رانندگی زنان عربستانی در آمریکا جایز است! رانندگی زنان عربستانی در آمریکا جایز است! رانندگی زنان عربستانی در آمریکا جایز است! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رانندگی زنان عربستانی در آمریکا جایز است! رانندگی زنان عربستانی در آمریکا جایز است! رانندگی زنان عربستانی در آمریکا جایز است! رانندگی زنان عربستانی در آمریکا جایز است! رانندگی زنان عربستانی در آمریکا جایز است!

رانندگی زنان عربستانی در آمریکا جایز است!

مبلغ وهابی سعودی در واکنش به حملاتی که در پایگاههای اجتماعی علیه تناقض گویی وی درباره رانندگی زنان در آمریکا و عربستان صورت گرفته، مدعی شد که سخن وی به صورت ناقص روایت شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل العالم، "عبدالعزيز الفوزان" در گفت وگويي تلويزيوني در پاسخ به جنجالي كه عليه وي در توييتر به راه افتاده، گفت: كسي كه يك قسمت از سخنان مرا به صورت هشتگ درآورده مكار و دروغگو است و از او انتظاري نمي رود، اما كساني كه اين هشتگ را بدون شنيدن متن كامل سخنان من منتشر كرده اند، مورد سرزنش هستند.
وي اظهار داشت: زن در عربستان با داشتن راننده مانند ملكه هاست و اين به دليل توجه خانواده به اوست؛ من نگفتم كه خلوت كردن با راننده را جايز مي دانم، بلكه برعكس ممكن است راننده خودش منبع شر و بلا باشد.
وي افزود: من مواضع خودم را در قبال اين موضوع در يوتيوب منتشر كردم اما يك بار ديگر مي گويم، اصل بر جايز بودن رانندگي زنان است و كساني كه آن را حرام كرده اند به دليل وجود مفاسدي بوده كه ممكن است گريبانگير زن شود، اما اگر بتوان جلو اين مفاسد را گرفت اصل بر جايز بودن رانندگي است.
مبلغ سعودي در ادامه گفت: من از شيخ محمد العثيمين درباره رانندگي زنان در آمريكا سوال كردم و او گفت اگر قوانيني آنجا هست كه زن را حمايت مي كند، اصل بر جايز بودن است.
وي تناقض گويي راجع به جايز بودن رانندگي درغرب و حرمت آن در عربستان را نيز به وجود ضوابطي در كشورهاي غربي مربوط دانست كه زن را از وجود مزاحمان و متعرضان حمايت مي كند و چنين ضوابطي در عربستان وجود ندارد.
الفوزان خاطرنشان كرد كه اگر سازمان هاي حمايتي و ضوابطي كه در غرب هست در عربستان نيز ايجاد شود، اصل بر جايز بودن رانندگي زنان است هرچند كه خود او شخصا اين مساله را ترجيح نمي دهد.


| شناسه مطلب: 49887




بانوان عربستان



نظرات کاربران