اخبار کوتاه جهان اسلام؛

  اجلاس جهانی حلال فروردین‌ماه در مالزی برگزار می‌شود اخبار کوتاه جهان اسلام؛

  اجلاس جهانی حلال فروردین‌ماه در مالزی برگزار می‌شود اخبار کوتاه جهان اسلام؛

  اجلاس جهانی حلال فروردین‌ماه در مالزی برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخبار کوتاه جهان اسلام؛

  اجلاس جهانی حلال فروردین‌ماه در مالزی برگزار می‌شود اخبار کوتاه جهان اسلام؛

  اجلاس جهانی حلال فروردین‌ماه در مالزی برگزار می‌شود اخبار کوتاه جهان اسلام؛

  اجلاس جهانی حلال فروردین‌ماه در مالزی برگزار می‌شود اخبار کوتاه جهان اسلام؛

  اجلاس جهانی حلال فروردین‌ماه در مالزی برگزار می‌شود اخبار کوتاه جهان اسلام؛

  اجلاس جهانی حلال فروردین‌ماه در مالزی برگزار می‌شود
اخبار کوتاه جهان اسلام؛

اجلاس جهانی حلال فروردین‌ماه در مالزی برگزار می‌شود

اجلاس جهانی حلال با برگزاری یک نمایشگاه و شش همایش حلال ۱۰ تا ۱۵ فروردین‌ماه در کوالالامپور، پایتخت مالزی، برگزار می‌شود.

