بانوی نجات دهنده جوانان اسپایکر به زیارت امام حسین(ع) رفت بانوی نجات دهنده جوانان اسپایکر به زیارت امام حسین(ع) رفت بانوی نجات دهنده جوانان اسپایکر به زیارت امام حسین(ع) رفت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بانوی نجات دهنده جوانان اسپایکر به زیارت امام حسین(ع) رفت بانوی نجات دهنده جوانان اسپایکر به زیارت امام حسین(ع) رفت بانوی نجات دهنده جوانان اسپایکر به زیارت امام حسین(ع) رفت بانوی نجات دهنده جوانان اسپایکر به زیارت امام حسین(ع) رفت بانوی نجات دهنده جوانان اسپایکر به زیارت امام حسین(ع) رفت

بانوی نجات دهنده جوانان اسپایکر به زیارت امام حسین(ع) رفت

پیرزن سنی با شال سبز دور گردنش و گام های لرزان وارد حرم سید الشهدا اباعبدالله الحسین(ع) شد، بچه های الحشد الشعبی دور او حلقه زده بودند و او مادرگونه هر از گاهی به جوانان گرداگرداش نظری می انداخت و چیزی زیر لب، زمزمه می کرد اما کسی نمی دانست چه زمزمه می کند، شاید دعای مادر بر فرزند!

