بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اربعین بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اربعین بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اربعین بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اربعین بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اربعین بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اربعین بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اربعین

بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اربعین

بیش از 60 درصد شرکت‌کنندگان مراسم اربعین جوانان هستند و امسال با تدابیری که اندیشیده شده، راحت‌تر می‌توانند به فضای مجازی دسترسی داشته‌ باشند تا در این عرصه پیام اربعین را به گوش مردم برسانند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌السلام والمسلمين احمدي، مسئول كميته فرهنگي و آموزشي اربعين حسيني (ع) گفت: در مراسم رونمايي از همكاري‌هاي موسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان و كميته فرهنگي و آموزشي اربعين حسيني (ع) با بيان اينكه استفاده از شبكه‌هاي مجازي و رسانه‌ها مي‌تواند در بحث فرهنگ‌سازي اربعين نقش موثري ايفا كند، گفت : ‌يكي از رسالت‌هاي كميته فرهنگي ارسال پيام اربعين است و در اين راستا فضاي مجازي و رسانه‌ها تاثير بسزايي دارد. وي افزود:‌ ما اگر مي‌خواهيم از ظرفيت‌ها موجود بهره ببريم، مي‌توانيم از موسسات و نهادهاي فعال دولتي كه يك مجموعه ارزشمند هستند، استفاده كنيم. بيش از 60 درصد شركت‌كنندگان مراسم اربعين جوانان هستند و امسال با تدابيري كه انديشيده شده راحت‌تر مي‌توانند به فضاي مجازي دسترسي داشته‌ باشند تا در اين عرصه پيام اربعين را به گوش مردم برسانند.
وي با اشاره به اينكه يكي از شبكه‌هاي فضايي فعال موسسه تبيان است كه از مدت‌ها قبل با ستاد اربعين همكاري خود را آغاز كرده است، اضافه كرد: ما درصدد هستيم كه با ساير موسسات و رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها نيز رايزني داشته باشيم كه تا به هدف اصلي كه اشاعه فرهنگ اربعين است برسيم.
درادامه اين نشست مرتضوي قائم مقام موسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان با اعلام خبر همكاري اين موسسه با ستاد فرهنگي اربعين گفت: موسسه تبيان به عنوان يكي از باسابقه‌ترين موسسات فعال در زمينه فعاليت‌هاي فرهنگي و ديني،‌ از ديرباز توليد محتوا وتامين زيرساخت لازم در راستاي اشاعه فرهنگ ديني و جذب كاربران در اين زمينه را از اصلي‌ترين اهداف خود قرار داده است.
وي با اشاره به اينكه با تفاهم صورت گرفته با كميته آموزشي، فرهنگي ستاد اربعين حسيني(ع) امسال خدمات مشترك آموزشي به زائرين اربعين ارائه داده مي‌شود، ايجاد شبكه اجتماعي زائرين اربعين حسيني(ع) را از آن جمله دانست.
مرتضوي اضافه كرد: امروزه شبكه‌هاي اجتماعي، نقش موثري در ارتباط با كاربران دارند و در همين راستا موسسه تبيان زيرساخت‌هاي لازم براي ايجاد شبكه‌ اجتماعي ويژه زائرين را در اختيار كميته آموزشي، فرهنگي ستاد اربعين حسيني(ع) قرار داده است تا مقدمات ارتباط هرچه نزديك‌تر مخاطبين با اين شبكه فراهم شود. وي گفت: كاربران مي‌توانند به منظور عضويت در شبكه اجتماعي زائرين اربعين حسيني به آدرس http://net.tebyan.net مراجعه كرده و با صفحه كميته آموزشي، فرهنگي ستاد اربعين حسيني(ع) ارتباط برقرار كنند. سامانه جامع مشاوره اربعين حسيني (ع) از آنجا كه هر ساله زائرين راهپيمايي عظيم اربعين حسيني، پرسش‌هاي فراواني در خصوص چگونگي فراهم سازي مقدمات و ابعاد مختلف اين سفر داشته‌ و دارند، سامانه جامع مشاوره اينترنتي به منظور سهولت در پاسخ‌دهي به كاربران توسط موسسه تبيان فراهم شده و در اختيار كميته آموزشي،‌ فرهنگي ستاد اربعين حسيني (ع) قرار گرفته است.
مرتضوي يادآور شد : راه‌اندازي كانال اربعين حسيني(ع) از ديگر خدمات ما است. كميته آموزشي، فرهنگي ستاد اربعين حسيني (ع) با در اختيار گرفتن بستر كانال اختصاصي فيلم از موسسه تبيان، فيلم و كليپ‌هاي با كيفيت بالاي راهپيمايي عظيم اربعينن حسيني را به مخاطبان خود عرضه مي‌كند. همكاري‌هاي طرفين تا زمان برگزاري راهپيمايي عظيم اربعين حسيني(ع) ادامه داشته وطي ايام و ماه‌هاي آتي از پروژه‌هاي مشترك ديگري همچون بارگزاري صفحه ويژه اربعين در وب سايت تبيان رونمايي مي‌شود.




نظرات کاربران