برگزاری همایش بین‌المللی «بصیرت زن مسلمان و بازیابی هویت» در مدینه برگزاری همایش بین‌المللی «بصیرت زن مسلمان و بازیابی هویت» در مدینه برگزاری همایش بین‌المللی «بصیرت زن مسلمان و بازیابی هویت» در مدینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری همایش بین‌المللی «بصیرت زن مسلمان و بازیابی هویت» در مدینه برگزاری همایش بین‌المللی «بصیرت زن مسلمان و بازیابی هویت» در مدینه برگزاری همایش بین‌المللی «بصیرت زن مسلمان و بازیابی هویت» در مدینه برگزاری همایش بین‌المللی «بصیرت زن مسلمان و بازیابی هویت» در مدینه برگزاری همایش بین‌المللی «بصیرت زن مسلمان و بازیابی هویت» در مدینه

برگزاری همایش بین‌المللی «بصیرت زن مسلمان و بازیابی هویت» در مدینه

همایش بین‌اللمللی بانوان زائر از ۱۰ کشور جهان صبح امروز در مدینه‌منوره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج، در اين همايش كه امسال با عنوان «بصيرت زن مسلمان و بازيابي هويت» تعدادي از متفكران به طرح ايده‌هاي خود درباره موضوع همايش پرداختند.
در ابتدا استاد مهدي عادلي آياتي از كلام‌الله مجيد را قرائت كرد و سپس دكتر رقيه رستم‌پور به‌عنوان رئيس همايش نحوه برگزاري برنامه و سخنرانان را معرفي كرد. وي در سخنراني افتتاحيه‌اش تاكيد كرد كه توجه به مبدا و مقصد مي‌تواند بسياري از ابهامات را در زمينه چالش‌هاي هويتي زنان، برطرف كند.
مهندس زويا علي از پاكستان اولين سخنران اين همايش بود كه براي لزوم ارائه آموزش‌هاي دقيق به بانوان تاكيد كرد؛ آموزش‌هايي كه امكان انجام نقش‌هاي توامان همسري و فعاليت اجتماعي را براي آن‌ها فراهم آورد. وي با انتقاد از گروه‌هايي كه چهره‌اي خشن از اسلام ارائه مي‌كنند، يادآور شد كه ما به زناني احتياج داريم كه حضرت زهرا (سلام‌الله علي‌ها) را الگوي خود قرار دارند تا حسين (عليه‌السلام) را متولد كند.
دكتر رستم‌پور نيز پس از پايان اين سخنراني مباحث آن‌ها را جمع‌بندي و دومين سخنران اين همايش كه دكتر ندا اسماعيل حقي از انگلستان بود را پس از اجراي تواشيح توسط گروه طه به جايگاه دعوت كرد؛ وي كه از سوي رئيس همايش برنامه پزشك متخصص زنان و فعال فرهنگي معرفي شد، در سخنان خود به موضوع عفت و تفاوت‌هاي آن با حجاب پرداخت و افزود: مادران بايد عفت را در دختران خود، دروني كنند.
پس از سخنراني سرپرست حجاج ايراني و نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت، خانم عامره رزاق از فعالان زنان در عراق به ارائه بحث پرداخت و سپس دكتر عزت‌السادات مي‌رخاني استاديار دانشگاه تربيت مدرس از ايران و دكتر ثمينه جعفري از كانادا.
اين دومين همايش بين‌المللي‌اي بود كه در روزهاي اخير در بعثه مقام معظم رهبري در مدينه‌منوره برگزار مي‌شد.




نظرات کاربران