برگزاری برنامه  روز دحوالارض در حرم مطهر رضوی برگزاری برنامه  روز دحوالارض در حرم مطهر رضوی برگزاری برنامه  روز دحوالارض در حرم مطهر رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری برنامه  روز دحوالارض در حرم مطهر رضوی برگزاری برنامه  روز دحوالارض در حرم مطهر رضوی برگزاری برنامه  روز دحوالارض در حرم مطهر رضوی برگزاری برنامه  روز دحوالارض در حرم مطهر رضوی برگزاری برنامه  روز دحوالارض در حرم مطهر رضوی

برگزاری برنامه روز دحوالارض در حرم مطهر رضوی

همزمان با 25 ذی القعده، ویژه برنامه روز دحو الارض در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، اين ويژه برنامه با حضور خيل عظيمي از زائران و مجاوران بارگاه منور ثامن الحجج(ع) در صحن جامع رضوي برگزار شد واز ابتداي مراسم صحن مملو از عاشقان و ارادتمنداني بود كه از نقاط مختلف كشور خود را به حرم امام رضا(ع) رسانده بودند.
در بخش اول اين برنامه، قاريان بين المللي قرآن به قرائت چند آيه از كلام الله مجيد پرداخته و در ادامه امير عارف؛ مداح و ذاكر اهل بيت(ع) زيارت جامعه كبيره را قرائت و در ذكر مصيبت اهل بيت(ع) به مرثيه سرايي و روضه خواني پرداخت.
پس از قرائت زيارت جامعه كبيره، صف هاي طولاني نماز جماعت تشكيل شد و حضور خيل عظيم زائران و مجاوران در نماز جماعت، شكوهمندي را رقم زد كه دل و جان هر مسلمان را به وجد مي آورد.
بعد از اقامه اين نماز باشكوه، همه زائران رو به مضجع منور علي بن موسي الرضا(ع) زيارت امين الله را قرائت كردند و در ادامه نيز از ديگر برنامه هاي تبليغي حرم مطهر رضوي بهره مند شدند.
برپايه اين گزارش حجت الاسلام والمسلمين حسن شريعت زاده نيز در بيست و پنجمين روز از ماه ذي القعده در جمع زائراني كه رواق بزرگ امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي گرد آمده بودند به تبيين اهميت زيارت از ديدگاه دين مبين اسلام پرداخت.
وي گفت: در حديثي از وجود مقدس حضرت رضا(ع) نقل شده كه ايشان فرمودند: «خداوند رحمت كند بنده‌اي را كه امر ما زنده كند»، با دقت در اين حديث نوراني درمي‌يابيم كه منظور از امر ما كه امام رضا(ع) در اين حديث به آن اشاره كرده‌اند همان دستورات و اوامر الهي است.
اين كارشناس ديني با اشاره به اينكه زيارت قبور معصومين(عليهم السلام) يك دستور ديني است، اظهار كرد: كسي كه به زيارت قبر معصومين(عليهم السلام) مي‌رود در واقع به دستور الهي عمل كرده است و عمل به دستور الهي نيز به معناي تعظيم شعائر الهي است.
حجت الاسلام شريعت‌زاده تصريح كرد: حضرت صديقه طاهره(س) در زمان حيات خود هفته‌اي دو بار براي زيارت قبر حمزه(رضي الله) به كوه احد مي‌رفتند و اگر اين كار اشكالي داشت حتما پيامبر(ص) ايشان را از انجام اين كار منع مي‌كردند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه زيارت به معناي عهد و پيمان با حجت خداست، اظهار كرد: كسي كه براي زيارت امام معصوم(ع) مشرف مي‌شود در واقع با آن حضرت عهد مي‌بندد كه بر مبناي دستورات و اوامر او عمل كند و در اين صورت است كه زيارت او معنا پيدا مي‌كند. گفتني است در شب 25 ذيقعده نيز مراسمي در حرم مطهر رضوي برگزارشدكه در آن حجت الاسلام و المسلمين عليرضا پناهيان درجمع زائران درصحن جامع رضوي به تبيين موضوع ولايت پرداخت وگفت: امام رضا(ع) بالاترين دعوت به ولايت را در ميان ائمه اطهار(ع) داشتند.
وي اظهار كرد: در ميان ائمه اطهار(ع) براي هيچ يك از اين بزرگواران اين فرصت فراهم نبود كه مانند حضرت رضا (ع) مردم را به طور مستقيم دعوت به امامت و ولايت كنند.




نظرات کاربران