به گزار ش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، «ام قصي» زني كه 25 دانشجوي پايگاه اسپايكر را از تروريست هاي داعش نجات داده و حالا به «قهرمان عراق» معروف شده، به ضريح مطهر نزديك شد، به گردش چرخيد و زيارت كرد و جملاتي زير لب زمزمه كرد؛ كسي نفهميد؛ شايد از رنج هايي كه خيلي از سني ها هم مانند شيعيان در اين يك سال از دست داعش در عراق كشيده اند، گفته است.
مراقد مطهر اباعبدالله الحسين (ع) و ابوالفضل عباس (ع) اين هفته ميزبان يك شيرزن سني از اهالي صلاح الدين در شمال بغداد بود؛ زني كه سال گذشته، 25 تن از دانشجويان پايگاه اسپايكر را از قتل عام وحشيانه داعشيان نجات داد و با پذيرش ريسكي بزرگ ثابت كرد، دشمني ميان شيعه و سني يك توهم ساختگي و توطئه از سوي دشمنان اسلام و افراط گرايان تكفيري است.
ام قصي، درحالي وارد حرم شد كه بچه هاي الحشد الشعبي و نجات يافتگان آن روز پايگاه اسپايكر اطراف او حلقه زده بودند و قدم به قدم همراهي اش مي كردند. [factimage()] http://img7.irna.ir/1394/13940514/81709378/81709378-70077679.jpg [imagetitle()] [factimageend()]
شيعيان عراق بر او «طوعه زمانه» لقب داده اند، طوعه همان پيرزني است كه حضرت «مسلم بن عقيل» (ع) را در خانه اش در شهر كوفه پناه داد و ام قصي نيز به رغم وحشي گري داعش، از جان خود مايه گذاشت و 25 جوان شيعي را در خانه اش پناه داد تا از تيغ و تير داعشي ها جان سالم به در برند.
اهل تسنن اما از ام قصي به عنوان «مادري بزرگوار» ياد مي كنند و برخي ها در عراق پيشنهاد داده اند كه سال 2015 به نام او نامگذاري شود.
ام قصي در كربلاي معلي از سوي شيخ «عبدالمهدي الكربلايي» نماينده آيت الله سيستاني و مسوول توليت آستان حسيني مورد استقبال قرار گرفت و اين خبر به سرعت در فضاي مجازي در عراق دست به دست شد.
ام قصي در روزي خطر به جان خريد كه شراره هاي افراط گري و خونريزي در مناطقي از شمال عراق تر و خشك را مي سوزاند و افراط گرايان داعشي سرها مي بريدند و ديوانه وار شليك مي كردند و دراين ميان پير و جوان و خردسال تفاوتي نداشت و هرآنكه را كه احتمال مي دادند با آنان هم فكر و هم عقيده نيست، تنش را ميزبان تيرها و گلوله ها مي كردند.
آن روزها يك هزار و 732 دانشجوي اسپايكر را كه مسلح نبودند به بيابان هاي تكريت بردند؛ گروه گروه و دسته دسته از كاميون ها به بيرون پرتابشان كرده و با دست هاي بسته در چاله هايي كه از قبل حفر كرده بودند، به گلوله بستند و دفن كردند.
حادثه اگرچه هولناك و تكان دهنده بود، اما در غوغاي جريان عظيم رسانه اي آن روزها و اخبار مربوط به پيشروي هاي داعش گم شد و حتي سازمان هاي بين المللي هم به آن نپرداختند. [factimage()] http://img7.irna.ir/1394/13940514/81709378/81709378-70077678.jpg [imagetitle()] [factimageend()]
اما ام قصي از اهالي بخش سني نشين «علم» كه اغلب عاملان جنايت اسپايكر از اين بخش بودند، تصميم گرفت تا جان دستكم 25 تن از آن جوانان را كه به خانه او پناه آورده بودند، نجات بدهد و اين اقدام شيرزنانه و شجاع نيز در هياهوي رسانه اي از نظرها دور ماند.
ام قصي كه به گفته يك افسر نظامي ارتش عراق، اين روزها تيپ عملياتي از جنگجويان سني به نام خود تشكيل داده، اين هفته به ديدار «سيد عمار حكيم» رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق هم رفت.
حكيم در ملاقات اين شيرزن سني، از آنها كه به دنبال فروپاشي عراق هستند، خواست به اين بانوي شجاع عراق توجه كرده و از وي عبرت بگيرند كه جانش را به خطر انداخت تا جوانان عراق را نجات دهد.
وي گفت: تاريخ عراق نام ام قصي را ثبت خواهد كرد، همان طور كه نام الحشد الشعبي و جانبازي هاي آنان را ثبت خواهد كرد. حيدرالعبادي نخست وزير عراق نيز به ام قصي نشان ملي عراق و لوح تقدير اعطا كرد و دستور داد كه امسال از طرف دولت به حج تمتع مشرف شود.
«صلاح حسن» شاعر عراقي نيز درخواست كرد كه امسال را به نام ام قصي در عراق نامگذاري كنند؛ زني كه با شجاعت خود نشان داد، مردانگي نه در زور و بازوست، زني كه توهم اختلاف شيعه و سني را از هم گسست.
حوادث يك سال گذشته عراق شاهد تلخ و شيرين هاي زيادي است. از لبيك ميليون ها نفري مردمان اين كشور به فتواي مرجعيت جهت جنگ عليه داعش تا حضور شيرزناني مانند ام قصي كه برگ جديدي بر تاريخ جنگ عراقي ها عليه تروريسم افزوده اند.
«ام مويد» هم ناموري از زنان سني است كه اين روزها نامش به احترام برده مي شود. او شجاعانه در «الرمادي» مركز استان الانبار سلاح به دست گرفت و با داعشي ها جنگيد و سرانجام هم به شهادت رسيد.
اكنون تصاويري از وي درحالي كه سلاح به دست و لبخند بر لب دارد، در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي عراق به وفور ديده مي شود و هزاران واژه در ستايش وي پاي كامنت ها ثبت شده است.
نام ديگري از قهرمانان سني كه بايد از او يادي كرد، «عثمان العبيدي» قهرمان شناي عراق است كه براي نجات صدها شيعه اي كه در سال 2005 و به دنبال شايعه بمب گذاري ، از پل الائمه - حد فاصل الاعظميه سني و كاظمين شيعه- به داخل روخانه دجله سقوط كرده بودند، به آب زد و تعداد زيادي از زايران كاظمين را نجات داد.
او براي نجات زايران كه در حال غرق شدند بودند، آنقدر به آب زد كه خود از پاي افتاد و دجله او را به كام خود كشيد و حالا تصويري از آن قهرمان در دو سوي دجله ثبت است. آن روز بيش از هزار نفر بر اثر كينه دشمنان وحدت اسلامي بر روي پل الائمه زير دست و پا و يا با سقوط به درون دجله جان باختند.
اين زنان و مردان، اعم از نيروهاي مردمي از سراسر مناطق شيعه نشين كه با نثار خون خود در برابر دشمنان اسلام ايستاده اند و براي آزادي مناطق سني نشين از چنگال تروريست ها حماسه مي آفرينند و نيز مانند عثمان ها، ام قصي ها و ام مويد ها، علاوه بر اداي دين به وطنشان، با فداكاري و نثار خونشان به جهان ثابت كرده اند كه گروه هاي تكفيري، ارتباطي به دين ندارند و دشمني ميان شيعه و سني توهم و يك توطئه سازمان يافته است.




نظرات کاربران