اتحاديه عرب سكوت بين‌المللي در برابر جنايات‌ صهيونيستي را محكوم كرد اتحاديه عرب از ادامه سكوت جامعه جهاني در برابر جناياتي كه در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي عليه اسيران فلسطيني انجام مي‌شود، انتقاد كرد. اين اتحاديه در بيانيه‌اي كه امروز، منتشر كرد، از سكوت جامعه جهاني در برابر جنايات رژيم صهيونيستي در حق اسيران فلسطيني و پايبندنبودن اين رژيم به اجراي قوانين بين‌المللي، كنوانسيون چهارم ژنو و قطعنامه‌هاي بين‌المللي درباره فلسطين انتقاد كرد. همچنين اتحاديه عرب از ناتواني جامعه جهاني در اعزام كميته‌هاي حقيقت‌ياب به منظور كسب اطلاع از شرايط زندان‌ها و بازداشتگاه‌هاي اشغالگران صهيونيستي و عدم توجه به وضعيت بهداشتي و پزشكي زندانيان انتقاد كرد. هم اكنون بيش از ۶۵۰۰ اسير فلسطيني در بيش از ۲۲ زندان و مراكز بازداشت رژيم صهيونيستي در شرايطي بسيار سخت و غيرقابل تحمل زندگي مي‌كنند.
افزايش گرايش مردم اتريش به اسلام باوجود تلاش دشمنان براي گسترش پديده اسلام هراسي، شمار افرادي كه در غرب به دين اسلام گرايش پيدا مي‌كنند رو به افزايش يافت. شمار زيادي از گروندگان به دين اسلام معتقدند اسلام ويژگي‌هاي منحصر به فردي دارد كه مي‌تواند سعادت دنيا و آخرت را براي ما تضمين كند و ما را به آرامش برساند. كارلا آمنه سخنگوي انجمن اسلامي اتريش در اين باره گفت: همه ساله شمار زيادي مسلمان مي‌شوند و اسلام در اتريش رونق گرفته و مي‌توان گفت كه اسلام اين كشور را فرا خواهد گرفت و تبديل به اولين دين خواهد شد. پس از اهانت برخي نشريات غربي به ساحت پيامبر گرامي اسلام مسلمانان در اتريش كمپين‌هاي زيادي در دفاع از پيامبر تشكيل داده‌اند و سعي مي‌كنند تا آموزه‌هاي اسلامي را به درستي به ديگران انتقال دهند. علاوه بر اين اين كمپين‌ها مي‌كوشند تا در برابر تبليغات ضداسلامي ايستادگي و با اين اعمال مبارزه كنند. در سال‌هاي اخير اقدامات ضد اسلامي در غرب افزايش يافته اما اين موضوع سبب روي گرداني مردم از اسلام نشده است.
خبرگزاري اسپوتنيك در گزارشي به زندگي دشوار كاريكاتوريست اسلام ستيز سوئدي پرداخت اين خبرگزاري به نقل از مقاله‌اي از روزنامه روسي «نزاويسمايا گازتا» تصريح كرد لارس ويلكس، كه به دليل ترسيم كاريكاتور‌هاي موهن به پيامبر گرامي اسلام (ص)، نامش در رسانه‌هاي جهان مطرح شد، اينك زندگي دشواري را تجربه مي‌كند. بر اساس اين گزارش، مردي كه ميليون‌ها مسلمان را به خشم آورد، نمي‌تواند امور روزانه خود را بدون محافظ شخصي سپري كند. او همواره با تهديد به مرگ روبرو و ناگزير است تدابير فوق العاده‌اي را براي تامين امنيت خود به اجرا در آورد. چند هفته پيش و پس از آنكه فردي تلاش كرد ويلكس را به قتل برساند او مجبور شد به مكاني نا‌شناس نقل مكان كند.
تعطيلات مسلمانان در نيويورك افزايش يافت پس از مقاومت زياد مسلمانان نيويورك تعداد روزهاي تعطيل در اين شهر براي مسلمانان افزايش يافت. با اين تصميم دو روز عيد فطر و قربان تعطيل شد و در اين دو روز مسلمانان تعطيل و مدارس بسته مي‌شوند. در آمريكا حدود ۸ ميليون مسلمان زندگي مي‌كنند كه اين تعداد علي رغم اسلام هراسي افزايش يافته است و مسلمانان علاوه بر رشد جمعيت از نظر اقتصادي و سياسي نيز قدرت گرفته‌اند. اينك در شهرهاي زيادي از آمريكا مانند مي‌شيگان شمار دانش آموزان مسلمانان حدود ۱۸۰۰۰ نفر است كه ايجاب مي‌كند در روزهاي تعطيل اسلامي اين دانش آموزان نيز تعطيل باشند و بتوانند اعمال مذهبي خود را اجرا كنند. علاوه بر اين در شهرهاي ديگر همچون بوستون، نيوجرسي نيز اين تعطيلات وجود دارد و مبين افزايش قدرت مسلمانان در امريكا و غرب است و مردم مسلمانان امريكا از اين تصميم بسيار خرسندند و از اين تصميم استقبال مي‌كنند و آن را گامي مثبت در جهت رعايت حقوق بشر و اجراي قوانين عادلانه مي‌دانند.
تلاش دولت ايتاليا براي لغو قانون منع ساخت مسجد در شمال اين كشور دولت ايتاليا قوانين جديد ساختمان‌سازي در منطقه «لومباردي» در شمال ايتاليا را كه ساخت مساجد را بسيار دشوار مي‌كند، براي تجديدنظر به دادگاه قانون اساسي ارجاع مي‌دهد. به گزارش پايگاه خبري «IBTimes»، شوراي منطقه‌اي لومباردي ژانويه گذشته، كه از سوي راستگرايان رهبري مي‌شود، قوانيني را به تصويب رساند كه به موجب آن ساخت مسجد را در لومباردي كه پرجمعيت‌ترين منطقه ايتاليا است و شهر ميلان، پايتخت اقتصادي ايتاليا، را نيز شامل مي‌شود، بسيار دشوار مي‌كند. براساس اين قوانين جديد كه به قوانين «ضد مسجد» معروف شده‌اند، هر كسي كه به دنبال ساخت يك مكان عبادي جديد براي پيروان ديني است كه در ايتاليا به رسميت شناخته نشده، با فهرست مفصلي از الزامات و محدوديت‌ها از اندازه پاركينگ گرفته تا نماي خارجي ساختمان مواجه خواهد شد. از آنجايي كه اسلام تنها دين بزرگي است كه در ايتاليا به رسميت شناخته نمي‌شود، اين قوانين جديد جمعيت مسلمانان اين كشور را هدف گرفته است. بر اساس اين قوانين مقامات لومباردي همچنين مي‌توانند براي ساخت هر مكان عبادي جديد در اين منطقه رفراندوم برگزار كنند. ماتئو رنتسي، نخست‌وزير ايتاليا كه به خاطر اين قوانين تبعيض‌آميز مورد اعتراض قرار گرفته‌ بود، از تصميم رم براي ارجاع اين قوانين به دادگاه قانون اساسي ايتاليا به منظور تحديد نظر در آن‌ها خبر داد. اين تصميم با اعتراض شديد «ماتئو سالويني»، سياستمدار اسلام‌ستيز ايتاليايي مواجه شد كه رياست حزب راستگراي ليگ شمالي را بر عهده دارد. بنابر نتايج نظرسنجي مؤسسه تحيقاتي پيو كه در ماه ژانويه برگزار شد، مردم ايتاليا در ميان كشورهاي اروپاي غربي، بيشترين نگرش منفي‌ را نسبت به مسلمانان دارند. ۸۰ درصد جمعيت ايتاليا كاتوليك هستند و مسلمانان حدود ۲ ميليون نفر از جمعيت اين كشور را تشكيل مي‌دهند. ايتاليا در سال ۱۹۸۴ ميلادي با امضاي قراردادي با واتيكان، قانون شناخته‌شدن مسيحيت به عنوان دين رسمي اين كشور را لغو، آموزش اجباري دين در مدارس را تعطيل و قانون آزادي ديني را اتخاذ كرد و ديگر اديان را به صورت رسمي پذيرفت. اما اسلام خارج از اين چارچوب قرار داده شد و به دليل به رسميت شناخته نشدن اين دين، پيروان آن در اين كشور از بسياري از حقوق محروم مانده‌اند.
