لایه پنهان ازدواج در عربستان لایه پنهان ازدواج در عربستان لایه پنهان ازدواج در عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لایه پنهان ازدواج در عربستان لایه پنهان ازدواج در عربستان لایه پنهان ازدواج در عربستان لایه پنهان ازدواج در عربستان لایه پنهان ازدواج در عربستان

لایه پنهان ازدواج در عربستان

نتایج یک پژوهش در عربستان ثابت کرد که زنان عربستانی، هم از ترس هَوُو و طلاق و هم برای داشتن آزادی اجتماعی و فرهنگی، ازدواج با بیگانگان و زندگی در خارج از عربستان را ترجیح می‌دهند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از شبكه العالم، روزنامه «عرب نيوز» با انتشار نتايج اين پژوهش، به نقل از «هادي مكي» پرستار عربستاني گفت: شمار زيادي از دختران جوان عربستاني، از ازدواج با جوانان سعودي بيمناكند و علت آن، افزايش بي‌رويه ميانگين طلاق و محدوديت‌هاي اجتماعي است.
وي افزود: بسياري از اين دختران، ترجيح مي‌دهند به خارج از عربستان سفر كنند تا در جامعه‌اي با فكري باز‌تر زندگي كنند، زيرا چنين مسائلي را در عربستان نمي‌يابند.
«سعاد علي» همسر مردي عرب و غيرعربستاني نيز گفت: زنان عربستاني، در شهرهايي نظير مكه، مدينه و طائف، بيش از ساير شهر‌ها امكان ازدواج با غير عربستاني‌ها را پيدا مي‌كنند و علت آن، سفر خارجي‌ها به اين شهر‌ها براي حج و عمره است. اما در شهرهايي مثل رياض و ديگر مناطق جنوبي، هم به سبب كمبود مسافران خارجي و هم به سبب پيوندهاي مستحكم قبيله‌اي شانس كمتري براي ازدواج با همسراني از خارج از كشور دارند.
بر اساس اين پژوهش، در ميان كشورهاي حاشيه عربي خليج فارس، مردان كويتي بيش از ساير كشور‌ها از عربستان همسر اختيار كرده‌اند. از ديگر كشورهاي عربي نيز، يمني‌ها بيش از مردان ساير كشورهاي عربي، با زنان عربستاني ازدواج كرده‌اند. در اين مي‌ان، با وجود محدوديت‌هاي اجتماعي كه زنان عربستاني براي ازدواج با همسران غير عرب دارند، ۱۱۸ زن عربستاني با همسراني پاكستاني ازدواج كرده‌اند.
«صدقه فاضل» نماينده مجلس شوراي عربستاني نيز فاش كرد كه ۷۰۰ هزار زن عربستاني، همسراني خارجي اختيار كرده‌اند كه اين تعداد، از نظر آماري ۱۰ درصد از همه زنان و دختران عربستاني را تشكيل مي‌دهد.


| شناسه مطلب: 49219




بانوان عربستان



نظرات کاربران