عضو بعثه مقام معظم رهبری:

امام راحل فریضه حج را احیا کرد

حجت الاسلام والمسلمین عسکری با تبیین نگاه جمهوری اسلامی ایران به حج، اظهار داشت: حج نوعی حرکت به سوی خدا است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، نشست علمي تخصصي «حج شط هميشه جاري» با موضوع حج و آرمان هاي اسلامي عصر پنج‌شنبه با حضور جمعي از اساتيد حوزه در سالن جلسات سازمان حج و زيارت استان قم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين عسكري در اين نشست اظهار داشت: نگاه جمهوري اسلامي به حج به عنوان فريضه اي معنويت آفرين، توسعه بخش، قوت بخش، ديني و اسلامي و پرهيز از فرقه گرايي و تفرقه جويي بوده است و از پيام هاي امام و رهبري نيز به صراحت اين مطلب ديده مي شود.
امام و رهبري هيچگاه دنبال تفرقه افكني نبودند
عضو بعثه مقام معظم رهبري ادامه داد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب در پيام هاي خود هيچگاه صحبتي كه بوي تفرقه جويي و طائفه گرايي حس شود، نكرده اند و برعكس ما در فتاوي اين بزرگواران به صراحت مي بينيم كه دستور به وحدت داده اند و گفته اند در نماز جمعه و جماعت مدينه و مكه شركت كنيد و اقتداي به آنها را در نماز نيز صحيح دانسته اند.
وي با اشاره به تهمت‌هاي عربستان سعودي به جمهوري اسلامي، ابراز داشت: آنها به دنبال اين مطلب هستند كه بگويند ايران مي خواهد فريضه حج را سياسي كند كه اين نسبتي دروغ و ناروا است، چرا كه ما هيچگاه دنبال شكاف و تفرقه نبوده و نيستيم و هميشه بر اتحاد، همدلي و برادري مسلمان ها تأكيد كرده ايم.
حجت الاسلام والمسلمين عسكري تصريح كرد: امام راحل فريضه حج را احيا كرد و به آن روح بخشيد، بنابراين ما معتقديم حج بدون برائت و حجي كه همراه با قيام نباشد اثري ندارد؛ ما حجي مي خواهيم كه در آن اعلام انزجار از كفر و شرك و نفاق پررنگ باشد.
حج حركت به سوي خدا است
وي با بيان اين كه حج نوعي حركت به سوي خدا است، ابراز كرد: اگر حج با شرايط خاص خودش انجام شود مي تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند، چراكه حج عطيه اي بي زوال از جانب خدا و از بين برنده آلودگي ها و غبارهاي دل و جان انسان ها است.


| شناسه مطلب: 62794




عسكري بعثه حج نشست



نظرات کاربران