سیمای رمضان در صحیفه سجادیه

کارشناس بازاریابی ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب ، از انتشار یک اثر جدید در موضوع ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: موسسه بوستان کتاب در موضوع ماه مبارک رمضان اثر جدیدی زیر چاپ دارد که تالیف آیت الله کریمی جهرمی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،‌ مهدي محدثي اظهار داشت: كتاب «سيماي رمضان در صحيفه سجاديه»، شرح و تفسير دو دعاي دل‌نشين و عارفانه از آموزگار دعا و نيايش، امام سجاد – عليه السلام- است؛ كه يكي مربوط به ورود به ماه رمضان و ديگري دربارۀ وداع با اين ماه شريف است. چرا كه آن حضرت هر سال ماه رمضان را با دعاي اول، افتتاح و با دعاي دوم، اختتام مي‌فرمود و از اين اهتمام دائمي، به اهميت اين ماه شريف و اين دو دعاي دل‌نشين پي مي‌بريم.
وي افزود: امتياز اين كتاب به محور آن؛ يعني دعاي حضرت علي بن الحسين- عليه السلام- مي‌باشد؛ كه از يك‌سو ترنّمِ عاشقانه و زمزمۀ بندگي است و از قلب پاك خالص‌ترين بندۀ صالح خدا و حجت بالغۀ الهي، سرچشمه گرفته و براي ماه مبارك رمضان بهترين تغذيه ي عاشقان است و از طرفِ ديگر، عالي‌ترين شناخت ماه مبارك رمضان را در بر دارد.
محدثي در ادامه افزود: بر اساس نوشته مولف در مقدمه، عظمت و منزلت والاي اين ماه در هيچ يك از متون اسلامي مانند اين دو دعاي شريف، كامل و گسترده جلوه‌گر نشده است و اگر انسان با تأمل در اين دعاي شريف بنگرد، ديد تازه‌اي به ماه مبارك پيدا خواهد كرد و گستره ي بسيار وسيعي از فضايل اين ماه شريف در برابر او گشوده مي‌شود.
وي همچنين يادآور شد: مطالب اين كتاب، در دو فصل و هر فصل از چند بخش تشكيل شده كه در اين بخش ها به مواردي چون: ستايش خدا و عوامل آن، نام هاي ماه مبارك رمضان، درودها، صلوات ها و درخواست ها، اوصاف و نعمت هاي پروردگار و ... پرداخته شده است.
كارشناس بازاريابي ارتباط با مراكز علمي بوستان كتاب افزود: مباحث اين كتاب، ابتدا به صورت مختصر در ماه مبارك رمضان 1406 هـ.ق. در مسجد رضوي قم بحث شده و سپس به‌طور كامل‌تر در شهر لاهه، براي گروهي از تحصيل‌كردگان و حقوق‌دانان محترم و ايرانيان مقيم هلند، طي دو ماه رمضان بيان شده، آن‌گاه تدوين و به صورت كتاب حاضر درآمده است.
كتاب سيماي رمضان در صحيفه سجاديه، تأليف آيت الله كريمي جهرمي، به همت مؤسسه بوستان كتاب در 142 صفحه و قطع رقعي، زير چاپ است و همين روزها روانۀ بازار نشر خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت تهيه اين كتاب مي‌توانند با شماره تلفن 7 ـ 37742155 ـ 025 تماس بگيرند يا به سايت www.bustaneketab.com مراجعه كرده؛ با خريد اينترنتي از تخفيف ويژه برخوردار گردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران