نشست علمی «امام خمینی(ره) و مسأله فلسطین» در لبنان برگزار شد نشست علمی «امام خمینی(ره) و مسأله فلسطین» در لبنان برگزار شد نشست علمی «امام خمینی(ره) و مسأله فلسطین» در لبنان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست علمی «امام خمینی(ره) و مسأله فلسطین» در لبنان برگزار شد نشست علمی «امام خمینی(ره) و مسأله فلسطین» در لبنان برگزار شد نشست علمی «امام خمینی(ره) و مسأله فلسطین» در لبنان برگزار شد نشست علمی «امام خمینی(ره) و مسأله فلسطین» در لبنان برگزار شد نشست علمی «امام خمینی(ره) و مسأله فلسطین» در لبنان برگزار شد

نشست علمی «امام خمینی(ره) و مسأله فلسطین» در لبنان برگزار شد

رایزنی فرهنگی ایران در لبنان به منظور بزرگداشت بیست‌وهفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نشست علمی «امام خمینی (ره) و مسأله فلسطین» را برگزار کرد.

[factimage()] http://www.icro.ir/uploads/lo_275039.jpg [imagetitle()] [factimageend()]
به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين نشست كه با همكاري مركز مطالعات فلسطيني و استراتژيك «باحث» برگزار شد، علاوه بر شخصيت‌ها و رهبران گروه‌ها و سازمان‌هاي فلسطيني و پژوهشگران و تحليل‌گران برجسته سياسي لبنان، محمدمهدي شريعتمدار، رايزن فرهنگي و ماجدي كارشناس سياسي سفارت ايران در لبنان و سيد حسن تبريزي، نماينده مجمع جهاني اهل‌ بيت (ع) در بيروت نيز حضور داشتند.
در اين نشست شيخ ماهر حمود، رييس اتحاديه جهاني علماي مقاومت، طلال ناجي، قائم‌مقام دبيركل جنبش خلق براي آزادي فلسطيني و منير شفيق، انديشمند برجسته فلسطيني و عربي و رييس پيشين مركز برنامه‌ريزي فلسطين، سخنراني كردند.
در نشست «امام خميني (ره) و مسأله فلسطين» علامه شيخ ماهر حمود با اشاره به مواضع امام راحل و جمهوري اسلامي ايران درباره فلسطين، به مهم‌ترين ويژگي‌هاي امام در اتخاذ مواضع خود به خصوص درباره فلسطين و مسايل منطقه اشاره كرد و گفت: مواضع امام (ره) ناشي از ايمان او و نه يك سياست زودگذر بود و امام راحل (ره) در مواضع خود صداقت كامل داشت.
وي ادامه داد: همين ويژگي‌ها باعث مقبوليت مردمي و تداوم راه و خط ايشان حتي پس از حيات وي بود، زيرا ما شاهديم كه مواضع ثابت جمهوري اسلامي ايران درباره فلسطين، به‌رغم همه فشارها در دوران زعامت آيت‌الله خامنه‌اي، با شدت بيشتر پيگيري شده است.
همچنين طلال ناجي، قائم‌مقام دبيركل جنبش خلق براي آزادي فلسطين ـ فرماندهي كل، نيز در اين نشست، با اشاره به مواضع و فتاواي امام راحل (ره) حتي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي ايران و از دهه 40 شمسي، گزيده‌هايي از بيانات امام راحل (ره) درباره مسأله فلسطين و رهبر معظم انقلاب درباره امام خميني و ديدگاه‌هايش در مورد مسأله فلسطين را قرائت كرد.
وي بيان كرد: پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، اميد تازه‌اي در ميان ملت‌هاي منطقه براي ادامه مبارزه با رژيم صهيونيستي ايجاد كرد؛ در حاليكه پس از قرارداد ننگين كمپ‌ديويد، كشورهاي منطقه به سمت عادي‌سازي روابط با آن رژيم گام برمي‌‌داشتند.
منير شفيق، انديشمند فلسطيني نيز با اشاره به اصول و سياست‌هاي ثابت انقلاب و جمهوري اسلامي ايران درباره دفاع از مسايل عادلانه در منطقه و در رأس آنها مسأله فلسطين و نيز حمايت از مستضعفان جهان و تغيير معادلات در منطقه، كمك‌هاي مستمر جمهوري اسلامي ايران به جنبش مقاومت فلسطين و نتايج ارزشمند آن در تداوم راه انتفاضه را ستود و افزود: انتفاضه، بازتابي از تأثيرات انقلاب اسلامي ايران در عرصه فلسطين بوده است.
در پايان اين نشست، گروهي از حاضران و از جمله محسن صالح، رييس دانشگاه معارف، عبدو اللقيس، كارشناس و تحليل‌گر مسايل بين‌الملل، جمانه امهز، نويسنده و شاعر لبناني، شحاده جمال‌الدين، نويسنده و تحليل‌گر سياسي، مصطفي اللداوي، از نويسندگان فلسطيني و حسن شقير، فعال رسانه‌اي لبناني، به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداختند.
پس از اظهار نظر شركت‌كنندگان در اين نشست، سخنرانان نيز هر يك در چند دقيقه آخرين مطالب خود را در توضيح بعضي نكات و پاسخ به پرسش‌هاي شركت‌كنندگان بيان كردند.


| شناسه مطلب: 61673




فلسطين لبنان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران