سیمای رمضان در صحیفه سجادیه سیمای رمضان در صحیفه سجادیه سیمای رمضان در صحیفه سجادیه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سیمای رمضان در صحیفه سجادیه سیمای رمضان در صحیفه سجادیه سیمای رمضان در صحیفه سجادیه سیمای رمضان در صحیفه سجادیه سیمای رمضان در صحیفه سجادیه

سیمای رمضان در صحیفه سجادیه

کارشناس بازاریابی ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب ، از انتشار یک اثر جدید در موضوع ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: موسسه بوستان کتاب در موضوع ماه مبارک رمضان اثر جدیدی زیر چاپ دارد که تالیف آیت الله کریمی جهرمی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،‌ مهدي محدثي اظهار داشت: كتاب «سيماي رمضان در صحيفه سجاديه»، شرح و تفسير دو دعاي دل‌نشين و عارفانه از آموزگار دعا و نيايش، امام سجاد – عليه السلام- است؛ كه يكي مربوط به ورود به ماه رمضان و ديگري دربارۀ وداع با اين ماه شريف است. چرا كه آن حضرت هر سال ماه رمضان را با دعاي اول، افتتاح و با دعاي دوم، اختتام مي‌فرمود و از اين اهتمام دائمي، به اهميت اين ماه شريف و اين دو دعاي دل‌نشين پي مي‌بريم.
وي افزود: امتياز اين كتاب به محور آن؛ يعني دعاي حضرت علي بن الحسين- عليه السلام- مي‌باشد؛ كه از يك‌سو ترنّمِ عاشقانه و زمزمۀ بندگي است و از قلب پاك خالص‌ترين بندۀ صالح خدا و حجت بالغۀ الهي، سرچشمه گرفته و براي ماه مبارك رمضان بهترين تغذيه ي عاشقان است و از طرفِ ديگر، عالي‌ترين شناخت ماه مبارك رمضان را در بر دارد.
محدثي در ادامه افزود: بر اساس نوشته مولف در مقدمه، عظمت و منزلت والاي اين ماه در هيچ يك از متون اسلامي مانند اين دو دعاي شريف، كامل و گسترده جلوه‌گر نشده است و اگر انسان با تأمل در اين دعاي شريف بنگرد، ديد تازه‌اي به ماه مبارك پيدا خواهد كرد و گستره ي بسيار وسيعي از فضايل اين ماه شريف در برابر او گشوده مي‌شود.
وي همچنين يادآور شد: مطالب اين كتاب، در دو فصل و هر فصل از چند بخش تشكيل شده كه در اين بخش ها به مواردي چون: ستايش خدا و عوامل آن، نام هاي ماه مبارك رمضان، درودها، صلوات ها و درخواست ها، اوصاف و نعمت هاي پروردگار و ... پرداخته شده است.
كارشناس بازاريابي ارتباط با مراكز علمي بوستان كتاب افزود: مباحث اين كتاب، ابتدا به صورت مختصر در ماه مبارك رمضان 1406 هـ.ق. در مسجد رضوي قم بحث شده و سپس به‌طور كامل‌تر در شهر لاهه، براي گروهي از تحصيل‌كردگان و حقوق‌دانان محترم و ايرانيان مقيم هلند، طي دو ماه رمضان بيان شده، آن‌گاه تدوين و به صورت كتاب حاضر درآمده است.
كتاب سيماي رمضان در صحيفه سجاديه، تأليف آيت الله كريمي جهرمي، به همت مؤسسه بوستان كتاب در 142 صفحه و قطع رقعي، زير چاپ است و همين روزها روانۀ بازار نشر خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت تهيه اين كتاب مي‌توانند با شماره تلفن 7 ـ 37742155 ـ 025 تماس بگيرند يا به سايت www.bustaneketab.com مراجعه كرده؛ با خريد اينترنتي از تخفيف ويژه برخوردار گردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران