حال و هوای محرم در شهر کاظمین حال و هوای محرم در شهر کاظمین حال و هوای محرم در شهر کاظمین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حال و هوای محرم در شهر کاظمین حال و هوای محرم در شهر کاظمین حال و هوای محرم در شهر کاظمین حال و هوای محرم در شهر کاظمین حال و هوای محرم در شهر کاظمین

حال و هوای محرم در شهر کاظمین

در کاظمین، مراسم زیارت وداع که بعد از اقامه نماز صبح برگزار میگردد، با فرا رسیدن ماه محرم از شور دیگری برخوردار شده است. روحانیون محترم و مداحان اهل بیت علیهم السلام با قرائت زیارت، مدیحه سرایی و نوحه خوانی فضا را کربلایی نموده و حماسه قیام حسینی را متبلور نموده و قلبهای زائران را حزین و اشک غم و اندوه بر دیدگانشان جاری نموده اند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات، با توجه به فرا رسيدن ماه حزن و اندوه اهل بيت عليهم السلام و شيعيان، شهر كاظمين بويژه حرم امامين همامين جوادين عليهما السلام لباس عزا بر تن نموده و زائر و مجاور در حاليكه در غم جانسوز مولا و سرورشان حضرت ابا عبد الله الحسين و ياران با وفايش اشك هاي مرواريد در صدف ديدگانشان جاري گشته، دست ادب بر روي سينه گذاشته و عرضه ميدارند السلام عليك يا ابا عبدالله. سلام ميدهم و دلخوشم كه فرموديد: هركه در دل خود،ياد ماست ، زائر ماست.
برپاي اين گزارش نه تنها صحن و سراي حرم سيه پوشند، نه تنها بر بالاي دو گنبد منور و پر جلال و با شكوه، پرچم هاي عزا برافراشته شده، نه تنها شهر كاظمين با نصب پرچم هاي سياه فضا را پر از غم و اندوه نموده، بلكه زائر و مجاور با پوشيدن لباس عزا ابراز غم و اندوه و حزن خويش را اعلام نموده اند.
همچنين هر روز در حسينيه متعلق به كاركنان ستاد اجرايي امور زايران، مراسم سوكواري با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي غيور نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كاظمين برگزار مي شود.
حجت الاسلام غيور در اين آئين در خصوص و پيرامون فلسفه قيام حضرت ابا عبد الله الحسين عليه السلام و اجر و پاداش عزاداري سخنراني مي كند.
همچنين مراسم زيارت وداع كه بعد از اقامه نماز صبح برگزار ميگردد، با فرا رسيدن ماه محرم از شور ديگري برخوردار شده است.
روحانيون محترم و مداحان اهل بيت عليهم السلام با قرائت زيارت، مديحه سرايي و نوحه خواني فضا را كربلايي نموده و حماسه قيام حسيني را متبلور نموده و قلبهاي زائران را حزين و اشك غم و اندوه بر ديدگانشان جاري نموده اند.


| شناسه مطلب: 56851




محرم عتبات كاظمين



نظرات کاربران