نشست فرهیختگان عمره‌گزار ایرانی در مدینه منوره نشست فرهیختگان عمره‌گزار ایرانی در مدینه منوره نشست فرهیختگان عمره‌گزار ایرانی در مدینه منوره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست فرهیختگان عمره‌گزار ایرانی در مدینه منوره نشست فرهیختگان عمره‌گزار ایرانی در مدینه منوره نشست فرهیختگان عمره‌گزار ایرانی در مدینه منوره نشست فرهیختگان عمره‌گزار ایرانی در مدینه منوره نشست فرهیختگان عمره‌گزار ایرانی در مدینه منوره

نشست فرهیختگان عمره‌گزار ایرانی در مدینه منوره

نشست فرهیختگان و اساتید دانشگاه‌ها با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره صبح روز سه‌شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین خادمی در سالن اجتماعات بعثه برگزار و درخصوص مسائل مختلف فرهنگی و مشکلات حج و عمره تبادل نظر انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، نشست فرهيختگان و اساتيد دانشگاه‌ها با حضور نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره صبح روز سه‌شنبه به رياست حجت الاسلام والمسلمين خادمي در سالن اجتماعات بعثه برگزار و درخصوص مسائل مختلف فرهنگي و مشكلات حج و عمره تبادل نظر انجام گرفت.
ابتدا نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره ضمن خوشامدگويي به اساتيد و دانشجويان، هدف از تشكيل اين جلسه را استماع نقطه نظرات فرهيختگان درخصوص مسائل فرهنگي كشور و همچنين بررسي نقاط قوت و ضعف عمليات عمره دانست و از شركت كنندگان خواست ضمن ارائه انتقادات و پيشنهادات، راهكارهاي اجرايي مورد نظر را جهت مقابله با ضعفها و تقويت قوتها مطرح كنند.
حجت الاسلام والمسلمين خادمي با اشاره به آيه ۹۷ سوره مباركه نحل «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ» تاكيد كرد: خداي متعال بخشي از پاداش بندگان صالح خود را در همين دنيا به آنان ارزاني مي‌دارد چراكه بر اساس آيه ۲۵ سوره بقره «قَالُوا هَذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ» مومنان پس از حضور در بهشت اظهار مي‌دارند اين همان چيزي است كه ما پيشتر آن را دريافت كرده بوديم.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در ادامه با بيان اينكه متاسفانه در حال حاضر تمايل بسياري از مردم در كشور به مسائل اعتقادي كاهش يافته و حب دنيا و ارزشهاي مادي جايگزين آن شده است، اظهار داشت: ابوذر غفاري از پيامبر اسلام (ص) توضيح شرح صدر را خواستار شد. حضرت در پاسخ فرمودند: نوري است كه خدا در دل هر كس كه بخواهد قرار مي‌دهد. ابوذر عرض كرد: نشانه آن نور چيست؟ حضرت فرمودند: پايين‌ترين نشانه آن پشت كردن به دنيا و رو كردن به آخرت است (التجافي عن دار الغرور و الانابه الي دار الخلود).
خادمي ضمن ابراز خرسندي از حضور ميهمانان در بعثه و تشكيل اين جلسه تاكيد كرد: نتايج اينگونه نشستها استخراج و به نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت منعكس خواهد شد تا توسط كارشناسان ذيربط بررسي و در برنامه‌ريزيها و تصميمات آتي مد نظر قرار گيرد.
سپس تعدادي از حاضران به بيان نقطه نظرات خود پرداختند و در خاتمه، حجت الاسلام والمسلمين خادمي ضمن تشكر از آنان، توضيحاتي درخصوص مطالب مطروحه ارائه داد و سفر خوشي را در مدينه منوره و مكه مكرمه به همراه قبولي عبادات براي ميهمانان آرزو كرد.




نظرات کاربران