بازسازی حرم امام حسین(ع) در 5 مرحله بازسازی حرم امام حسین(ع) در 5 مرحله بازسازی حرم امام حسین(ع) در 5 مرحله بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازسازی حرم امام حسین(ع) در 5 مرحله بازسازی حرم امام حسین(ع) در 5 مرحله بازسازی حرم امام حسین(ع) در 5 مرحله بازسازی حرم امام حسین(ع) در 5 مرحله بازسازی حرم امام حسین(ع) در 5 مرحله

بازسازی حرم امام حسین(ع) در 5 مرحله

مسئول کنترل پروژه طرح "یا حسین(ع)" از اجرای پروژه بازسازی و توسعه حرم مطهر سید‌الشهدا(ع) در کربلای معلی در 5 مرحله و بخش خبر داد.

رضا عبدالباقی در گفت‌وگو با فارس در تشریح پروژه طرح "یا حسین(ع)" در حرم مطهر سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: به منظور بررسی و نظارت دقیق بر اجرای پروژه، فضای حرم مطهر امام حسین(ع) را به 5 بخش، صحن داخلی حرم مطهر، حجره‌ها و مسقفات، ایوان باب‌القبله، گچ‌کاری و آیینه‌کاری تقسیم کردیم.

وی ادامه داد: بر اساس این تقسیم‌بندی، تمامی مصالح مورد نیاز هر بخش به طور جداگانه و دقیق اندازه‌گیری و ارسال می‌شود، میزان پیشرفت هر بخش نیز براساس همین تقسیم‌بندی بررسی می‌شود.

عبدالباقی خاطرنشان کرد: سنگ‌فرش‌ها، ستون‌ها، کتیبه‌ها و مقرنس‌های موردنیاز هر بخش بر پایه طراحی‌های تأیید شده توسط تولیت تهیه و نصب می‌شوند.

مسئول کنترل پروژه طرح یا حسین گفت: در حال حاضر برای بخش نخست طرح یا حسین، مشغول نصب سنگ دیوار صحن داخلی حرم، ستون‌های اطراف ضریح مطهر و ستون درب حبیب بن مظاهر هستیم.

وی با اشاره به بخش‌های دوم طرح یا حسین تصریح کرد: ستون‌های باب الرأس، باب الشهدا و پایه ستون‌های صحن مسقفات جدید تهیه شده و آماده نصب است.

عبد‌الباقی تأکید کرد: طراحی کاشی‌های معرق استفاده شده در این طرح توسط استاد کاظم‌پور و خطاطی آن بر عهده استاد موحد است که در حال حاضر کاشی‌های معرق منقش به سوره‌های مبارکه فتح، یس و دهر در دست تهیه هستند.

مسئول کنترل پروژه طرح یا حسین افزود: نصب سنگ دیوار و کف ایوان باب‌القبله حرم مطهر نیز پیشرفت خوبی داشته و سنگ‌فرش طرح ستاره کف ورودی باب‌القبله و 72 تن نیز برای نصب ارسال شده است.

وی در خصوص انجام گچ‌کاری و آیینه‌کاری حرم مطهر امام حسین(ع) گفت: قرارداد نوسازی و مقاوم‌سازی سقف حرم جهت انجام آیینه‌کاری توسط ریاست ستاد در تیر ماه امسال به امضا رسید که در مرحله نخست 3 هزار متر از این فضا در اختیار ستاد قرار گرفته و پیمانکار از آن تاریخ اقدام به جداسازی و تخریب فضاهای فرسوده و جداشده از بدنه اصلی کرده است.

مسئول پشتیبانی معاونت فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: در قسمت جامع‌الرجال نیز مقاوم‌سازی در 3 جبهه انجام شده و در حال حاضر گچکاری، مقرنس‌کاری، گره چینی و رسمی‌بندی آن در دست اجراست.


| شناسه مطلب: 5218







نظرات کاربران