شیخ ماهرحمود سوء مدیریت عربستان در انجام مناسک حج را محکوم کرد شیخ ماهرحمود سوء مدیریت عربستان در انجام مناسک حج را محکوم کرد شیخ ماهرحمود سوء مدیریت عربستان در انجام مناسک حج را محکوم کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شیخ ماهرحمود سوء مدیریت عربستان در انجام مناسک حج را محکوم کرد شیخ ماهرحمود سوء مدیریت عربستان در انجام مناسک حج را محکوم کرد شیخ ماهرحمود سوء مدیریت عربستان در انجام مناسک حج را محکوم کرد شیخ ماهرحمود سوء مدیریت عربستان در انجام مناسک حج را محکوم کرد شیخ ماهرحمود سوء مدیریت عربستان در انجام مناسک حج را محکوم کرد

شیخ ماهرحمود سوء مدیریت عربستان در انجام مناسک حج را محکوم کرد

شیخ ماهر حمود از علمای برجسته اهل سنت لبنان مقام های سعودی را مسئول فاجعه منا دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، امام جمعه مسجد قدس در شهر صيدا در جنوب لبنان، سوء مديريت رژيم آل سعود در برگزاري مناسك حج را كه سال گذشته منجر به كشته شدن بيش از 2 هزار حاجي شد، محكوم كرد.
شيخ ماهر حمود در مصاحبه با شبكه خبري پرس تي وي با اشاره به اينكه نمي توان به سادگي از كنار حادثه منا گذشت، گفت : زماني كه ما نحوه برخورد سعودي ها را با ابدان شهداي اين حادثه مشاهده كرديم و ديديم كه جنازه هاي قربانيان را بدون اجازه خانواده هاي آنها دفن كردند، متوجه عمق سوء مديريت آنها در ميزباني مناسك حج شديم.
امام جمعه مسجد قدس در شهر صيدا مقامهاي سعودي را مسئول اين فاجعه دانست وافزود: زماني كه صحبت از اداره مراسم حج مي شود، رياض كاملا به شكل ديكتاتوري عمل مي كند.
حادثه منا، خونين ترين حادثه در تاريخ مراسم حج به شمار مي رود. كشته شدگان در اين حادثه از 36 كشور جهان براي شركت در اين مراسم به مكه آمده بودند.
مقامهاي رسمي عربستان تعداد كشته شدگان را تنها 770 نفر اعلام كرده اند در حالي كه برخي منابع اين تعداد را بيش از هفت هزارنفر عنوان كردند كه از اين ميان 461 نفر ايراني بوده اند.
سازمان حج وزيارت درخرداد ماه گذشته اعلام كرد كه عربستان صد عن سبيل الله كرد و مانع از حضور حجاج ايراني درمراسم حج امسال شد.
شيخ حمود در اين باره گفت: رسانه هاي سعودي تنها حقيقت را مخدوش مي كنند و رژيم آل سعود به دنبال تلافي كردن شكست هاي خود در يمن و سوريه است.


| شناسه مطلب: 62061




لبنان حمود منا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران