اکرمی: در حج شیعه و سنی یک‌دست می‌شوند اکرمی: در حج شیعه و سنی یک‌دست می‌شوند اکرمی: در حج شیعه و سنی یک‌دست می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اکرمی: در حج شیعه و سنی یک‌دست می‌شوند اکرمی: در حج شیعه و سنی یک‌دست می‌شوند اکرمی: در حج شیعه و سنی یک‌دست می‌شوند اکرمی: در حج شیعه و سنی یک‌دست می‌شوند اکرمی: در حج شیعه و سنی یک‌دست می‌شوند

اکرمی: در حج شیعه و سنی یک‌دست می‌شوند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در انجام مناسک حج شیعه و سنی همه یک‌دست می‌شوند و همه برای پاسخگویی به ندای لبیک حق در صف واحدی حرکت می‌کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدرضا اكرمي، اظهار كرد: كعبه مركز عبادت و يك مغناطيسي براي دل‌هاي يكتاپرستان و موحدان است و بر اساس آيات و روايات، خانه كعبه به عنوان يك نماد بندگي و عبادت محسوب مي‌شود.
وي گفت:‌ حج عبادتي است كه بايد در يك زمان و مكان خاصي صورت بگيرد. ما نماز را مي‌توانيم در هر جايي بخوانيم و روزه را در هر جايي مي‌توانيم بگيريم، ولي حج اينگونه نيست و زمان و مكان معيني دارد و در جايي ديگر نمي‌شود اين عبادت را انجام داد.
اين نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سوره حج در قرآن تاكيد كرد: در اين سوره، خداوند انجام اعمال و مناسك حج را براي بندگان توضيح مي‌دهد و مردم را از منافع حج آگاه مي‌كند و تمام مسلمانان با يك دعوت به سمت مكه كه نماد خانه خداوند است حركت و در اعمال حج حضور پيدا مي‌كنند.
اكرمي گفت:‌ افراد براي محرم شدن و انجام مناسك حج بايد لباس خاصي را به تن كنند و از آن لباس‌هاي فاخري كه شايد همواره به تن داشته‌اند دور مي‌شوند و همگي يك‌دست مي‌شوند و يك‌صدا به نداي "لبيك" خداوند پاسخ مي‌دهند و همگي براي رضاي الهي عبادت انجام مي‌دهند و به سمت يك معبود و يك هدف مي‌روند.
وي عنوان كرد: در حج محور فقط خداوند مي‌شود و انسان از هر آنچه كه غيرخداوند است جدا مي‌شود و از تكبر و نفاق بايد دور شود. در انجام مناسك حج شيعه و سني نداريم و همه يك‌دست مي‌شوند و از 55 كشور دنيا براي پاسخگويي به نداي لبيك حق در صف واحدي حركت مي‌كنند و هرگز بين آن‌ها تمايز و تشخصي وجود ندارد و اين يكي از اهداف و دستاوردهاي مهم حج است. منبع:ايسنا


| شناسه مطلب: 55893




حج تمتع معارف حج



مطالب مرتبط

نظرات کاربران