حرم امام رضا(ع) به روایت تاریخ حرم امام رضا(ع) به روایت تاریخ حرم امام رضا(ع) به روایت تاریخ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حرم امام رضا(ع) به روایت تاریخ حرم امام رضا(ع) به روایت تاریخ حرم امام رضا(ع) به روایت تاریخ حرم امام رضا(ع) به روایت تاریخ حرم امام رضا(ع) به روایت تاریخ

حرم امام رضا(ع) به روایت تاریخ

انتشارات آستان قدس رضوی کتاب «حرم به روایت تاریخ» را به عنوان تاریخچه بناها و مکان های مختلف حرم مطهر رضوی در ایام مبارک دهه کرامت پیشنهاد و معرفی کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري رسا ، با توجه به بيش از دوازده قرن سابقه تاريخي حرم مطهر رضوي، اين بناي شكوهمند به عنوان نماد توانايي هاي علمي، فني، هنري و همچنين گوهر معماري جهان اسلام همواره محل توجه گردشگران مذهبي و زيارتي از ايران و سراسر نقاط جهان مي باشد.
بر اين اساس و با توجه به اهميت اين مكان مقدس و ميراث كهن فرهنگي، انتشارات آستان قدس رضوي كتاب «حرم به روايت تاريخ» نوشته بزرگ عالم‌زاده را به عنوان تاريخچه مختصر اما جامعي از ساختمان، اماكن، بناها و همچنين اقدامات و تغييرات صورت گرفته در فضاي حرم مطهر رضوي براي نخستين بار در سال 1387 به چاپ رساند.
اين كتاب كه تا كنون پنج نوبت توسط به نشر تجديد چاپ شده است، بـا نگاهي تاريخي به پيشينه بناي حرم مطهر و ساخت و ساز آن در دوره‌هاي مختلف از زمـان ساسانيان تا دوره معاصر پس از انقلاب اسلامي و طرح گسترده توسعه حريم حرم رضوي مي‌پردازد.
همچنين معرفي اماكن مختلف حرم مطهر رضوي شامل رواق ها، ايوان ها، صحن ها، مسجد تاريخي گوهرشاد، كتيبه ها، سردرها، تزئينات مختلف از جمله نور و كاشي كاري ها و مشاهير و علماي مدفون در آن نيز از مطالب ديگر كتاب «حرم به روايت تاريخ» است كه اطلاعات ارزشمندي را به خواننده ارائه مي‌دهد.
شايان ذكر است اين كتاب براي نخستين بار در قالب مجموعه هشت جلدي «زائر رضوي» و در قطع پالتويي ويژه دهه كرامت 1394 چاپ و روانه بازار شده است.
علاقه مندان به تهيه كتاب «حرم به روايت تاريخ» و همچنين مشاهده و تهيه ساير كتاب هاي انتشارات آستان قدس رضوي مي توانند به نشاني اينترنتي و يا فروشگاه هاي سطح شهر مشهد و نمايندگي هاي سراسر كشور مراجعه كرده و يا از طريق سامانه پيامكي به شماره 30003209 با اين انتشارات تماس برقرار كنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران