افزایش مدت برگزاری عمره به ۱۰ ماه درسال افزایش مدت برگزاری عمره به ۱۰ ماه درسال افزایش مدت برگزاری عمره به ۱۰ ماه درسال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افزایش مدت برگزاری عمره به ۱۰ ماه درسال افزایش مدت برگزاری عمره به ۱۰ ماه درسال افزایش مدت برگزاری عمره به ۱۰ ماه درسال افزایش مدت برگزاری عمره به ۱۰ ماه درسال افزایش مدت برگزاری عمره به ۱۰ ماه درسال

افزایش مدت برگزاری عمره به ۱۰ ماه درسال

رسانه‌های سعودی از پیشهاد دولت این کشور مبنی بر افزایش مدت زمان عمره از ۸ به ۱۰ ماه خبر دادند.

به گزارش ايسنا به نقل از عرب نيوز، اين پيشنهاد كه در صورت پذيرفته شدن، ماه‌هاي محرم و شوال را نيز به جمع ماه‌هاي برگزاري عمره اضافه مي‌كند، هم اكنون در حال بررسي است و در راستاي ايجاد چشم‌انداز جديد براي مكه و مدينه مطرح شده است.
در حالي كه هم‌اكنون مدت زمان حج عمره در عربستان از ماه صفر آغاز مي‌شود و تا انتهاي رمضان ادامه دارد، پيشنهاد افزايش ۲ ماهه مدت زمان برگزاري عمره، هماهنگ با اهداف چشم‌انداز عربستان تا سال ۲۰۱۳ ميلادي و رساندن تعداد زائران عمره از ۸ ميليون به ۳۰ ميليون نفر در سال است.
همچنين هدف از ارائه طرح چشم‌انداز عربستان تا سال ۲۰۳۰، غني ساختن سفر مذهبي و فرهنگي زائران در عربستان از طريق ساخت و توسعه موزه‌ها و همچنين محوطه‌هاي تاريخي و فرهنگي اعلام شده است.
در اين ميان اتاق تجارت و صنعت مكه اقدام به برگزاري كارگاهي به منظور بحث پيرامون نقشه راه پيشرفت پايدار در تمامي بخش‌هاي كسب و كار در مكه در ايام حج و عمره كرده است.
رئيس اتاق صعت و تجارت مكه گفت: در دوره بعدي شاهد تكميل پروژه‌هاي بزرگ در مكه خواهيم بود تا پاسخگوي جمعيت رو به رشد مسلمانان در جهان باشيم. مسلمانان با جعيت ۱.۶۲ ميلياردي ۲۳ درصد از جمعيت جهان را به خود اختصاص مي‌دهند.
در حالي كه با توجه به سوءمدريت سعودي‌ها در مراسم حج سال گذشته و متعاقب آن كشته شدن هزاران نفر، تعداد زائران در مراسم حج امسال با كاهش قابل ملاحظه‌اي رو به رو بود و درآمدهاي سعودي‌ها نيز نزول پيدا كرده است، به نظر مي رسد تنها انگيزه افزايش مدت زمان عمره از ۸ به ۱۰ ماه جبران عقب‌ماندگي در درآمدهاي حاصل از حج تمتع است


| شناسه مطلب: 63669




عمره مفرده



نظرات کاربران