تصاویری از بازدید زائران اهل سنت از موزه کعکی مدینه منوره تصاویری از بازدید زائران اهل سنت از موزه کعکی مدینه منوره تصاویری از بازدید زائران اهل سنت از موزه کعکی مدینه منوره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تصاویری از بازدید زائران اهل سنت از موزه کعکی مدینه منوره تصاویری از بازدید زائران اهل سنت از موزه کعکی مدینه منوره تصاویری از بازدید زائران اهل سنت از موزه کعکی مدینه منوره تصاویری از بازدید زائران اهل سنت از موزه کعکی مدینه منوره تصاویری از بازدید زائران اهل سنت از موزه کعکی مدینه منوره

تصاویری از بازدید زائران اهل سنت از موزه کعکی مدینه منوره

موزه «متحف دار المدینه» مشهور به کعکی که در خیابان عبدالعزیز واقع شده است، موزه‌ای زیبا درباره مدینه است که بخش مهمی از آن اختصاص به سیره نبوی (ص) دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، جمعي از زائران كاروان‌هاي اهل سنت، امروز به ابتكار مديريت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري به بازديد اين موزه رفتند.
اين موزه كه به كوشش كعكي، يكي از مهندسان برجسته شهر مدينه و آشناي با تاريخ و جغرافياي اين شهر بنا شده، موزه‌اي است كه براي شناخت بهتر اين شهر از زاويه ديني و اجتماعي تدارك ديده شده است.
اين ساختمان داراي يك سالن اصلي است كه ماكت‌هاي بزرگي از جنگهاي صدر اسلام و شهر مدينه در ادوارمختلف تاريخي دارد. يكي از بهترين ماكت‌هاي آن مسير هجرت پيامبر (ص) از مكه به مدينه است كه طول مسير با چراغ روشن شده و در هر قسمت توضيحاتي در باره آن نقطه و نام آن داده شده است. جنگ احد و خندق در ماكت‌هاي مستقلي كه هر كدام شش تا نه متر است طراحي شده و تمام جزئيات آن‌ها در اين ماكت به نمايش درآمده است.


| شناسه مطلب: 48021




مدينه موزه



نظرات کاربران