رجب ماه رحمت خداوند بر مؤمنان و کلید حیات طیبه است رجب ماه رحمت خداوند بر مؤمنان و کلید حیات طیبه است رجب ماه رحمت خداوند بر مؤمنان و کلید حیات طیبه است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رجب ماه رحمت خداوند بر مؤمنان و کلید حیات طیبه است رجب ماه رحمت خداوند بر مؤمنان و کلید حیات طیبه است رجب ماه رحمت خداوند بر مؤمنان و کلید حیات طیبه است رجب ماه رحمت خداوند بر مؤمنان و کلید حیات طیبه است رجب ماه رحمت خداوند بر مؤمنان و کلید حیات طیبه است

رجب ماه رحمت خداوند بر مؤمنان و کلید حیات طیبه است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که ماه رجب، ماه رحمت خداوند بر مؤمنان و کلید حیات طیبه است، گفت: به‌ واسطه ولایت امیرمؤمنان(ع) در این ماه، آخرین نعمت که نعمت ولایت است از سوی خداوند به انسان‌ها اعطا شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام حميد ملكي، استاد حوزه علميه قم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اين‌كه ماه رجب ماه رحمت خداوند بر مؤمنان است، گفت: به ‌واسطه ولايت اميرمؤمنان(ع) در اين ماه آخرين نعمت كه نعمت ولايت است از سوي خداوند به انسان‌ها اعطا شد.
وي افزود: ماه رجب، ماه استغفار، ماه ولايت و ماه اميرمؤمنان(ع) و همچنين رجب نام رودي در بهشت است كه آبش از شير سفيدتر و طعمش از عسل شيرين‌تر است.
استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: حضرت رسول(ص) وقتي هلال ماه رجب را مي‌ديدند، دعا مي‌كردند كه «خدايا اين ماه رجب و شعبان را براي ما پربركت كن و ما را به ماه رمضان برسان»؛ زيرا در اين ماه رحمت الهي به‌ واسطه ولايت بر روي مردمان سرازير مي‌شود. حجت‌الاسلام ملكي استغفار، قرباني كردن، روزه، غسل، زيارت امام حسين(ع) و زيارت امام رضا(ع) را از اعمال محوري ماه رجب عنوان كرد و گفت: از آنجايي‌كه ولايت امام رضا(ع) در بر گيرنده ولايت همه ائمه(ع) است، هر كس ولايت امام رضا(ع) را بپذيرد و به زيارت ايشان برود تمامي ائمه(ع) را زيارت كرده و ولايت همه آن‌ها چه قبل از امام رضا(ع) و چه بعد از امام رضا(ع) را پذيرفته است.
وي ادامه داد: ماه رجب را ماه حرام ناميده‌اند، زيرا بنا بر سنت‌هاي حضرت ابراهيم(ع) رجب از ماه‌هاي حرام بوده و به خاطر حرمت و احترامي كه دارد در اين ماه‌ها حتي مؤمن از جنگيدن با كافران حربي هم منع شده است.
استاد حوزه علميه قم يادآور شد: هر كس كه از بركات ماه رجب استفاده كند به درك ماه شعبان و ماه رمضان خواهد رسيد، زيرا اين سه ماه كليد حيات طيبه و زندگي بهشتي هستند و در قيامت كساني كه از بركات ماه رجب و ماه شعبان و رمضان استفاده كرده‌اند، در پيشگاه خداوند از احترام و قرب زيادي برخوردار بوده و بهداشت و نعمت‌هاي غيرقابل وصف آن پاداش آن‌ها است.


| شناسه مطلب: 60640




حرم كريمه ماه رجب



نظرات کاربران