گفت‌وگو با عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان

داعش چگونه توسط آمریکا ساخته شد؟ گفت‌وگو با عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان

داعش چگونه توسط آمریکا ساخته شد؟ گفت‌وگو با عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان

داعش چگونه توسط آمریکا ساخته شد؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گفت‌وگو با عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان

داعش چگونه توسط آمریکا ساخته شد؟ گفت‌وگو با عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان

داعش چگونه توسط آمریکا ساخته شد؟ گفت‌وگو با عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان

داعش چگونه توسط آمریکا ساخته شد؟ گفت‌وگو با عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان

داعش چگونه توسط آمریکا ساخته شد؟ گفت‌وگو با عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان

داعش چگونه توسط آمریکا ساخته شد؟
گفت‌وگو با عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان

داعش چگونه توسط آمریکا ساخته شد؟

آمریکا دروغ‌گو است تا دلتان بخواهد. آمریکا از این گروه‌های تکفیری در عراق، سوریه و ترکیه برای تهدید این کشورها بهره می­‌برد و تلاش می­‌کند نوعی کمربند ترس و تهدید پیرامون جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند تا ایران همواره نگران باشد. اما بنده می­‌گویم این توطئه لاجرم با شکست مواجه می‌شود، چون همواره این‌گونه نیست که منافع آمریکا بر منافع این گروه‌های تکفیری منطبق باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رهبر انقلاب در ديدار با شركت‌كنندگان در كنگره‌ي جهاني جريان‌هاي افراطي و تكفيري از ديدگاه علماي اسلام كه صبح ديروز در حسينيه‌ي امام خميني رحمه‌الله برگزار شد، فرمودند: «جريان تكفير و حكومت‌هاي پشتيبان آن كاملاً در جهت اهداف استكباري يعني آمريكا و دولت‌هاي استعماري اروپايي و رژيم صهيونيستي حركت مي‌كنند و با ظاهري اسلامي، عملاً درخدمت آن‌ها هستند.» اين موضوع را با شيخ غازي حنينه، عضو شوراي مركزي تجمع علماي مسلمان لبنان و رئيس جريان وحدت‌گراي النهضة اين كشور كه يكي از شركت‌كنندگان حاضر در اين ديدار بود در ميان گذاشتيم. * چند وقتي است كه جريان تكفيري به‌عنوان مهم‌ترين عامل در ايجاد ناامني در منطقه در حال ايفاي نقش است. ارزيابي شما از بستر ظهور و بروز تكفيري‌ها در منطقه چيست؟
اين گروه‌هاي تكفيري مسلماً اهدافي دارند كه به دنبال تحقق آن هستند و براي رسيدن به اين اهداف، از كشتن مردم، بريدن سرهاي آن‌ها و فتنه‌انگيزي در بين مردمان كشورها، ابايي ندارند. آن‌ها جنگ سوريه را به بهانه‌ي حقوق ملت سوريه آغاز كردند و نتيجه‌ي آن هم چيزي نيست مگر حضور ده‌ها هزار تروريست افراطي تكفيري در سوريه كه ملت، اقتصاد، كشاورزي، سرمايه‌ها، آب، برق و نفت اين كشور را به تباهي كشيده‌اند و شعار برپايي خلافت هم سر مي­‌دهند. اين چه خلافتي است كه بر سرهاي بريده‌ي مسلمانان و به قيمت نابودي سرمايه‌ي مسلمانان و تجزيه‌ي ملت‌هاي عربي ايجاد مي‌شود؟ اكنون شش ميليون نفر از ملت سوريه و ميليون‌ها نفر از مردم عراق، آواره و سرگردان هستند و كرامت برادران مسيحي و ايزدي در عراق پايمال شده و زنان آن‌ها در بازار داعش فروخته مي­‌شوند. آن‌ها در ظاهر شعاري مي­‌دهند، اما در عمل عكس آن رفتار مي­‌كنند. [factimage()] http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/28300/smpl.jpg [imagetitle()] [factimageend()] [fact()]امريكا دروغ‌گو است. آمريكا از طريق همكاري با ايران، به دنبال اين است كه يك جبهه‌ي درگيري بسيار گسترده ميان شيعه و سني ايجاد كند تا در جهان و به‌ويژه جهان عرب و اسلام و مجامع اهل سنت، بگويند اي اهل سنت به پا خيزيد كه ايران شيعه آمده تا با اهل سنت بجنگد. اما حكمت و زيركي مقام معظم رهبري و مسئولان ايراني، اين توطئه را با شكست مواجه ساخت.[factend()]
* حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار ديروز خود اشاره فرمودند كه جريان‌هاي تكفيري كاملاً در جهت اهداف استكباري حركت مي‌كنند؛ به نظر شما چه رابطه‌اي ميان آمريكا و نظام سلطه با جريان‌هاي تروريست تكفيري وجود دارد؟
