دیدار روسای بعثه‌های ایران و عمان+گزارش تصویری دیدار روسای بعثه‌های ایران و عمان+گزارش تصویری دیدار روسای بعثه‌های ایران و عمان+گزارش تصویری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار روسای بعثه‌های ایران و عمان+گزارش تصویری دیدار روسای بعثه‌های ایران و عمان+گزارش تصویری دیدار روسای بعثه‌های ایران و عمان+گزارش تصویری دیدار روسای بعثه‌های ایران و عمان+گزارش تصویری دیدار روسای بعثه‌های ایران و عمان+گزارش تصویری

دیدار روسای بعثه‌های ایران و عمان+گزارش تصویری

روز گذشته روسای بعثه‌های ایران و عمان در مکه مکرمه دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج، در اين ديدار كه در محل بعثه عمان برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر به شيخ افلح الخليلي گفت: روابط ديرپاي ميان دو كشور روبه‌روز در حال توسعه و گسترش است.
اميرالحاج ايران به ديدار مقامات سلطان قابوس پادشاه عمان از ايران طي ماه‌هاي گذشته، اشاره و اضافه كرد: اميدواريم در حوزه كاري مشترك هم ديدار‌ها و مذاكرات دو طرف، افزايش يابد.
نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت اين‌گونه مراودات را با توجه به اجرايي‌شدن طرح مسار الكترونيك و يا توسعه حرمين ضروري دانست و از رئيس بعثه عمان براي سفر به ايران دعوت كرد.
سرپرست حجاج ايراني به مساله ظهور گروه‌هاي تفكيري اشاره و اظهار داشت: اينان در ابتدا فتنه شيعه و سني را مطرح كردند و حال مساله فرا‌تر از اين مذاهب، اهل سنت، ايزدي‌ها و مسيحيان را نيز گرفتار كرده است.
وي افزود: در اين شرايط براي گذركردن از فتنه‌ها، وحدت ميان علماي اسلام ضروري است. پيشنهاد برگزاري همايش‌هاي مشترك در چنين زمينه‌هايي، از ديگر نكاتي بود كه سوي حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر مطرح شد.
رئيس بعثه عمان هم در اين ديدار گفت: مسلمانان يد واحده هستند و مشتركات بسياري ميان آن‌ها وجود دارد و به‌جهت مصالح بالايي كه هم‌اكنون به‌وجود آمده، وحدت آن‌ها بيش از پيش ضروري است.
الخليلي با ذكر اهميت بالاي روابط با ايران براي عمان، ارتباط ميان رهبران دو كشور را در سطح خوب عنوان و اضافه كرد: حج فرصت مناسبي براي بررسي زمينه‌هاي تفاهم و همكاري است.




نظرات کاربران