اقدام جالب دانشجویان شیعه و سنی در ایران اقدام جالب دانشجویان شیعه و سنی در ایران اقدام جالب دانشجویان شیعه و سنی در ایران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اقدام جالب دانشجویان شیعه و سنی در ایران اقدام جالب دانشجویان شیعه و سنی در ایران اقدام جالب دانشجویان شیعه و سنی در ایران اقدام جالب دانشجویان شیعه و سنی در ایران اقدام جالب دانشجویان شیعه و سنی در ایران

اقدام جالب دانشجویان شیعه و سنی در ایران

دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه مذاهب اسلامی، به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و با هدف نزدیک شدن و تآلیف قلوب مسلمانان و رفع مشکلات جهان اسلام در یک اقدام جالب و ابتکاری به کمک نیازمندان شیعه و اهل سنت پایتخت می روند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، " دانشجويان، كاركنان و استادان دانشگاه مذاهب اسلامي، به مناسبت فرارسيدن عيد سعيد قربان و با هدف نزديك شدن دل هاي مسلمانان و رفع مشكلات جهان اسلام، در خريد شماري گوسفند سهيم شده و پس از قرباني، گوشت را ميان نيازمندان شيعه و اهل سنت توزيع مي كنند."
قرباني يك عبادت مالي و از شعائر اسلام است و در مقابل ديگر عبادت هاي مالي اسلامي ويژگيهاي خاصي در بر دارد و با توجه به آن ويژگيهاي قرباني بين عبادت هاي ديگر از جايگاه و اهميت ممتازي برخور دار است . از جمله اعمالي كه حجاج در روز دهم ذيحجه در سرزمين منا انجام مي دهند كشتن شتر، گاو و يا گوسفند و انفاق آن به مستحقين است تا به وسيله اين عمل نيك به رحمت پروردگار نزديك شوند كه آنرا قرباني گويند.
يكي از اسرار قرباني سير كردن گرسنه ها و نيازمندان است. قرآن كريم در اين باره مي‌فرمايد:« از گوشت‌هايي كه قرباني مي كنيد هم خودتان ميل نمائيد، هم به قانع و معتر بدهيد. قانع، فقيري است كه به آنچه مي گيرد، قانع است. معتر، فقيري است كه علاوه بر تقاضاي كمك اعتراض هم مي كند.
يك فرد مسلمان وقتي كه دوست داشتني و بهترين حيواني از قبيل شتر و گاو و گوسفند را در راه رضاي خدا قرباني مي كند در واقع گويا براي تكامل روحي و تربيت تدريجي نخستين درسي به او آموخته مي شود كه او از قرباني نفيس براي قرباني نفس خويش آماده گردد و در عين حال براي فقراء و مساكين بهترين صدقه و خيرات است كه خانواده خويش نيز از آن استفاده مي كند. يقينا در كشورهاي اسلامي بين شهر نشينان و روستائيان خانواده هاي بسياري هستند كه در طول سال يك بار هم گوشت بر سر سفره شان نمي بينند اگر گوشت قرباني عادلانه طبق سنت توزيع شود بهترين خدمت و كمك براي خانواده هاي ستمديده خواهد بود.
از اين رو در آستانه عيد سعيد قربان كاركنان، استادان و دانشجويان شيعه و سني دانشگاه مذاهب اسلامي در راستاي اهداف والاي اين دانشگاه در جهت تقريب و وحدت امت اسلامي با هدف نزديك شدن دل هاي مسلمانان به يكديگر و رفع مشكلات جهان اسلام، در خريد شماري گوسفند سهيم شده و پس از قرباني، گوشت را ميان نيازمندان شيعه و اهل سنت توزيع مي كنند."
اين مراسم معنوي روز پنجشنبه 2 مهرماه 1394 مصادف با 10 ذي الحجه با حضور دانشجويان، كاركنان و استادان دانشگاه مذاهب اسلامي واقع در تهران، خيابان انقلاب، خيابان فلسطين جنوبي تقاطع خيابان روانمهر پلاك 3 برگزار مي شود و گوشت قرباني طي مراسمي بسته بندي شده و با مشاركت داتشجويان در ميان نيازمندان شيعه و اهل سنت پايتخت توزيع مي شود.
گفتني است چندي پيش نيز دانشگاه مذاهب اسلامي با برگزاري جشنواره ورزشي دانشجويان شيعه و اهل سنت كه به ميزباني واحد مركزي در تهران با شعار "رقابت ورزشي؛ رفاقت ارزشي" برگزار شد اقدام ديگري در راستاي مردمي سازي فرهنگ تقريب و وحدت اسلامي برداشت و از دل اين جشنواره "انجمن ورزشكاران منادي وحدت " بيرون آمد و اعلام موجوديت كرد.


| شناسه مطلب: 55951




اهل تسنن وحدت شيعه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران