دعای مستجابی که جبرئَیل به پیامبر(ص) آموخت دعای مستجابی که جبرئَیل به پیامبر(ص) آموخت دعای مستجابی که جبرئَیل به پیامبر(ص) آموخت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دعای مستجابی که جبرئَیل به پیامبر(ص) آموخت دعای مستجابی که جبرئَیل به پیامبر(ص) آموخت دعای مستجابی که جبرئَیل به پیامبر(ص) آموخت دعای مستجابی که جبرئَیل به پیامبر(ص) آموخت دعای مستجابی که جبرئَیل به پیامبر(ص) آموخت

دعای مستجابی که جبرئَیل به پیامبر(ص) آموخت

حضرت محمد(ص) فرمود: هر دلسوخته و هر مصیبت‌زده و هر اندوهناک و غمناک و هر کسی که در نظر دزد و آتش‌سوزی باشد آن(دعا) را بخواند، خداوند برای او وسیله رهایی فراهم می‌سازد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ابن عباس مي‌گويد: علي ابن ابي طالب نزد پيامبر اكرم(ص) آمد و چيزي از آن حضرت درخواست كرد، پيامبر (ص) به او فرمود: يا علي! به حق آن كه مرا به پيغمبري فرستاد سوگند كه نزد من هيچ از كم و بيش نيست، ولي تو را چيزي مي‌آموزم كه دوست من جبرئيل براي من آورد و گفت: يا محمد! اين هديه‌اي است از نزد خداي عزوجل كه تو را با آن گرامي داشته و به هيچ كس از پيامبران پيشين اين هديه را نداده است و آن جملاتي است كه هر دلسوخته و هر مصيبت زده و هر اندوهناك و غمناك و هر كسي كه در خطر دزد و آتش سوزي باشد، آن را بخواند و هر بنده‌اي كه از پادشاهي بترسد و آن كلمات را بگويد، خداوند براي او وسيله رهايي فراهم مي‌سازد و آن نوزده جمله است كه چهار جمله آن بر پيشاني اسرافيل نوشته شده و چهار جمله‌اش بر پيشاني ميكائيل و چهار جمله آن بر گرداگرد عرش و چهار جمله‌اش بر پيشاني جبرئيل و سه جمله آن در جايي كه خدا خواسته، نوشته شده است.
علي(ع) عرض كرد: يا رسول‌الله! چگونه آن‌ها را بخوانيم؟ پيامبر(ص) فرمود: بگو: يا عِمادَ مَن لا عِمادَ لَهُ، وَ يا كَريمَ العَفوِ، وَ يا حَسَنَ البَلاءِ، وَ يا عَظيمَ الرَّجاءِ، وَ يا عَونَ الضُّعفاءِ، وَ يا مُنقِذَ الغرقي، وَ يا منجِيَ الهَلكي، يا مُحسِنُ يا مُجمِلُ، يا مُنعِمُ يا مُفضِلُ، أنتَ الذي سَجَدَ لكَ سَوادُ اليلُ، و نورُ النهار، وَضَوءُ القمرَ، و شعاعُ الشَّمسِ، و دويُّ الماءِ، وَ خفيفُ الشَّجَر، يا اللهُ يا اللهُ يا اللهُ، انتَ وَحدَكَ لا شريكَ لَكَ. آن گاه مي‌گويي: بار‌الها! با من چنين و چنان كن كه به طور مسلم از جاي خود بر نمي‌خيزي تا اين كه دعاي تو مستجاب شود.
منبع: يكصد داستان از زندگاني امام علي(ع)؛ به نقل از: خصال (شيخ صدوق)، ص 606.




نظرات کاربران