تشرف 1820زائر از مناطق محروم خراسان جنوبی و سیستان به حرم رضوی تشرف 1820زائر از مناطق محروم خراسان جنوبی و سیستان به حرم رضوی تشرف 1820زائر از مناطق محروم خراسان جنوبی و سیستان به حرم رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تشرف 1820زائر از مناطق محروم خراسان جنوبی و سیستان به حرم رضوی تشرف 1820زائر از مناطق محروم خراسان جنوبی و سیستان به حرم رضوی تشرف 1820زائر از مناطق محروم خراسان جنوبی و سیستان به حرم رضوی تشرف 1820زائر از مناطق محروم خراسان جنوبی و سیستان به حرم رضوی تشرف 1820زائر از مناطق محروم خراسان جنوبی و سیستان به حرم رضوی

تشرف 1820زائر از مناطق محروم خراسان جنوبی و سیستان به حرم رضوی

1820زائر از مناطق محروم خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، اين گروه با ورود به حرم مطهر امام رضا(ع) مورد استقبال خادمان بارگاه منور علي بن موسي الرضا(ع) قرار گرفتند.
زائرن رضا رضا گويان خود را به صحن انقلاب اسلامي و پنچره فولاد رساندند و به صاحت مقدس علي بن موسي الرضا(ع) عرض ارادت كردند.
غلامرضا آرميون‌نژاد؛ مسئول طرح شمس الشموس(ع) «زيارت اولي ها» با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي همواره به رسيدگي به محرومان و مستضعفان سفارشات زيادي كرده‌اند، ابراز كرد: در اين طرح كه به دستور حجت الاسلام والمسلمين رئيسي؛ توليت آستان قدس رضوي تدارك ديده شده است، زائران و مشتاقاني كه تاكنون توفيق زيارت حرم مطهر علي بن موسي الرضا(ع) نداشته اند، شناسايي و به زيارت اين امام مهربان مشرف شدند.
وي با بيان اينكه كميته امداد امام خميني(ره)، بهزيستي، بسيج، امام جمعه، امام جماعت و معتمدان محل، وظيفه شناسايي مستمندان و نيازمندان را بر عهده دارند، افزود: در اين دوره از طرح شمس الشموس (ع) بيش از يك هزار و 820 زائر از 10 شهرستان سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي به حرم مطهر رضوي مشرف شده اند.
آرميون‌نژاد افزود: اين زائران به مدت 3 روز در مشهد اقامت دارند و از فيض معنوي زيارت امام رضا(ع) بهره مند مي‌شوند.
نرگس كريمي از شهرستان كنارك كه پس از 36 سال انتظار به پابوسي حرم مطهر رضوي مشرف شده است، درباره اين سفر گفت: چند وقت پيش مشكلي برايم پيش آمد كه به قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) متوسل شدم، بعد از گذشت 2 هفته خبر دادند كه براي سفر به مشهد انتخاب شده ام. اينها تنها لطف و عنايت خود حضرت است كه به من نشان داد كه اين امام همام هيچ گاه بي پناهان را فراموش نمي كند.
وي با بيان اينكه در منطقه سيستان و بلوچستان برادران و خواهران اهل تسنن زيادي زندگي مي كنند، افزود: برگزاري چنين طرح هايي علاوه بر گسترش فرهنگ زيارت در منطقه مي‌تواند زمينه هاي شناخت بيشتر همگان با ائمه معصومين(ع) را فراهم كند.
حسين شايان يكي ديگر از اعضاي اين گروه گفت: سال ها آرزوي زيارت حرم امام رضا(ع) را داشتم كه به لطف خدا و عنايت امام رضا(ع) پس از گذشت 65 سال نصيب و روزي‌ام شد.
وي افزود: اين سفر براي من فراموش نشدني است، چرا كه زيارت حرم مطهر امام رضا(ع) هديه مادرشان حضرت زهرا(س) به من است. شايان با بيان اينكه امام رضا(ع) ولي نعمت تمام شيعيان به ويژه ايرانيان است، گفت: من آن قدر به امام مهرباني ها علاقه‌مند هستم كه نام تمام فرزندانم را رضا گذاشته‌ام.
حبيب الله ميري يكي ديگر از اعضاي اين گروه گفت: سينه ام پر از شور و عشق به آقا علي بن موسي الرضا(ع) است و شور و حال خاصي دارم كه با كلمات قابل بيان نيست.
وي افزود: اين سفر عنايت هاي زيادي براي من داشت، يكي از آن ها آشنايي با پيرمرد اهل دلي بود كه در ايام جواني تومور مغزي داشت و با عنايت امام رضا(ع) شفا گرفته بود و اكنون سال هاست به عشق اين امام مهربان در مسيرهاي منتهي به مشهد رانندگي مي كند.
ميري ادامه داد: از تمام كساني كه شرايط اين حضور را براي ما فراهم كردند و از خادمان آستان قدس رضوي كه با رويي گشاده ما را همراهي كردند، تشكر مي كنم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران