برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سودان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سودان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سودان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سودان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سودان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سودان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سودان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سودان

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سودان

انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی و منطقه ای سودان از روز گذشته در این کشور برگزار شد.

به گزارش سرويس جهان اسلام پايگاه اطلاع رساني حج، شهروندان سوداني از روز گذشته به پاي صندوق‌هاي رأي رفتند تا رييس جمهور آينده كشورشان را انتخاب كنند.
اين در حالي است كه حسن عمرالبشير رييس جمهور كنوني سودان كه از بيست و پنج سال پيش قدرت را در اين كشور در دست دارد، از انتخاب مجدد خود و ابقا در سمتش اطمينان دارد.
رأي دهندگان سوداني همچنين در انتخابات پارلماني و منطقه اي كشورشان نيز كه به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، شركت خواهند كرد.
از سي و هشت ميليون نفر جمعيت سودان، سيزده ميليون و سيصد هزار نفر واجد شرايط شركت در انتخابات هستند.
عمرالبشير رييس جمهور هفتاد و يك ساله سودان ابراز اطمينان كرده است كه در رقابت با پانزده نامزد انتخابات رياست جمهوري سودان كه چندان شناخته شده نيستند به راحتي پيروز خواهد شد. اين انتخابات در حالي برگزار مي‌شود كه اكثر احزاب و تشكل‌هاي جناح مخالف سودان انتخابات را همانند سال دو هزار و ده تحريم كرده اند.
انتخابات رياست جمهوري سودان از چندي پيش انتقادات جامعه بين المللي را برانگيخته است.
اتحاديه اروپا اعلام كرده است انتخابات رياست جمهوري سودان نمي‌تواند نتايج معتبر و مشروعي داشته باشد چرا كه حزب حاكم هر گونه گفتگو با مخالفان را رد كرده، برخي گروهها و احزاب را كنار زده و حقوق مدني و سياسي افراد و گروهها را نقض كرده است.
روز يكشنبه نيروهاي پليس سودان با توسل به زور صدها دانشجوي تظاهركننده مخالف سوداني را كه در اعتراض به انتخابات به خيابان هاي شهر پورت‌سودان در شرق اين كشور آمده بودند، پراكنده كردند.




نظرات کاربران