هیأت‌های مذهبی متعهد به رعایت منشور اخلاقی می‌شوند هیأت‌های مذهبی متعهد به رعایت منشور اخلاقی می‌شوند هیأت‌های مذهبی متعهد به رعایت منشور اخلاقی می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هیأت‌های مذهبی متعهد به رعایت منشور اخلاقی می‌شوند هیأت‌های مذهبی متعهد به رعایت منشور اخلاقی می‌شوند هیأت‌های مذهبی متعهد به رعایت منشور اخلاقی می‌شوند هیأت‌های مذهبی متعهد به رعایت منشور اخلاقی می‌شوند هیأت‌های مذهبی متعهد به رعایت منشور اخلاقی می‌شوند

هیأت‌های مذهبی متعهد به رعایت منشور اخلاقی می‌شوند

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی خبری با رسانه‌های جمعی با موضوع اعلام اولویتها و برنامه‌های محرم ۱۴۳۷ هجری قمری گفت: هیأت های مذهبی متعهد به رعایت منشور اخلاقی می شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام حسين روحاني‌نژاد در ابتداي اين نشست گفت: براي اينكه بتوانيم ايام سوگواري امام حسين (ع) را در سراسر كشوربه صورت مطلوب برگزار كنيم، برنامه ريزي هاي ويژه اي انجام داده ايم.
ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي كه مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي در سال 86 است جهت ساماندهي به مناسبت هاي مذهبي تشكيل شده است. بعد از اين مصوبه سازمان ماموريت يافت اين ستاد را شكل بدهد كه امروز اين ستاد در250شهرستان فعال است.
وي ادامه داد: امسال احساس كرديم كه بايد همايش ستاد شئون فرهنگي را با مسئولين اين ستاد در استان ها برگزار كنيم كه اين كار انجام شد و در اين نشست ها كاركردهاي گذشته ستاد مورد بررسي قرار گرفت. خوشبختانه مجموعه ستادهاي ساماندهي شئون فرهنگي در سراسر كشور فعال هستند. روحاني نژاد تصريح كرد: اين ستاد با حضور همه نهادهاي فرهنگي وحتي مردمي فعال است كه به تناسب شهرستان ها و استان ها مصوباتي دارند. مصوبات اين ستاد در سطح ملي هم قابل اجراست. اين ستاد در آستانه محرم بيانيه اي صادر كرده است كه در حقيقت 15 راهكار و راهبرد در آن هست و به دست همه هيئات مذهبي،مساجد و تكايا و... خواهد رسيد.
وي افزود: ما شعار محرم امسال را با توجه به منويات مقام رهبري همدلي با حسين(ع) و همزباني با زينب(س) ناميده ايم و با اين شعار در سراسر كشور مجموعه فعاليت هاي محرم را آغاز مي‌كنيم.
معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان اضافه كرد:جهت توجيه هيئات مذهبي و مداحان امسال بيش از هزارهمايش در آستانه محرم در سراسر كشور بدون هيچ اعتبار دولتي برگزار شده است. در اين همايشها اولويت‌هاي لازم براي كار فرهنگي و فرهنگ بررسي مي‌شود. بسياري از دستگاه ها مانند ناجا و آتشنشاني و غيره در اين همايشها حضور پيدا مي‌كنند.علاوه براينها برخي از چهره هاي فرهنگي و هنري هم در اين همايش ها حضور دارند. برخي از اين همايش ها اجرا شده است و برخي هم در حال اجراست.
وي با اشاره به اين كه سازمان تبليغات اسلامي در 420 شهرستان كشور داراي دفتر است، گفت: همه اين دفاتر با كانون مداحان و شعراي آييني و شوراي هيئات مذهبي در ارتباط هستنند. منشور اخلاقي هيئات مذهبي هم تهيه شده و به ادارات كل تبليغات اسلامي ابلاغ شده است.هيئات مذهبي از اين پس متعهد مي شوند كه بر اساس اين منشور اقدام كنند.
روحاني نژاد در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: 91 هزار هيئت مذهبي از سازمان تبليغات اسلامي مجوز فعاليت گرفته اند كه همه در طول محرم و صفر فعال اند. ما در همايش هاي توجيهي تاكيد كرده ايم كه فعاليت هيئات مذهبي حتما با محوريت مساجد و اجراي برنامه هاي قرآني باشد. همچنين اقامه نماز جماعت در هيئات جز برنامه هاي اصلي ماست.
وي در ادامه با اشاره به الويت هاي تبليغي سازمان تبليغات اسلامي گفت: بيش از 50 هزار نفر ملبغ در ماه محرم در مناطق شهري و روستايي با محوريت مساجد و حسينيه ها به تبليغ و فعاليت هاي مذهبي و ديني مي پردازند. اولويت هاي تبليغي ما شامل اين موارد مي‌شود: تببين گفتمان امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري، تببين شعار سال، عفاف و حجاب، توافق هسته اي، اقتصاد مقاومتي و تببين راه هاي نفوذ آمريكا در كشور.
روحاني نژاد همچنين يادآور شد: توصيه ما اين است كه هيئات خانگي گسترش يابد و در برج ها و آپارتمان ها هم اين امر صورت بگيرد تا فضاي كشور را در اين ايام با مراسم امام حسين(ع) حسيني كنيم. تلاش ما در جهت محتوا بخشي و غنا بخشي به مجالس عزاداري است و سعي مي‌كنيم جلوي خرافات و موهوماتي كه بعضاً در عزاداري هاي ما رسوخ كرده است، گرفته شود و از حركت هايي مانند قمه زني كه فتواي حرمت آن داده شده، جلوگيري شود.
وي افزود: ناجا با اين قبيل از سوگواري ها كه احياناً مزاحمتي براي مردم داشته باشد، برخورد مي‌كند. همچنين از صوت هاي آزار دهنده هيئات پيشگيري خواهد شد.ما از مردم توقع داريم كه حضورشان متناسب شأن آقا سيدالشهدا(ع) باشد. توصيه مي‌كنيم كه در تمام كشور و در شهرستانهاي مختلف مراسم در تمام نقاط باشد و فقط محدود به يك نقطه خاص نباشد.
روحاني نژاد با اشاره به حادثه تلخ منا گفت: آنها خيلي تلاش داشتند كه جان باختگان را به كشورها برنگردانند، چرا كه ترس داشتند كه افكار عمومي عليه آنها شوريده شود. اما با درايت مقام معظم رهبري اين جو شكسته شد و فرصتي ايجاد شده است كه مبلغين به معرفي بهتر و بيشتر وهابيت بپردازند و بي تدبيري آل سعود را به مردم نشان دهند. همچنين مبلغين بايد به بيان و معرفي تشيع لندني بپردازند چرا كه همان اندازه كه آل سعود و وهابيت مضر است تشيع لندني هم مضر است.
وي در پايان افزود: اين گروه ها همان راهي را مي روند كه تكفيري ها مي روند و در هيچ كدام از اديان توصيه به توهين به اديان نشده است. مبلغين بايد مراقبت كنند كه اين گروه ها به هيئات مذهبي نفوذ نكنند. بلكه روح حماسي انقلاب امام حسين(ع) به مردم شناسانده شود.


| شناسه مطلب: 56717




ماه محرم



نظرات کاربران