آمريكا اين گروه‌ها را در كشورهاي عربي و اسلامي در جهت منافع خود به كار گرفته است. ايالات متحده براي اولين‌بار اين گروه‌ها را در جنگ با اتحاد جماهير شوروي به كار گرفت و جوانان مصر، اردن و سوريه را به افغانستان برد. كشورهاي حاشيه‌ي خليج فارس هزينه‌ي انتقال اين جوانان را مي­‌پرداختند و آمريكا نيز به آن‌ها آموزش و سلاح مي­‌داد. آن‌ها را مجاهدان افغان‌العرب مي­‌ناميد، اما هنگامي كه شوروي شكست خورد و آمريكا در آن معركه پيروز شد، همين به‌ظاهر مجاهدان، به دشمن آمريكا تبديل شدند و سازمان القاعده را تشكيل دادند. البته آمريكا باز هم توانست منافع مشتركي با اين گروه‌ها تعريف كند و به اين نكته پي بُرد كه اين گروه‌ها به دنبال رسيدن به قدرت در كشورهاي عربي و اسلامي هستند و بنابراين رابطه‌ي جديدي را براساس منافع مشترك با آن‌ها ايجاد كرد و در عراق، سوريه، مصر و ليبي، براي رسيدن به دو امر اساسي به آن‌ها مأموريت داد: استفاده از نفت كشورهاي عربي و حفظ رژيم صهيونيستي.
اكنون شاهد اين هستيم كه نيروهاي جبهة النصره در مرزهاي فلسطين با سوريه، در جولان حضور دارند و از بيمارستان‌هاي اسرائيلي براي درمان خود استفاده مي­‌كنند. علاوه بر اين، از منابع مالي و تجهيزات اسرائيل براي جنگ با ارتش سوريه بهره مي‌برند. اين گروه‌ها در واقع با آمريكا منافع مشترك داشتند، اما بار ديگر شاهد آن هستيم كه آمريكا به آن‌ها پشت كرده و براي اولين‌بار كشورهاي خليج فارس بايد بهاي سنگين سازش با آمريكا را بپردازند. امروز كشورهاي خليج فارس شاهد چرخش سياست‌هاي آمريكا در برخورد با اين گروه‌هاي تكفيري هستند و از اين جهت ما مي­‌گوييم آمريكا در كنار اسرائيل بيشترين استفاده را از اتفاقات منطقه‌ي عربي و اسلامي مي­‌برند.
* آمريكا اكنون به بهانه‌ي مبارزه با تكفيري‌ها و به‌طور خاص داعش، ائتلافي را راه‌ انداخته و مجدداً خواهان ورود نظامي به عراق است؛ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اما ادعاي آمريكا مبني بر مبارزه با داعش را دروغ محض دانسته‌اند. به نظر شما آمريكا تا چه اندازه در ادعاي خود صادق است؟
آمريكا دروغ‌گو است تا دلتان بخواهد. آمريكا از اين گروه‌هاي تكفيري در عراق، سوريه و تركيه براي تهديد اين كشورها بهره مي­‌برد و تلاش مي­‌كند نوعي كمربند ترس و تهديد پيرامون جمهوري اسلامي ايران ايجاد كند تا ايران همواره نگران باشد. اما بنده مي­‌گويم اين توطئه لاجرم با شكست مواجه مي‌شود، چون همواره اين‌گونه نيست كه منافع آمريكا بر منافع اين گروه‌هاي تكفيري منطبق باشد. همه‌ي ما از توافق مشهور ميان دولت عربستان و محمدبن‌عبدالوهاب در مورد تقسيم قدرت در عربستان اطلاع داريم. مي‌دانيد كه در طول تاريخ، آل‌ سعود بر اين كشور حكومت كرده‌اند و از طرفي ديگر، تفكر وهابي‌ها و علماي آن‌ها جهت‌گيري فكري، فرهنگي و ديني عربستان را تعيين مي­‌كند. اكنون تفكر وهابي به دنبال حكومت و حكمراني است و نوعي درگيري با حاكمان سعودي پيدا كرده است، زيرا وهابي‌ها مي­‌خواهند در سوريه، عراق، اردن، مصر و ليبي حكومت كنند تا پس از آن‌ها، نوبت به مكه و مدينه برسد و بر عربستان هم حكومت كنند. سخنان و ويدئوهاي وهابي‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي، بهترين دليل براي اين مدعاست.
* چندي قبل كه اخباري مبني بر همكاري ميان ايران و آمريكا عليه داعش منتشر شد، رهبر ايران فرمودند ما با آمريكايي‌ها همكاري نمي­‌كنيم، زيرا آن‌ها در ادعاي خود صادق نيستند.
بله، همان‌طور كه گفتم آمريكا دروغ‌گو است. آمريكا از طريق همكاري با ايران، به دنبال اين است كه يك جبهه‌ي درگيري بسيار گسترده ميان شيعه و سني ايجاد كند تا در جهان و به‌ويژه جهان عرب و اسلام و مجامع اهل سنت، بگويند اي اهل سنت به پا خيزيد كه ايران شيعه آمده تا با اهل سنت بجنگد. اما حكمت و زيركي مقام معظم رهبري حفظه‌الله و مسئولان ايراني، اين توطئه را با شكست مواجه ساخت. موضع‌گيري ايشان تأكيد مجددي بود بر انديشه‌ي سياسي‌شان در مورد اتفاقات منطقه و برخورد با آمريكا.


| شناسه مطلب: 49505




داعش



نظرات کاربران