تغییر تقویم قمری به میلادی در عربستان تغییر تقویم قمری به میلادی در عربستان تغییر تقویم قمری به میلادی در عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تغییر تقویم قمری به میلادی در عربستان تغییر تقویم قمری به میلادی در عربستان تغییر تقویم قمری به میلادی در عربستان تغییر تقویم قمری به میلادی در عربستان تغییر تقویم قمری به میلادی در عربستان

تغییر تقویم قمری به میلادی در عربستان

در راستای عمل به مصوبات هیئت وزیران عربستان سعودی، وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی این کشور از امروز یکشنبه اجرای تقویم میلادی را برای پرداخت حقوق و مزایای کارمندان به جای تقویم هجری قمری که از زمان تاسیس عربستان سعودی در 86 سال پیش اجرا می شد، آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، يكي از كارمندان دولت در عربستان سعودي به اسپوتنيك گفت با آغاز اجراي تقويم ميلادي، هر كارمند هر سال حدود نيمي از حقوق يك ماه خود را از دست خواهد داد.
با جايگزين شدن تقويم ميلادي به جاي تقويم هجري قمري، كارمندان روز 25 هر ماه ميلادي حقوق ماهيانه خود را دريافت مي كنند در حالي كه طبق روندي كه تاكنون اجرا مي شد، كارمندان روز بيست و پنجم هر ماه قمري حقوق خود را دريافت مي كردند. هر سال قمري حدود 15 روز از سال ميلادي كوتاهتر است.
استفاده از تقويم ميلادي يكي از مصوبات اخير هيئت وزيران عربستان سعودي است كه شامل لغو يا تعديل برخي مزايا و پاداش هاي كارمندان دولت و اصلاحاتي در زمينه اضافه كار و لغو پرداخت پاداش آخر سال در سال كنوني (1438 هجري) و لغو هرگونه افزايش هنگام تمديد قراردادهاي كاري يا امضاي قراردادهاي جديد مي شود.


| شناسه مطلب: 63730




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران