اعزام پنج هزاردانش آموز به عتبات از اول آبان ماه اعزام پنج هزاردانش آموز به عتبات از اول آبان ماه اعزام پنج هزاردانش آموز به عتبات از اول آبان ماه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام پنج هزاردانش آموز به عتبات از اول آبان ماه اعزام پنج هزاردانش آموز به عتبات از اول آبان ماه اعزام پنج هزاردانش آموز به عتبات از اول آبان ماه اعزام پنج هزاردانش آموز به عتبات از اول آبان ماه اعزام پنج هزاردانش آموز به عتبات از اول آبان ماه

اعزام پنج هزاردانش آموز به عتبات از اول آبان ماه

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس انعقاد توافق نامه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با سازمان حج و زیارت امسال پنج هزار دانش آموز برای نخستین بار درکشور به عتبات عالیات عراق اعزام می‌شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، «حميدرضا كفاش»معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس برنامه ريزي‌ها از اول آبان اعزام اين دانش آموزان آغاز مي‌شود و دختران را مادران و پسران را پدرانشان در اين سفر همراهي مي‌كنند.
وي درباره حج عمره دانش آموزي گفت: سهميه پارسال آموزش و پرورش براي حج عمره دانش موزي دو هزار و ۶۰۰ دانش آموز بود كه امسال درخواست ما افزايش اين سهميه به شش يكهزار نفر است.
كفاش افزود: سازمان حج و زيارت پس از حج واجب اقدام به تشكيل شوراي عالي حج مي‌كند و سهميه قطعي مشخص مي‌شود.
وي گفت: حج عمره دانش آموزي كه ويژه پسران است در اسفند اجرا مي‌شود.
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش در مورد اردوهاي راهيان نور گفت: اردوهاي راهيان نور امسال با سبك و روشي جديد و با امنيت كامل از نيمه دوم مهر براي يك ميليون دانش آموز مقطع دوم دبيرستان انجام مي‌شود.
وي با اشاره به طرح زيارت اولي‌ها به مشهد مقدس افزود: براي شادابي و نشاط در مدارس كشور برنامه‌هاي اردوها طراحي شده و دراين ارتباط امسال دوهزار نفر از مربيان پرورشي درچهار نوبت در رامسر و تهران آموزش ديدند تا بتوانند اردوها را براي دانش آموزان برگزار كنند.
كفاش با تاكيد بر تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس گفت: براساس توافق وزارت آموزش و پرورش با فرهنگ و ارشاد اسلامي امسال كتابخانه‌هاي كلاسي مدارس ابتدايي كشور راه اندازي مي‌شوند.
وي گفت: از ۱۰۵ هزار مدرسه موجود در كشور ۴۰ درصد ابتدايي هستند.
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش افزود: محور برنامه‌هاي اين وزارتخانه امسال براساس تحصيل، تهذيب و ورزش است كه دربخش تحصيل افزايش توانمندي علمي دانش آموزان با كيفيت بخشي برنامه‌هاي آموزشي و تربيتي، در بعد تهذيب فعال كردن حوزه پرورشي، اقامه نماز، فضاي قرآني، مراكز دارالقرآن و در حوزه ورزش نيز توسعه المپيادهاي ورزشي مدارس و سلامت و ورزش دانش آموزان خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد كه درحوزه فرهنگي و پرورشي آموزش و توانمندسازي مربيان و مشاوران، توسعه و تجهيز كانونهاي فرهنگي و تربيتي و اردوگاهها، بازگرداندن اردوهاي پر نشاط و شاداب به مدارس، اجراي طرح انس با اهل بيت (ع) براي آشنايي با زندگي معصومان، حفظ موضوعي آيات قرآني و بازنويسي آثار شهيد مطهري از ديگر برنامه‌هاي اين معاونت است.
كفاش درمورد مدارس امين گفت: اكنون ۵۰۰ مدرسه امين در كشور فعال هستند كه هدف وزارت آموزش و پرورش توسعه كيفي اين مدارس است.




نظرات کاربران