حضور فعال رایزنی فرهنگی ایران در دهکده حج غنا حضور فعال رایزنی فرهنگی ایران در دهکده حج غنا حضور فعال رایزنی فرهنگی ایران در دهکده حج غنا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور فعال رایزنی فرهنگی ایران در دهکده حج غنا حضور فعال رایزنی فرهنگی ایران در دهکده حج غنا حضور فعال رایزنی فرهنگی ایران در دهکده حج غنا حضور فعال رایزنی فرهنگی ایران در دهکده حج غنا حضور فعال رایزنی فرهنگی ایران در دهکده حج غنا

حضور فعال رایزنی فرهنگی ایران در دهکده حج غنا

اعزام حجاج غنا از ۲۵ شهریور در دهکده حج در آکرا آغاز و تا ۷ مهر ادامه خواهد داشت. رایزنی فرهنگی کشورمان با هماهنگی و همکاری حاج رشید (امیر الحاج غنا) برنامه‌های فرهنگی خود را در این دهکده به اجرا گذاشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، از بين تمام نمايندگي‌هاي فرهنگي خارج از كشور، تنها رايزني فرهنگي ايران در گوشه‌اي از دهكده حج، غرفه‌اي را به خود اختصاص داده و فعاليت‌هاي فرهنگي خود را به اجرا گذاشت.
در اين برنامه‌ها از علماي ديني دعوت شد و آنان با حضور خود در غرفهٔ رايزني فرهنگي ايران در غنا، به سؤال‌هاي شرعي و مناسك حج زائران پاسخ دادند. همچنين جزوه مناسك حج در ۱۰۰۰ نسخه چاپ و در طول اين ايام بين حجاج توزيع شد.
مراسم افتتاحيه دهكده حج با حضور معاون اول رئيس جمهور، نمايندهٔ امام كل و ديگر فرقه‌هاي اسلامي، جمعي از نمايندگان مسلمان در پارلمان، نمايندگاني از سفارتخانه‌هاي كشورهاي اسلامي و زائران عازم حج برگزار شد.
سخنرانان در پيام خود، حج مقبول براي حجاج و سلامتي سفر را آرزو مي‌كردند و از آنان مي‌خواستند تا ضمن رعايت قوانين كشور عربستان سعودي، نمايندگان شايسته‌اي براي غنا باشند و براي رشد و تعالي كشور خود دعا كنند.
در ديدار و گفت‌وگوي رايزن فرهنگي با حاج رشيد، مقرر شد تا نمايندگي هلال احمر ايران در سال آينده، خدمات درماني و بهداشتي را براي حجاج در غرفه ايران عرضه كند. حاج رشيد اين پيشنهاد را به گرمي پذيرفت. وي از رايزني فرهنگي ايران تشكر و درخواست كرد كه براي سال آينده، فعاليت‌هاي رايزني كشورمان براي حجاج غنايي گسترش يابد.
در اين ديدار، مقرر شد در سال آينده برنامه‌ريزي‌ها و هماهنگي‌ها دو ماه زودتر از اعزام حجاج به عربستان انجام شود. رايزن فرهنگي ايران همچنين پيشنهاد داد در سال آينده مي‌تواند برنامه‌هاي توجيهي را براي روحانيان كاروان‌ها كه برد بيشتري دارد، تدارك ببيند كه مورد استقبال واقع شد.




نظرات کاربران