اولین حضور زنان عربستان در انتخابات تصاویر اولین حضور زنان عربستان در انتخابات تصاویر اولین حضور زنان عربستان در انتخابات تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اولین حضور زنان عربستان در انتخابات تصاویر اولین حضور زنان عربستان در انتخابات تصاویر اولین حضور زنان عربستان در انتخابات تصاویر اولین حضور زنان عربستان در انتخابات تصاویر اولین حضور زنان عربستان در انتخابات تصاویر

اولین حضور زنان عربستان در انتخابات تصاویر


رای گیری در انتخابات شوراهای شهرداری های عربستان امروز (شنبه) در این کشورعربی حاشیه خلیج فارس در حالی آغاز شد که زنان این کشور برای نخستین بار توانسته اند هم نامزد انتخابات شوند و هم پای صندوق های رای بروند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، با توجه به اين نكته كه در اين كشور، اخذ راي از زنان و مردان به طور جداگانه صورت مي گيرد، راي دهندگان مرد از ساعت هشت صبح به وقت محلي وارد مراكز راي گيري شدند.
عربستان تنها كشور جهان به شمار مي رود كه تاكنون فقط مردان در آن حق راي دادن و انتخاب شدن داشته اند. بيش از 900 زن نامزد كسب كرسي هاي شوراهاي شهرداري ها شده اند كه تنها شوراي همگاني اين كشور به شمار مي رود كه به صورت انتخابي تشكيل مي شود.
اين در حالي است كه حدود 6 هزار مرد براي به دست آوردن كرسي هاي 284 شوراي شهرداري نامزد شده اند كه قدرت و اختيارات آن محدود به امور محلي از جمله وضعيت خيابان ها، بوستان هاي همگاني و جمع آوري و دفع زباله است.
بر اساس اطلاعات انتشار يافته توسط كميسيون انتخابات، حدود يك ميليون و 500 هزار نفر از شهروندان 18سال به بالاي اين كشور از مجموع 21 ميليون جمعيت بومي اين كشور براي شركت در اين انتخابات ثبت نام كرده اند كه شامل 119 هزار زن مي شود.
اجازه حضور زنان در پاي صندوق هاي راي را ملك عبدالله پادشاه سابق اين كشور در حكمي در سالهاي آخر عمرش صادر كرد. عكس هاي رويترز و اسوشيتدپرس از اولين حضور زنان در انتخابات در عربستان را در زير مي بينيد.


| شناسه مطلب: 58315




عربستان انتخابات



نظرات کاربران