برگزاری همایش کارگزاران عمره دانشگاهیان در مشهد برگزاری همایش کارگزاران عمره دانشگاهیان در مشهد برگزاری همایش کارگزاران عمره دانشگاهیان در مشهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری همایش کارگزاران عمره دانشگاهیان در مشهد برگزاری همایش کارگزاران عمره دانشگاهیان در مشهد برگزاری همایش کارگزاران عمره دانشگاهیان در مشهد برگزاری همایش کارگزاران عمره دانشگاهیان در مشهد برگزاری همایش کارگزاران عمره دانشگاهیان در مشهد

برگزاری همایش کارگزاران عمره دانشگاهیان در مشهد

همایش کارگزاران عمره دانشگاهیان در مشهد مقدس با حضور سخنرانان برجسته کشور در ۵ بخش و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۸ و ۹ بهمن ماه با حضور مسئولین و عوامل عمره دانشگاهیان با هدف انجام برنامه ریزی‌های قبل از سفر و هماهنگی ویژه جهت اعزام عمره دانشگاهیان به سرزمین وحی و همچنین تجدید میثاق با هشتمین اخترتابناک امامت و ولایت در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، همايش كارگزاران عمره دانشگاهيان در مشهد مقدس با حضور سخنرانان برجسته كشور در ۵ بخش و در روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه ۸ و ۹ بهمن ماه با حضور مسئولين و عوامل عمره دانشگاهيان با هدف انجام برنامه ريزي‌هاي قبل از سفر و هماهنگي ويژه جهت اعزام عمره دانشگاهيان به سرزمين وحي و همچنين تجديد ميثاق با هشتمين اخترتابناك امامت و ولايت در مشهد مقدس برگزار شد. در اين همايش، مسئولين و عوامل كاروان‌هاي دانشگاهيان گردهم آمده و در خصوص اين سفر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
بخش اول اين همايش روز چهارشنبه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۱:۳۰ با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين فقيهي آغاز شد كه ايشان با اشاره به گزارشي از عمره دانشگاهيان سال گذشته بخشي از برنامه‌هاي در دست اجرا را با عوامل كاروان‌ها مطرح كردند.
حجت الاسلام والمسلمين نواب دومين سخنران همايش، مواردي را در خصوص آشنايي با اماكن مقدس مكه مكرمه و مدينه منوره بيان كردند و پيرامون مناطق قابل بازديد در اين دو شهر مقدس، مباحثي را مطرح كردند.
دكتر سيد محسن فاطمي فوق دكتراي روان شناسي، سخنران سوم اين همايش در خصوص نحوه تعامل با دانشجويان، هم چنين نحوه ارائه و معرفي مباحث ديني به اين قشر فرهيخته، نكات كليدي را بيان كردند كه مورد استقبال حاضرين در همايش قرار گرفت.
بخش دوم برنامه از ساعت ۱۴ آغاز شد كه ابتداي آن همراه با سخنراني آقاي دكتر ركن آبادي مسئول ميز خاورميانه وزارت امور خارجه بود كه ايشان مواردي را در خصوص اوضاع منطقه و جايگاه ايران در حوزه بين الملل بيان كردند. حجت الاسلام والمسلمين عليزاده موسوي سخنران پاياني بخش دوم بودند كه در خصوص نحوه معرفي وهابيت به دانشجويان مواردي را مطرح كردند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمين عليزاده پيرامون بحث وهابيت به ايراد سخنراني پرداخت.
بخش سوم اين همايش كه برگزاري كميسيون‌هاي ۴ گانه و به صورت كارشناسي و موضوع محور بود از ساعت ۱۸:۰۰ آغاز به كار كرد و نتايج آن طبق گزارشي در بخش بعدي همايش به سمع و نظر كليه شركت كنندگان رسيد. جلسه ويژه معينه كاروان‌ها نيز يكي ديگر از بخش‌هاي همايش كارگزاران مشهد مقدس بود كه با استقبال معينه كاروان‌ها روبرو شد. بخش چهارم همايش صبح روز پنج شنبه بعد از نكاتي كه توسط حجت الاسلام والمسلمين فقيهي مطرح شد؛ با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني آغاز شد. ايشان مواردي را در خصوص زيارت دوره ويژه و مناطق مورد بازديد بيان كردند.
بعد از آن نشست مسئولين ستاد با حضور حجت الاسلام والمسلمين اخويان معاون فرهنگي، محمد زارع معاون اجرايي، مهندس باقر زاده نماينده معاونت پشتيباني و بيژن لطفي مدير روابط عمومي ستاد برگزار شد كه نكات اجرايي و فرهنگي در خصوص نحوه توزيع و هزينه لباس متحدالشكل، ارسال پيامك به خانواده زائرين، تابلوها و پرچم‌هاي كارواني و محصولات فرهنگي ارسال شده نكاتي مطرح شد.
آخرين سخنران اين همايش حجت الاسلام والمسلمين قرائتي بود كه با لحني شيوا و دلنشين نكاتي را در خصوص اهميت نماز و همچنين ارتباط عمره با نماز كه در راستاي شعار سال عمره دانشگاهيان «اقامه نماز سر حج» بود، مطرح نمودند.
بخش پنجم اين همايش كارگروه عتبات بود كه با حضور كارشناسان و مسئولين شوراهاي استاني كشور برگزار گرديد. در اين كارگروه در خصوص دوره بعدي اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات كه از دهم اسفندماه آغاز خواهد شد، مواردي مطرح شد. اين همايش فشرده دو روزه عصر روز پنج شنبه به كار خود پايان داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران