دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است

دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است

دفاع مقدس یادآور صبر و استقامت سربازان دلاور ایران اسلامی است که با ولایتمداری و پیروی از رهبر آزاده خویش در برابر رژیم بعث عراق ایستادند و اجازه تعدی به خاک کشور را به دشمن متجاوز ندادند و سرانجام توانستند با الگو گیری از مکتب عاشورا در جنگی نابرابر به پیروزی دست یابند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رژيم بعث عراق در 31 شهريور 1359 خورشيدي با به كارگيري تمام توان نظامي خود و با عبور از مرزهاي بين المللي به خاك ايران ، تجاوز كرد و اينگونه آغازگر جنگي هشت ساله شد.
پيش از آن صدام حسين رييس جمهوري وقت عراق با پاره كردن قرارداد 1975 الجزاير در برابر دوربين هاي تلويزيوني بر شروع جنگي نابرابر مهر تاييد زده بود. اگر چه وي پيش از صدور فرمان حمله، موضوع اختلاف هاي مرزي را دليل جنگ عنوان كرد اما خود نيز مي دانست اين عمل مرحله اجرايي نقشه اي برنامه ريزي شده، هدفمند و فرامنطقه اي محسوب مي شد كه رژيم بغداد به دليل اختلاف با ايران، تنها داوطلب اجراي اين نقشه شده بود.
جنگ تحميلي يكي از طولاني ترين، وسيع ترين و پرهزينه ترين جنگ هاي تاريخ بشر است كه در آن قشرهاي گوناگون مردم در قالب نيروهاي مردمي با دعوت پير جماران مبني بر واجب بودن دفاع و جهاد در برابر متجاوزان راهي جبهه هاي جنگ شدند. از همان روزهاي نخستين اين نبرد نابرابر، رزمندگان اسلام به رويارويي با دشمن اشغالگر شتافتند و مانع از پيشروي هاي آنها شدند.
در هشت سال دفاع مقدس، 19 عمليات بزرگ و 19 عمليات متوسط و 125 عمليات كوچك به وسيله سربازان ايران زمين انجام شد و رژيم اشغالگر بعث، بدون دستيابي به اهداف خويش در يك عقب نشيني آشكار، شرايط جمهوري اسلامي ايران را براي صلح پذيرفت و با امضاي قطعنامه 598 شوراي امنيت سازمان ملل، آتش بس در مرزهاي دو كشور حاكم شد.
اهميت و جايگاه جانفشاني هاي فرزندان اين مرز و بوم در برابر متجاوزان به خاك كشور آن چنان والا است كه هيچ گاه خاطره ازخودگذشتگي آنان از حافظه مردمان ايران پاك نخواهد شد و به پاس فداكاري و ايثار آنان هفته دفاع مقدس از 31 شهريور با شعار محوري «ما آماده ايم» آغاز مي شود.
**عنوان روزهاي اين هفته به شرح زير است:
- 31 شهريور: «اقتدار، صلابت، نيروهاي مسلح»
- يكم مهر: «شهيدان، ايثارگران، سربازان، فخرآفرينان»
- دوم مهر: «معنويت، وحدت ملي، خانواده و سلامت»
- سوم مهر: «دانش پژوهان، نخبگان، هنرمندان»
- چهارم مهر: «اقتصاد مقاومتي، پشتيباني مردمي و اصناف، آمادگي دفاعي»
- پنجم مهر: «پيشكسوتان، رزمندگان، عزتمداران»
- ششم مهر: «بصيرت افزايي، بيداري اسلامي، دشمن شناسي، استكبارستيزي»
- هفتم مهر: «فرماندهان، مسوولان، حماسه آفرينان، ولايتمداران»


| شناسه مطلب: 63604




مناسبت ها



نظرات کاربران