرات کاربران