دلایل افول معتزله در جهان اسلام بررسی می شود دلایل افول معتزله در جهان اسلام بررسی می شود دلایل افول معتزله در جهان اسلام بررسی می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دلایل افول معتزله در جهان اسلام بررسی می شود دلایل افول معتزله در جهان اسلام بررسی می شود دلایل افول معتزله در جهان اسلام بررسی می شود دلایل افول معتزله در جهان اسلام بررسی می شود دلایل افول معتزله در جهان اسلام بررسی می شود

دلایل افول معتزله در جهان اسلام بررسی می شود

نشست «بررسی دلایل افول معتزله در جهان اسلام و تبیین ضرورت احیای تفکر اعتزالی در عصر حاضر» به همت پژوهشکده حکمت معاصر زیر نظر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در نشست «بررسي دلايل افول معتزله در جهان اسلام و تبيين ضرورت احياي تفكر اعتزالي در عصر حاضر» اعظم قاسمي،‌عضو هيئت علمي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي سخنراني خواهد كرد. قاسمي پيشتر مقالاتي مانند حكمت مشرقي ابن سينا از منظر هانري كربن و پژوهشي در نظريه شناخت در حكمت متعاليه را نگاشته است.
معتزله از جريان‌هاي اصلي كلامي در ميان اهل سنت است. آنها بر خلاف اهل حديث كه انبوه حديث‌هاي اصيل و جعلي پيامبر و صحابه را مورد توجه خود قرار داده بودند، عقل و خرد را به تنهايي براي پيروي از اسلام راستين كافي مي دانستند.
اين نشست ۹ اسفند از ساعت ۱۰ الي ۱۲ در سالن انديشه پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي به نشاني بزرگراه كردستان، خيابان ايرانشناسي،‌ برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران