وصیت‌نامه آموزگار شهیدمنا؛

تقدیر از معلم پاسداشت خوبی‌هاست وصیت‌نامه آموزگار شهیدمنا؛

تقدیر از معلم پاسداشت خوبی‌هاست وصیت‌نامه آموزگار شهیدمنا؛

تقدیر از معلم پاسداشت خوبی‌هاست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وصیت‌نامه آموزگار شهیدمنا؛

تقدیر از معلم پاسداشت خوبی‌هاست وصیت‌نامه آموزگار شهیدمنا؛

تقدیر از معلم پاسداشت خوبی‌هاست وصیت‌نامه آموزگار شهیدمنا؛

تقدیر از معلم پاسداشت خوبی‌هاست وصیت‌نامه آموزگار شهیدمنا؛

تقدیر از معلم پاسداشت خوبی‌هاست وصیت‌نامه آموزگار شهیدمنا؛

تقدیر از معلم پاسداشت خوبی‌هاست
وصیت‌نامه آموزگار شهیدمنا؛

تقدیر از معلم پاسداشت خوبی‌هاست

به رسم معلمی‌ام می‌گویم و تقدیم می‌کنم به آنان که قدردان خوبانند. چرا که جامعه‌ای که قدردان خوبان نباشد به مرگ خوبی‌ها رضایت داده است و بد پروری را تمکین کرده است، چقدر تنگ نظری است عمری با آفتاب زیستن و از آفتاب نگفتن. بیایید بیش از پیش قدر معلم را بشناسید و با ارج نهادن به معلّم، علم را تقویت کنید بی شک جامعه‌ای که در قضاوت خویش پاس حرمت معلّم می‌دارد آهنگ رشد و تعالی آن شتاب بیشتر می‌یابد و سلامت علمی و معنوی آن تضمین می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در حج سال گذشته 461 جاجي ايراني مظلومانه در سرزمين منا و در لباس احرام به شهادت رسيدند. در ميان آنان ، همگام با ساير اصناف، آموزگاراني نيز حضور داشتند كه پس ازسال‌ها انتظار به حج تمتع مشرف شده بودند. «حاج بهرام مهديان» آموزگاري از شهركرد يكي از آن مهاجران الي‌الله بود. در ادامه وصيت نامه سراسر پند ايشان كه چند روز قبل از سفر نگاشته بود، تقديم خوانندگان مي شود:
«خدا را شاكرم كه بعد از مدت ۳۰ سال خدمت صادقانه در آموزش و پرورش تقدير بر اين قرار گرفت و لطف خداوند شامل حالم شد كه براي زيارت خانه خدا و پيامبر اسلام(ص) عازم مكه مكرمه و مدينه منوره شوم و از اين لطف خدا سپاسگزارم لذا به حكم وظيفه شرعي اين وصيت‌نامه را به فرزندان خوب خودم كه بهترين سرمايه، دارائي و ثروت من هستند مي‌نويسم كه اين خود بهترين نعمت خداوندي است و ان‌شاء‌الله در طول زندگي فرزندان صالحي بوده و تا آخر عمر، زندگي خوبي را طي كنند.
پيشكش مي‌كنم به فرزندان و همسرم:
به آنان كه همه شورند و همه شوقند و همه مهرند و همه عشق
به سخن شناسان بي غرض به لب بستگان بلند انديشه
به وارستگان صداقت پيشه
به چابك سواران عرصه زندگي
به تنها نشينان خلوت غربت
به آشفتگان اقليم جدايي به تهيدستان پاكباز به دل‌خستگان اميدوار به نالندگان حريم پروردگار، به ياران، دوستان و خداپرستان خداجوي و به شب آشنايان خداگوي كه در زندگي ياد كنندم به نوازش و پس از مرگم به طلب آمرزش. ان‌شاء‌الله
اما مواردي را به فرزندان عزيزم توصيه مي‌كنم: به رسم معلمي‌ام مي‌گويم و تقديم مي‌كنم به آنان كه قدردان خوبانند. چرا كه جامعه‌اي كه قدردان خوبان نباشد به مرگ خوبي‌ها رضايت داده است و بد پروري را تمكين كرده است، چقدر تنگ نظري است عمري با آفتاب زيستن و از آفتاب نگفتن. بياييد بيش از پيش قدر معلم را بشناسيد و با ارج نهادن به معلّم، علم را تقويت كنيد بي شك جامعه‌اي كه در قضاوت خويش پاس حرمت معلّم مي‌دارد آهنگ رشد و تعالي آن شتاب بيشتر مي‌يابد و سلامت علمي و معنوي آن تضمين مي‌شود.
چند جمله‌اي از اوصاف پرهيزگاران از ديدگاه امام‌علي(ع) برايتان مي‌گويم كه اينگونه باشيد:
آنان ايمانشان همراه يقين است، دنبال رزق حلال مي‌روند، مردم از شرشان در امانند، روحش قانع و خود را براي سود آخرت به زحمت مي‌اندارند، خير از آن‌ها مي‌بارد و در سختي‌ها صبر دارند.
عزيزانم در روزگاري كه تشخيص راه از بيراهه و آب از سراب بسيار دشوار است چه برنامه‌اي مطمئن‌تر از قرآن و چه تفسيري صادقانه‌تر از فهم عترت و چه كلاسي غني‌تر و عميق‌تر از محضر درس اهل‌بيت پيامبر(ص) و پيروي از ولايت مي‌توان پيدا كرد.
فرزندان حسيني‌ام، حسين زيباترين نامي است كه در شناسنامه بشر نوشته‌اند و عاشورا تداوم رسالت انسان در پهنه خلقت است و حسين ميزان سنجش صداقت آدمي است. پس خيمه‌هاي عشق و عزا بر پا داريد و نغمه‌هاي شور و شهادت سر دهيد كه محرم آغاز هجرت انسان و بهار اصحاب شهادت و فصل لاله‌هاي سرخ است و پيوستن به اين قافله نور آدابي دارد. به حريم كاروان كه رسيديد بايد احرام شهادت بر بنديد و لبيك اجابت گوييد و اصحاب اين كاروان را پيمان‌نامه‌اي است به رنگ خون و به زيبايي وسعت ايمان و شهادت امضاء كه كرديد بيرق سبز علمدار كربلا را بر سر خويش خواهيد ديد و اين عطر بهشت است كه به مشام شما مي‌رسد. بايد حسيني شد.
فرزندانم واجبات ديني به ويژه نماز را كم نشماريد و در اداي آن حساس باشيد، دينداري شما وقتي معلوم مي‌شود كه بر سر دو راهي دنيا و آخرت، پيروي هواي نفس يا بندگي خدا قرار گيريد.
عزيزانم آرزو دارم به زودي صداي پر صلابت حضرت مهدي(عج) از ديوارهاي كعبه به ياري حق شنيده شود چرا كه اين وعدۀ حق است و خداوند در وعده اش تخلف نمي‌فرمايد.
خدايا راه ما و نسل ما را قرآني كن و ما را از سربازان امام زمان محسوب بدار.»


| شناسه مطلب: 60741




منا



نظرات کاربران