با حضور ايران؛ اجلاس جهاني حلال فروردين‌ماه در مالزي برگزار مي‌شود اجلاس جهاني حلال با برگزاري يك نمايشگاه و شش همايش حلال ۱۰ تا ۱۵ فروردين‌ماه در كوالالامپور، پايتخت مالزي، برگزار مي‌شود. به گزارش خبرگزاري مالزي (Bernama)، اين اجلاس شش روزه از سوي سازمان توسعه تجارت خارجي، سازمان توسعه صنعت حلال و سازمان توسعه اسلامي مالزي با هدف انسجام بازار جهاني حلال برگزار مي‌شود. مصطفي محمد، وزير صنعت و تجارت بين‌الملل مالزي اعلام كرد: برگزاري همزمان نمايشگاه بين‌المللي تجارت حلال و همايش‌هاي حلال با هدف ادغام همه تلاش‌هاي صورت گرفته در توسعه و ارتقاي صنعت جهاني حلال انجام گرفته است. ۸۰ نفر از شخصيت‌هاي مطرح جهان در اين همايش‌ها در مورد آينده بازار جهاني حلال سخنراني خواهند كرد. گردهمايي نهادهاي بين‌المللي صدور گواهي حلال، هشتمين همايش جهاني حلال، گردهمايي گواهي‌دهندگان، گردهمايي اساتيد دانشگاه، گردهمايي تجاري و گردهمايي علما، شش همايش حلالي هستند كه در كنار نمايشگاه بين‌المللي حلال در كوالالامپور برگزار خواهند شد. مصطفي عنوان كرد: پيش‌بيني مي‌شود، بيش از هزار نماينده از ۵۰ كشور جهان در اين اجلاس حضور داشته باشند. بر اساس اين گزارش، جمهوري اسلامي ايران نيز از جمله كشورهاي شركت‌كننده در اين اجلاس است.
بهانه سياستمدار هندي براي تخريب مساجد رهبر حزب «بهاراتيا جاناتا» در هند ادعا كرد، مساجد اماكن ديني و عبادي نيستند، بلكه صرفاً ساختمان‌هاي معمولي هستند كه هر زمان لازم باشد مي‌توان آن‌ها را خراب كرد. به گزارش روزنامه «هندوستان تايمز»، سوبرامانيان سوآمي، اين سخنان جنجالي را در يك سخنراني در شهر گواتي، يكي از بزرگ‌ترين شهرهاي ايالت آسام هند، بيان كرد. سوامي براي تأييد سخنان خود به تخريب مساجد در عربستان سعودي براي ساخت جاده اشاره كرد و گفت: اين اطلاعات را از افرادي كه در عربستان هستند، به دست آورده‌ام. مسجد يك ساختمان است كه هر زمان نياز باشد مي‌توان آن را تخريب كرد. من آمادگي دارم با مخالفان اين نظر مناظره كنم. صحبت‌هاي جنجال برانگيز او به همين جا ختم نشد، بلكه او ادعا كرد همه مسلمانان هند، هندو هستند. نظرات وي از سوي تمام احزاب سياسي هند محكوم شده است. حتي حزب خود وي يعني بهاراتيا جاناتا نيز از صحبت‌هاي سوآمي اعلام برائت كرده است. رئيس شعبه اين حزب در ايالت آسام اعلام كرد كه سوامي تنها عقايد شخصي خود را بيان كرده است. چندين سازمان مدافع حقوق اقليت‌ها نيز خواستاز اقدام جدي و سختگيرانه عليه سوامي شدند. البته اين نخستين باري نيست كه سوامي چنين اظهاراتي جنجال برانگيزي را بيان مي‌كند بلكه وي بار‌ها در گذشته سخنان ضداسلامي بر زبان آورده است.

الميادين: بشار اسد تاكيد كرد درباره آينده رئيس جمهور فقط مردم سوريه تصميم گيرنده هستند شبكه تلويزيوني الميادين اعلام كرد بشار اسد رئيس جمهور سوريه در مصاحبه با تلويزيون ايران خاطرنشان كرد تصميم گيري درباره آينده رياست جمهوري سوريه فقط در حيطه اختيارات ملت سوريه است و ما به سخناني كه مقامات خارجي در اين زمينه بيان مي‌كنند اعتنا نمي‌كنيم. وي گفت ما فقط از مردم سوريه حرف شنوي داريم. اسد همچنين درباره اظهارات وزير امور خارجه آمريكا در خصوص لزوم گفتگو با دولت سوريه گفت تاكنون در عمل هيچ تغييري صورت نگرفته است.

بحران سوريه وارد پنجمين سال شد تحولات چهار سال گذشته سوريه نشان داد: تاكيد محافل غربي و عربي مخالف سوريه در آغاز بحران اين كشور (پانزدهم مارس۲۰۱۱) مبني بر سقوط دمشق تا چند هفته و حداكثر چند ماه، هيچ ارتباطي با حقايق و وقايع منطقه ندارد. عمر اوسي نماينده مجلس سوريه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما در دمشق گفت: پيش از اين بحران شاهد رشد اقتصادي سريع سوريه به ويژه در صنايع سبك و نيمه سنگين بوديم، و رژيم اسرائيل متحمل شكست تاريخي در جنگ با حزب الله شده بود، به همين دليل اين توطئه شكل گرفت تا مانع از تغيير ريشه‌اي معادلات منطقه به سود محور مقاومت شود. اكنون در آغاز پنجمين سال اين بحران به‌‌ همان اندازه كه بسياري از حاميان خارجي گروههاي تروريستي تكفيري رفته رفته به اين واقعيت‌ها اعتراف مي‌كنند كه براي افكارعمومي جهان و البته خود سوري‌ها نيز مشخص شده است، اعزام ده‌ها هزار تكفيري مسلح به اين كشور با شعارهاي پر زرق و برق دمكراسي و اصلاحات، هيچ ارتباطي ندارد. يكي از اهالي دمشق هم به خبرنگار خبرگزاري صداوسيما مي‌گويد: هدف دشمنان نابودي سوريه در همه ابعاد بود. به خصوص رژيم‌هاي عربي نفتي كه از حقوق بشر و دمكراسي بويي نبرده‌اند و دلشان براي مردم سوريه نسوخته است، آن‌ها فقط مجري توطئه اسرائيل‌اند. در ابتداي بحران سوريه تكفيري‌ها از هشتاد و سه كشور جهان از جمله اروپا با بليط يكطرفه روانه سوريه شدند اما با پايداري سوريه اينك همين كشور‌ها نگران بازگشت تكفيري‌ها هستند و دست به دامان دولت سوريه شده‌اند. در ماه‌هاي اخير سفرهاي محرمانه و علني هيات‌هاي سياسي و امنيتي اروپايي به پايتخت سوريه افزايش يافته كه آخرين آن، سفر يك هيات پارلماني از فرانسه بود. ژان پي ير فيال مسئول اين هيات فرانسوي مي‌گويد: چهار سال پيش به ما مي‌گفتند كه بشار اسد دو هفته‌اي سقوط مي‌كند، اما امروز مشخص شد كه همه اين پيش بيني‌ها خيال‌پردازي بوده، نظام سوريه باقي است و بايد بر اساس همين واقعيت با دولت سوريه تعامل كنيم حتي اگر از آن خوشمان نيايد. غرب به ويژه آمريكا كه در كنفرانس‌هاي ژنو يك و دو براي بركناري بشاراسد از سمت رياست جمهوري سوريه تلاش كرد: حالا به رغم اختصاص كمك تازه هفتاد ميليون دلاري براي گروه‌هاي تروريستي به غير واقعي بودن اين خواسته اعتراف مي‌كند. جان برنان رييس سازمان جاسوسي آمريكا سيا هم مي‌گويد: ما خواهان فروپاشي نظام سوريه و نهادهاي دولت اين كشور نيستيم، پيش از اين نيز استفان دميستورا سومين فرستاده سازمان ملل به سوريه تاكيد كرد كه بشاراسد بخشي از راه حل در سوريه است. اين اظهارات شايد پذيرش واقعيت حمايت مردمي از بشار اسد باشد كه در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۳ نيز تجلي يافت. الياس مراد رييس اتحاديه خبرنگاران سوريه هم در اين خصوص گفت: واقعيت‌هاي مي‌داني و سياسي سوريه در آغاز پنجمين سال بحران كاملا مغاير با خواسته‌هاي غرب بود كه دريافت تروريسم شمشير دو لبه است، غربي‌ها امروز چاره‌اي جز اعتراف به اين واقعيت ندارند كه در اين منطقه ملت‌ها حرف آخر را مي‌زنند و محور مقاومت امروز بيانگر همين اراده است. اگرچه دولتهاي غربي همچنان از اعتراف آشكار به پايگاه مردمي نظام سوريه خودداري مي‌كنند اما به اعتقاد ناظران سياسي همين حمايت مردمي از بشار اسد نقش محوري در ناكامي اهداف غرب از بحران در سوريه ايفا كرده و مي‌كند.

