ماجرای نخستین زن فرماندار که آسمانی شد ماجرای نخستین زن فرماندار که آسمانی شد ماجرای نخستین زن فرماندار که آسمانی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ماجرای نخستین زن فرماندار که آسمانی شد ماجرای نخستین زن فرماندار که آسمانی شد ماجرای نخستین زن فرماندار که آسمانی شد ماجرای نخستین زن فرماندار که آسمانی شد ماجرای نخستین زن فرماندار که آسمانی شد

ماجرای نخستین زن فرماندار که آسمانی شد

استاندار گلستان با تجلیل از مرجان نازقلچی فرماندار فقید بندرترکمن که در فاجعه منا جان باخت، گفت: در ابتدا به سبب حساسیت کارها با مرخصی وی موافق نبودم اما پس از اینکه روحیه و ناراحتی او را در یکی از جلسه ها دیدم همانجا طی یادداشتی اجازه آن را صادر کردم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حسن صادقلو روز دوشنبه در آئين تشييع چهار تن از جان باختگان حادثه منا در بندر تركمن ضمن عرض تسليت به مردم عزادار اين شهرستان اظهار كرد: خانم نازقلچي به دفعات از من اجازه خواست با مرخصي و به حج رفتن وي موافقت كنم اما قبول نكردم، حتي چند واسطه آورد بازهم قبول نكردم اما در يكي از آخرين جلسه ها ديدم كه چهره ايشان غمبار است و در همان جلسه يادداشتي به وي دادم و نوشتم حالا كه قلبت براي خداست برو ولي ما را هم دعا كن و اين يادداشت اكنون پيش همسر وي به يادگار مانده است.
استاندار گلستان از نازقلچي به عنوان همسر و مادري مهربان براي خانواده و مديري پرتلاش و دلسوز براي مردم بندر تركمن ياد كرد و افزود: ياد و خاطرات خوب اين بانو براي هميشه نزد مردم بندرتركمن جاودان خواهد ماند.
استاندار گلستان در ادامه با بيان اينكه حادثه منا چيزي جز فقدان مديريت نبود، گفت: بي تدبيري در فاجعه منا دل مسلمانان و دنياي اسلام را به درد آورد.
صادقلو با تصريح بر اينكه حجاج ما مهمان خدا بودند اما با بي كفايتي حرمت آنها حفظ نشد، اضافه كرد: در عين حال جهان استكبار مدتهاست به دليل وحشت و نگراني از وحدت مسلمين قصد آسيب رساندن به اسلام را دارد كه بايد هوشيار باشيم در درون ما جدايي نياندازند.
استاندار گلستان تكريم جان باختگان فاجعه منا و نيز سركشي به خانواده آنان را مورد تاكيد قرار دارد و خاطرنشان كرد: اين مهم توصيه رهبري و رئيس جمهور نيز هست.
در آئين تشييع پيكر چهار تن از حجاج گلستاني جان باخته در فاجعه منا با حضور افزون بر پنج هزار نفر از اقشار مختلف شيعه و سني بندر تركمن، نماينده شهرستان هاي غرب استان گلستان در مجلس شوراي اسلامي، ائمه جمعه شيعه و سني و مسئولان استاني و شهرستاني نيز حضور داشتند.
شهرستان تركمن با افزون بر 60 هزار نفر جمعيت در شمال غرب استان گلستان واقع است.
نازقلچي فرماندار فقيد اين شهرستان كه از بانوان قوم تركمن و اهل سنت است، نخستين فرماندار زن در شمال ايران و سومين فرماندار زن در كل كشور در دولت تدبير و اميد بود.
نازقلچي متولد 1353 دانش آموخته دو رشته علوم تربيتي (شاخه مديريت و برنامه ريزي) و حقوق قضائي در مقطع كارشناسي در آخرين روز بهمن ماه 81 به عنوان كارشناس امور بانوان فرمانداري تركمن و از طريق آزمون استخدامي جذب بدنه وزارت كشور شد.
در سوابق خدمتي نازقلچي مسووليت هايي همچون بخشدار مركزي بندر تركمن طي سالهاي 83 تا 85 و عضو شوراي حل اختلاف اين شهرستان از سال 1383 تاكنون وجود دارد.
نازقلچي همچنين در آزمون بعثه رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به عنوان معينه (دستيار روحاني بين كاروان هاي حج احناف استان گلستان) قبول شده است.
فرماندار فقيد بندر تركمن جداي از مسئوليت سياسي طي سالهاي گذشته در فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي نيز مشاركت فعالانه داشت. وي همچنين به عنوان نائب رئيس كميته سازمان نهاد بانوان مركز بزرگ اسلامي شمال كشور فعاليت داشته است.
نازقلچي موفق به دريافت لوح سپاس از دفتر رهبر معظم انقلاب به سبب ارسال مقاله 'نقش رهبري در اتحاد امت واحده اسلامي' نيز شده است.


| شناسه مطلب: 56526




بانوان منا



نظرات کاربران