پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد مطهر امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد مطهر امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد مطهر امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد مطهر امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد مطهر امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد مطهر امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد مطهر امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد مطهر امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد مطهر امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد

در آستانه محرم الحرام و ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) پرچم سبز گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) به همراه پوشش ضریح مطهرطی مراسمی تعویض شد و به نشانه عزا به پرچم و پوشش سیاه تغییر کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، قبل از شروع اين مراسم، دو هزار نفر از اعضاي هياتهاي عزاداري سيدالشهدا(ع) در مشهد از گوشه و كنار اين شهر خود را به چهار راه شهدا رسانده و در حالي كه پرچم هاي سياه در دست داشتند در صحن انقلاب اسلامي حرم مطهر رضوي براي شركت در 'مراسم اذن عزا حضور يافتند.
دراين مراسم يكي از مداحان خادم بارگاه منور رضوي به نوحه خواني و مرثيه سرايي درعزاي حضرت اباعبدالله الحسين (ع) پرداخت و تعدادي از خادمان سادات و سركشيك هاي حرم مطهر رضوي همراه با ذكر و مدح ائمه معصوم (ع) پرچم سياه آستان قدس رضوي مزين به آيه مباركه 'نصر من الله و فتح قريب' را به بالاي گنبد منور منتقل كرده و بر فراز آن به اهتزار درآوردند.
تعويض پرچم و پوشش ضريح عصر يكشنبه همزمان با 'مراسم اذن عزا' با حضور توليت آستان قدس رضوي برگزار شد.
پوشش ضريح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملكوتي ثامن الحجج(ع) در اعياد و شهادتها تعويض مي شود. پرچم سياه عزاداري محرم و صفر به مدت 63 روز بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) برافراشته مي ماند.
در ايام شهادت رنگ پرچم و پوشش ضريح حرم مطهر رضوي 'مشكي' و در اعياد و ميلاد ائمه اطهار(ع) پوشش و پرچم به رنگ سبز است.


| شناسه مطلب: 63769




گنبد سياه امام رضا



نظرات کاربران