نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

 قمه زنی سبب وهن تشیع می شود نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

 قمه زنی سبب وهن تشیع می شود نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

 قمه زنی سبب وهن تشیع می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

 قمه زنی سبب وهن تشیع می شود نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

 قمه زنی سبب وهن تشیع می شود نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

 قمه زنی سبب وهن تشیع می شود نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

 قمه زنی سبب وهن تشیع می شود نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

 قمه زنی سبب وهن تشیع می شود
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

قمه زنی سبب وهن تشیع می شود

امام جمعه تاکستان گفت: انجام اموری مانند قمه زدن، برهنه شدن، استفاده از علامات و و ایجاد مزاحمت برای مردم در نیمه‌های شب و امثال آن زیبنده یک شیعه نیست و نباید با انجام آن دیگران را نسبت به اسلام و دین تشیع بدگمان کنیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،‌ حجت‌الاسلام والمسلمين علي اسلامي نماينده مردم استان قزوين در مجلس خبرگان رهبري، با اشاره به در پيش بودن ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) گفت: استمرار دين مبين اسلام بر چند اصل مهم پايه‌گذاري شده است كه يكي از مهم ترين آنها توسل به اهل‌بيت و رابطه برقرار كردن با خاندان عصمت و طهارت به ويژه امام شهيد حسين‌بن‌علي‌بن‌ابي‌طالب(ع) است.
امام جمعه تاكستان با تاكيد بر اين‌كه سيره و سبك زندگي اين امام همام بايد به عنوان چراغ راه زندگي همه افراد قرار بگيرد، عنوان كرد: حضرت اباعبدالله الحسين(ع) همه زندگي و هستي خود را در راه استمرار دين جدش انفاق كرد و در طول تاريخ بشريت به عنوان يكي از برجستگان اصل آفرينش مطرح است. از اين رو برقراري ارتباط با ايشان و خاندان پاكشان و الگو قرار دادن مسلك وي يكي از ضروريات هر شيعه است.
وي استمرار و چاشني و بقاي دين اسلام را نهفته در شناخت حسين ‌بن‌علي دانست و افزود: استفاده از اهداف متعالي و رهنمودهاي عالي اين امام شهيد و آسماني و قرار دادن سبك زندگي ايشان به عنوان چراغي در ظلمت‌كده دنيا مي تواند انسان را در مسير كمال قرار دهد.
نماينده مردم استان قزوين در مجلس خبرگان رهبري به نتيجه كنفرانس يك اسرائيلي در دانشگاه تل‌آويو اشاره كرد و گفت: در اين دانشگاه كنفرانسي با موضوع «چرا شيعه احساس شكست نمي‌كند» انجام شد كه يك نظريه‌پرداز و ايدئولوژيك برجسته در اين زمينه بعد از ماه‌ها بررسي و تحقيق عنوان كرد شيعه به سبب دو سرمايه از گذشته و آينده همواره احساس پيروزي مي‌كند.
امام جمعه تاكستان اين دو واسطه را چنين عنوان كرد: آنچه از گذشته به عنوان يك سرمايه شيعه مطرح است عاشورا و امام حسين(ع) است و سرمايه دوم آنها كه براي آينده است مكتب انتظار و فرج و امام زمان(عج) است. شيعه معتقد است آينده از آن اهل تقوا و صالحين با زمام‌داري امام آخرين خواهد بود كه قسط و عدل را در زمين پياده خواهد كرد.
اين كارشناس برجسته ديني ادامه داد: توسل به حسين(ع)، عزاداري و زنده نگه‌داشتن عاشورا به راستي نجات‌دهنده ما است و در طول تاريخ سبب بيداري بسياري از انسان‌هاي آزاده شده و بسياري از گره‌هاي سخت و كور را باز كرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين اسلامي با اشاره به تاثير امام حسين(ع) بر گاندي رهبر استقلال‌طلبان هند تصريح كرد: گاندي يكي از هزاران انساني است كه با شناخت امام حسين(ع) رمز پيروزي را درك كرد چرا كه به پيروان خود بارها تاكيد مي‌كند «من چيزي براي عرضه ندارم جز همان كه حسين‌بن‌علي در تاريخ ثبت كرد. من همان را براي شما مايه هدايت مي‌دانم».
وي با بيان اين‌كه الگو قرار دادن آن حضرت در زندگي بايد در چارچوب معرفي شده از سوي اهل‌بيت باشد، گفت: خاندان عصمت و طهارت با بيان چارچوب‌هاي مشخص نسبت به چگونگي توسل و عزاداري براي اين امام مسير را روشن كرده اند. از اين رو نبايد در غير از اين مسير قرار بگيريم.
نماينده مردم استان قزوين در مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اين‌كه نبايد با اضافه كردن كارهايي كه مورد پسند اهل‌بيت نيست به پيشواز محرم رفت، خاطرنشان كرد: بايد در عزاداري محرم و صفر به سيره بزرگان نگاه كنيم و آنچه كه آنها در طول تاريخ انجام داده اند را الگوي خود قرار دهيم نه امور و پيرايه‌هايي كه سبب زير سوال بردن فرهنگ شيعه مي‌شود.
امام جمعه تاكستان افزود: انجام اموري مانند قمه زدن، برهنه شدن، استفاده از علامات و و ايجاد مزاحمت براي مردم در نيمه هاي شب و امثال آن زيبنده يك شيعه نيست و نبايد با انجام آن ديگران را نسبت به اسلام و دين تشيع بدگمان كنيم.
وي با تاكيد بر اين‌كه بايد در نحوه عزاداري به مراجع و بزرگان عالم تشيع نگاه كرد، افزود: تاكيد بزرگان دين بر اين است كه عزاداري بايد به شيوه صحيح خود انجام شود نه آن‌كه مطابق هواي نفس و رضاي خودمان باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين اسلامي تاكيد كرد: در طول تاريخ شاهد هستيم كه اقامه عزا براي حضرت اباعبدالله(ع) بر اساس حدي مرسوم و متعارف بوده و با پوشيدن جامه سياه بر تن، خواندن مقتل و شركت در مراسم‌هاي سوگواري تلاش مي‌شد تا يك عزاداري با معرفت انجام شود.
كارشناس مسائل ديني با بيان اينكه مكتب حسين(ع) توانسته نسل هاي تاريخ را در مسير حق نگه دارد و كسي كه كمي با سيره آن حضرت و علت قيام ايشان آشنا شود در اين سنگر براي هميشه باقي مي‌ماند افزود: به راستي امام حسين(ع) يك سرمايه تمام نشدني براي مكتب شيعه است كه بايد براي ترويج و شناساندن آن تلاش بسيار شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين اسلامي در پايان با اشاره به سخن حكيمانه امام حسين(ع) به سپاه دشمن مبني بر اين‌كه «اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد» تصريح كرد: اين كلام داراي منطق و سنجيدگي و نشاط بسياري است كه هر كس كه وجدان روشني داشته باشد بي‌شك عاشق راه اهل‌بيت خواهد شد.




نظرات کاربران