معرفی یک وبلاگ زیارتی معرفی یک وبلاگ زیارتی معرفی یک وبلاگ زیارتی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معرفی یک وبلاگ زیارتی معرفی یک وبلاگ زیارتی معرفی یک وبلاگ زیارتی معرفی یک وبلاگ زیارتی معرفی یک وبلاگ زیارتی

معرفی یک وبلاگ زیارتی

صبر در زبان عربی به معنای شکیبایی و خودداری است. این واژه در کاربرد آن نسبت به انسان به معنای حالتی است که موجب می شود شخص خود را نسبت به فشارها، سختی ها، مشکلات، مصیبت ها و از دست دادن ها از درون پایدار و با استقامت کند و واکنش های تند و احساسی و دور از عقل و شرع بروز ندهد.

به گزارش سرويس وبلاگ پايگاه اطلاع رساني حج، وبلاگ «شركت خدمات زيارتي نورالهدي مشهدمقدس» از ارديبهشت ماه سال 1392 فعاليت خود را آغاز كرده است. موضوعات اين وبلاگ شامل؛ گزارش تصويري، اطلاعيه‌هاي سازمان حج و زيارت، اطلاع رساني به اعضاي كاروان و مطالب مذهبي مي‌شود.
در يادداشتي با عنوان «صبر در قرآن و حديث و ادب فارسي» مي‌خوانيم:«يكي از خصلت ها و فضيلت هاي انساني تحمل و بردباري بر مشكلات و سختي هايي است كه از هر سوي به انسان هجوم مي‌آورد.انسان زماني مي‌تواند در برابر سختي ها و مصيبت ها، خود را بيمه نمايد و با هر مصيبتي جزع و فزع نكند كه از خصلت صبر برخوردار باشد. صبر در زبان عربي به معناي شكيبايي و خودداري است. اين واژه در كاربرد آن نسبت به انسان به معناي حالتي است كه موجب مي شود شخص خود را نسبت به فشارها، سختي ها، مشكلات، مصيبت ها و از دست دادن ها از درون پايدار و با استقامت كند و واكنش هاي تند و احساسي و دور از عقل و شرع بروز ندهد. به اين معنا كه انسان به طور طبيعي در برابر فشارهاي سخت و مصيبت هاي جانكاه به ويژه آن هايي كه ناگهاني و بدون پيش بيني بوده و از بزرگي خاصي برخوردارند، واكنش هاي تند و عصبي از خود بروز مي دهد و تحت تاثير عواطف و احساسات، رفتاري به دور از عقل و شرع انجام مي دهد.از حمله واكنش هاي عصبي و عاطفي مي توان به جزع و فزع و آه و ناله اشاره كرد. در مراحل عاطفي شديدتر نيز رفتاري را انجام مي دهند كه به دور از تدبير و عقلانيت است و آنان بي حساب و كتاب به آب زده و اعمال و كرداري را مرتكب مي شوند كه هم به زودي از آن پشيمان مي شوند و هم آثار بدي را به دنبال مي‌آورد كه گاه جبران آن ناممكن و ناشدني است.»
در بخش ديگري از اين مطلب مي‌خوانيم:«با توجه به كاربردهاي قرآني واژه صبر كه با مشتقات آن ۱۰۳ بار در ۹۳ آيه و ۴۵ سوره قرآن به كار رفته است. (المعجم المفهرس) مي توان ادعا كرد كه مفهوم صبر به معناي فضيلتي غيرقابل انكار مورد توجه و تاكيد قرآن است.در اين مفهوم صبر عبارت از تحمل و شكيبايي در برابر سختي ها و بلايا و مصيبت ها و از دست دادن جان و مال وعضوي ازاعضائ بدن و مسائل مرتبط با آن در دنياست.»
در گوشه اين وبلاگ نوشته‌ي «يا علي مدد» نقش بسته است. در ستون سمت راست آن منوي اصلي، پيوندهاي روزانه، آرشيو موضوعي و پيوندها را مي‌توانيد مشاهده كنيد. امكان ارسال نظر براي هر مطلب نيز وجود دارد.
عموم علاقه‌مندان براي مطالعه محتواي اين وبلاگ مي‌توانند به آدرس اينترنتي http://noralhodamashhad.blogfa.com/ مراجعه كنند.
يادآور مي‌شود، سلسله گزارش‌هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌توانند اينجا را كليك كنند.
براي مشاهده وبلاگ‌هاي برگزيده تا اين لحظه نيز اينجا را كليك كنيد.




نظرات کاربران