پشت پرده چرخش ناگهاني آمريكا درباره بشار اسد با اينكه مقامات آمريكايي تا پيش از اين بار‌ها بر بركناري بشار اسد از قدرت به عنوان لازمه نتيجه دادن درگيري‌ها در سوريه تاكيد مي‌كردند؛ اما انگار، حقايق ميدان نبرد در سوريه ورق را برگردانده است. به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبر، سردبير روزنامه راي اليوم لندن تاكيد كرد آمريكا به اين باور رسيده است كه نمي‌تواند بدون همكاري و گفتگو با نظام سوريه، با گروه داعش مبارزه كند و آن را از بين ببرد. عبدالباري عطوان در مصاحبه با شبكه تلويزيوني بي‌بي سي عربي درباره اينكه جان كري وزير امور خارجه آمريكا گفته است آمريكا بايد با بشار اسد براي پايان دادن به جنگ در سوريه مذاكره كند و اينكه اين سخنان نشانه چيست، گفت اين سخنان بيانگر چرخش ناگهاني در بحران سوريه است. به اين معنا كه كشوري كه از مخالفان سوري حمايت كرده و از كشورهاي عربي خواسته است از مخالفان مسلح سوري حمايت كنند، آمريكا است. آمريكا زماني كه اولويت‌هاي خود را در رابطه با مساله سوريه از سرنگوني نظام يا تلاش براي سرنگوني نظام تغيير داد و ريشه كن كردن گروه داعش از عراق و سوريه را در اولويت قرار داد موازنه به طور كامل تغيير كرد. وي افزود: به نظر من آمريكا به اين باور رسيده است كه نمي‌تواند بدون همكاري و گفتگو با نظام سوريه، با داعش مبارزه كند و آن را از بين ببرد. اين اكنون در اولويت قرار دارد و شايد بعد از آن اين اولويت تغيير كند و به نظام سوريه برسد. اين مساله مشخص نيست. دو هفته پيش باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا گفت نظام سوريه فاقد مشروعيت است و اسد مشروعيت ندارد اما اكنون سخنان ديگري مطرح مي‌شود. جان كري، وزير امور خارجه آمريكا در مصاحبه با شبكه تلويزيوني سي بي‌اس اعلام كرده: آمريكا «در ‌‌نهايت» مجبور مي‌شود با بشار اسد، رئيس جمهور سوريه مذاكره كند. وي گفته آمريكا و كشورهاي ديگر به دنبال راههاي احياي روند ديپلماتيك در سوريه هستند. هفته گذشته هم رابرت فورد، سفير سابق آمريكا در سوريه گفته بود: راهبرد آمريكا در سوريه به بار ننشست و ما بازنده نبرد سوريه هستيم. فورد به اين نكته هم اذعان كرده بود كه كمك به مخالفان در طول ۵ سال گذشته ثمر بخش نبوده و بعد از اين هم نتيجه دلخواه آمريكا را نخواهد داد.
انصارالله يمن روابط گسترده با كشورهاي اسلامي برقرار مي كند رهبر جنبش انصارالله يمن بر گسترش روابط سياسي يمن با همه كشورهاي عربي و اسلامي منطقه در چارچوب احترام به حاكميت ملي و استقلال كشور و عدم مداخله در امور داخلي تاكيد كرد. عبدالملك الحوثي در كنفرانس خبري در صعده اعلام كرد ما آماده هستيم-به عنوان ملت يمن با حاكميت مستقل- با هر كشور عربي و اسلامي منطقه توافقات همكاري امضا كنيم. الحوثي در ادامه افزود: ارتباطات ما با عربستان قطع نشده است و ارتباطات غير مستقيم طي دو روز گذشته با رياض برقرار شده بود و در آن بر وجود آمادگي براي بازگشت روابط دو كشور بر اساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلي و تبادل منافع مشترك تاكيد شد. وي در پاسخ به سوالي درباره روابط ايران و يمن گفت: ما به دنبال روابط متوازن با همه كشورهاي عربي و منطقه‌اي هستيم و از كساني كه مي‌خواهند بدون هرگونه پيش‌شرطي به يمن كمك كنند، استقبال مي‌كنيم. رهبر جنبش انصارا.... يمن همچنين به موضوع فرار رييس جمهور مستعفي يمن به شهر عدن اشاره كرد و گفت: عبدربه منصور هادي با هدف ايجاد بحران‌هاي جديد بين احزاب سياسي در آستانه رسيدن به توافق نهايي براي حل بحران كشور، به شهر جنوبي عدن گريخت

ايران انفجار تروريستي لاهور را محكوم كرد سخنگوي وزارت امور خارجه انفجار تروريستي در شهر لاهور پاكستان را كه منجر به كشته و زخمي شدن تعدادي از مسيحيان اين كشور شد محكوم كرد. خانم افخم ضمن محكوم كردن انفجار در نزديكي دو كليسا در منطقه مسيحي نشين لاهور گفت: دين مبين اسلام، دين رحمت، صلح و مهرباني است و به شدت با تروريسم مخالف است. وي افزود: جمهوري اسلامي ايران همواره بر همزيستي مسالمت آميز بين پيروان اديان الهي تاكيد داشته و بر اين باور است كه افزايش خشونت و تقويت گروههاي راديكال بر ثبات و صلح و همزيستي مسالمت آميز تاثير نامطلوب خواهد گذاشت.

شماري از دانشجويان مصري عليه دولت اين كشور تظاهرات كردند در شماري از دانشگاه‌هاي مصر عليه كودتا در اين كشور تظاهرات برگزار شد. در اين تظاهرات از سياست‌هاي داخلي و خارجي دولت مصر انتقاد شد. دانشجويان دانشگاه قاهره تظاهراتي را برگزار كردند و شعار دادند اسرائيل بر مصر حكومت مي‌كند. دانشجويان ادامه بازداشت صد‌ها دانشجو را در زندان‌هاي اين كشور محكوم كردند و خواستار قصاص دانشجوياني شدند كه در تظاهرات سابق كشته شدند.
صلاح الدين در كنترل پليس عراق به گزارش شبكه العالم: محمد القبان وزير كشور عراق به خبرنگار اين شبكه اعلام كرده است نيروهاي عراقي تكريت را در محاصره خود گرفته‌اند و آمادگي كامل براي حمله به داخل آن دارند و راهبرد خاصي را دنبال مي‌كنند. وي گفت: داخل تكريت نيز چند گروه مسلح حضور دارند كه سلاح قابل توجهي ندارند و قادر به مقابله با نيروهاي عراقي نيستند. افراد مسلح بيشتر تمركزشان به بمب‌هايي است كه توسط عاملان عمليات انتحاري به مناطق آزاد شده ارسال مي‌كنند.
مردم بحرين بار ديگر تظاهرات ضدحكومتي برپاكردند روز گذشته معترضان بحريني بار ديگر تظاهرات كردند. آن‌ها آزادي فوري شيخ علي سلمان از رهبران مخالفان را خواستار شدند. شركت كنندگان در اين تظاهرات از رژيم آل خليفه حاكم خواستند به بازداشت شيخ علي سلمان دبيركل جريان الوفاق پايان بدهد . آن‌ها تاكيد داشتند به تظاهرات خود تا زمان آزادي همه زندانيان سياسي ادامه خواهند داد. رهبر حزب الوفاق به اتهام تلاش براي تغيير رژيم بازداشت شد. حدود يك هزار نفر نيز در قالب تلاشهاي رژيم آل خليفه براي سركوب مردم بازداشت شده‌اند. تظاهرات دموكراسي خواهي مردم بحرين از سال دو هزار و يازده شروع شده است.
نخست وزير مستعفي يمن از پايان محاصره خانگي خود خبرداد نخست وزير مستعفي يمن اعلام كرد جنبش انصارا... پذيرفت محاصره اقامتگاه او را كه از حدود دو ماه پيش برقرار شده است، لغو كند. خالد بحاح افزود اين تدبير همچنين وزيران او را كه آن‌ها نيز تحت بازداشت خانگي قرار داشتند، ‌شامل مي‌شود. نخست وزير مستعفي يمن و وزيران اين كشور از دو روز پيش از استعفاي دولت در محاصره نيروهاي انصارا... قرار داشتند. نخست وزير مستعفي يمن افزود به زودي صنعا را براي مدتي ترك مي‌كند تا با خانواده‌اش كه در حضرموت در جنوب شرقي اين كشور مستقر است، ‌ديدار كند. عبد ربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي يمن پس از آنكه از صنعا گريخت در عدن، مهم‌ترين شهر جنوب، مستقر شد.
يكي از رهبران حوثي‌ها: طرح تكفيري‌ها در يمن جايي ندارد يكي از رهبران گروه الحوثي درباره برگزاري رزمايش اخير اين گروه در منطقه «كتاف» در استان صعده گفت: پيام اين رزمايش اين بود كه طرح تكفيري‌ها در يمن جايي ندارد. «علي القحوم» يكي از رهبران گروه الحوثي درباره رزمايش كه اخيرا اين گروه در منطقه «كتاف» در استان صعده نزديك مرز عربستان برگزار كرد، گفت: «اين رزمايش در منطقه‌اي برگزار شد كه كانون تكفيري‌ها و شبكه القاعده بود. وي افزود: اين رزمايش با مشاركت كميته‌هاي مردمي و نيروهاي نظامي و امنيتي برگزار شد بنابراين اين رزمايش پيامي براي داخل و خارج نداشت بلكه حامل پيامي آشكار بود كه طرح تكفيري‌ها در خاك يمن جايي ندارد. وي با اشاره به اينكه رزمايش‌هاي ديگري در اين راستا برگزار خواهد شد، گفت: «تازمانيكه چنين رزمايش‌هايي در خاك يمن برگزار مي‌شود هيچ كس حق ندارد مانع آن شود يا به آن اعتراض كند بنابراين شاهد برگزاري رزمايش‌هاي از اين قبيل خواهيم بود.




نظرات کاربران