راه‌اندازی شبکه جدید «زیارت» در مشهد

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: تاسیس شبکه ملی زیارت در انتظار اجرای تعهدات استانی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايسنا، حجت‌الاسلام علي نهاوندي، ضمن بيان اين مطلب اظهار كرد: خوشبختانه پيگيري دو ساله ما براي تاسيس شبكه ملي زيارت در جوار بارگاه منور رضوي مورد تائيد صداوسيما قرار گرفت.
وي ادامه داد: در مرحله بعد مطالعات لازم در خصوص تاسيس اين شبكه انجام شد و بسترهاي فني راه‌اندازي آن نيز تهيه شد و بنابراين خراسان رضوي اولين استاني خواهد بود كه در كنار شبكه استاني خود يك شبكه ملي را نيز راه‌اندازي خواهد كرد.
مديركل صدا و سيماي خراسان رضوي خاطرنشان كرد: براي نيل به اين مهم شورايي متشكل از استاندار خراسان رضوي، قائم مقام توليت آستان قدس، شهردار مشهد، معاون عمراني و برنامه‌ريزي استانداري و مديركل صداوسيماي خراسان رضوي به دعوت استاندار محترم تشكيل شد كه در اين جلسات به توافقاتي دست يافتيم.
نهاوندي تصريح كرد: براين اساس بنا شد كه استانداري خراسان مكاني را براي تأسيس اين شبكه اختصاص دهد و مبلغ ۱۰ ميليارد تومان لازم براي ايجاد زيرساخت‌هاي اين شبكه را نيز فراهم كند و در مقابل صدا و سيماي خراسان رضوي نيز تعهداتي را به عهده گرفت كه از جمله آنها مي‌توان به تهيه TS3 براي مشهد و حومه و تبديل برخي از سيستم‌هاي قديمي به سيستم‌هاي پيشرفته اشاره كرد.
وي خاطرنشان كرد: هم‌اكنون صدا و سيماي خراسان رضوي به تعهداتش در اين زمينه عمل كرده است و ما منتظر اجرايي شدن تعهدات استاني براي شروع فعاليت‌هاي اجرايي شبكه ملي زيارت هستيم.
مديركل صدا و سيماي خراسان رضوي با اشاره به آمادگي ايجاد شده در صدا و سيماي خراسان رضوي براي تاسيس شبكه ملي زيارت اظهار كرد: از فرداي اجراي تعهدات استاني، ستاد راه‌اندازي شبكه ملي زيارت آغاز به كار خواهد كرد و براي تحقق توليدات مناسب براي اين شبكه اقدام مي‌كند.
وي افزود: خوشبختانه استاندار محترم مجدانه پيگير اين موضوع هستند و به همين دليل ما اميدواريم كه به زودي شاهد فراهم آمدن زيرساخت‌هاي لازم براي تاسيس اين شبكه باشيم.
نهاوندي تصريح كرد: طبق قانون اساسي انتشار فراگير صوت و تصوير فقط به عهده صدا و سيماست و بنابراين سياست‌گذاري و مديريت شبكه‌ها نيز بايد در اختيار صدا و سيما باشد اما در شبكه ملي زيارت در بخش محتوا ما شوراي راهبردي را به وجود آورده‌ايم كه در زمينه ايجاد محتوا از مراكز موثر مانند آستان قدس رضوي و حج و زيارت به عنوان عضو شوراي راهبردي بهره مي‌بريم.
وي افزود: مطمئنا با راه‌اندازي اين شبكه استان و انعكاس فرهنگ معنويت و ولايت‌مداري از يك سو و جذب سرمايه‌هاي مادي و معنوي از سوي ديگر موفق‌تر از قبل خواهد بود و نقش فرهنگي مهمي را در جهان اسلام و كشور ايفا خواهد كرد.
نهاوندي گفت: هم‌اكنون براي مكان تاسيس اين شبكه نيز چند فضا جانمايي شده است كه در اين زمينه نيز ما نياز به همكاري شهرداري و استانداري داريم.
مديركل صدا و سيماي خراسان رضوي تاكيد كرد: البته ما بنا نداريم كه صدا و سيماي مركز خراسان رضوي با اين مجموعه تلفيق شود تا ان‌شاءالله شاهد اين باشيم كه يك مجموعه مستقل با امكانات و شرايط مناسب و مساعد در مشهد به وجود مي‌آيد.


| شناسه مطلب: 47317




رسانه زيارت مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران