پرچم مطهر حرم حضرت رضا (ع) به کاروان پیاده مشهد تا کربلا اهدا شد پرچم مطهر حرم حضرت رضا (ع) به کاروان پیاده مشهد تا کربلا اهدا شد پرچم مطهر حرم حضرت رضا (ع) به کاروان پیاده مشهد تا کربلا اهدا شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پرچم مطهر حرم حضرت رضا (ع) به کاروان پیاده مشهد تا کربلا اهدا شد پرچم مطهر حرم حضرت رضا (ع) به کاروان پیاده مشهد تا کربلا اهدا شد پرچم مطهر حرم حضرت رضا (ع) به کاروان پیاده مشهد تا کربلا اهدا شد پرچم مطهر حرم حضرت رضا (ع) به کاروان پیاده مشهد تا کربلا اهدا شد پرچم مطهر حرم حضرت رضا (ع) به کاروان پیاده مشهد تا کربلا اهدا شد

پرچم مطهر حرم حضرت رضا (ع) به کاروان پیاده مشهد تا کربلا اهدا شد

کاروان پیاده مشهد _ کربلا (انصار الحسین) که از 19 شهریور سفر خود را به مقصد کربلا از مشهد آغاز کرده است، این مسیر را با پرچم متبرک حضرت رضا(ع) طی می‌کند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري حج از مشهد مقدس، اين پرچم كه براي همراهي با كاروان پياده انصار الحسين مشهد اهداشده است، در طول سفر كاروان در عبور از شهرها و روستاهاي مختلف در مسير مشهد تا كربلاي معلا شميم عطر خوش رضوي را منتشر خواهد كرد.
محمد رجبي مسئول شانزدهمين كاروان پياده مشهد _ كربلا با اعلام اين خبر گفت: به لطف خداوند متعال و با عنايت حضرت امام هشتم (ع) پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا (ع) امسال از سوي آستان قدس رضوي به كاروان پياده انصار الحسين اهداء شده است.
وي افزود: اين پرچم مقدس در طول سفر همراه اعضاء كاروان خواهد بود و در عبور از شهرها و روستاهاي مختلف شميم عطرخوش رضوي را به همه مشتاقان زيارت حرم آن حضرت منتقل مي‌كند.
وي افزود: شانزدهمين كاروان پياده مشهد _ كربلا حدود يك ماه پيش سفر معنوي خود را باهدف نشر و اشاعه فرهنگ حسيني و ترويج فرهنگ عاشورايي با پاي پياده از مشهد مقدس به سمت حرم سيد و سالار شهيدان در كربلاي معلا آغاز و جمعه اين هفته مصادف با پنجم محرم به شهر ورزنه در استان اصفهان خواهد رسيد.
وي گفت: اين كاروان سپس با ادامه مسير به سمت چهارمحال و بختياري وارد استان خوزستان شده و بعد از عبور از مرز شلمچه دو روز مانده به اربعين امام حسين (ع) وارد كربلاي معلا مي‌شود.
مدير مجتمع اسلامي حضرت بقيه‌الله الاعظم (عج) اضافه كرد: در سفر امسال اين كاروان كه شانزدهمين سفر معنوي با پاي پياده از مشهد مقدس تا كربلاي معلا است، پرچم گنبد مطهر امام رضا (ع) به كاروان اهداء و اين پرچم تا پايان سفر همراه كاروان است و بعد از زيارت اعضاي كاروان پياده انصار الحسين (ع) در كربلا به مشهد مقدس و آستان قدس رضوي بازگردانده خواهد شد.
گفتني است، شانزدهمين كاروان پياده انصار الحسين (ع) روز جمعه 19 شهريور امسال بعد از مراسم بدرقه باشكوهي كه با دعاي ندبه و سخنراني و مداحي همراه بود، در سالروز شهادت امام باقر (ع) راهي كربلاي معلا شد.
پياده‌روي اين كاروان وابسته به مجتمع فرهنگي بقيه‌الله حدود هفتاد روز طول خواهد كشيد كه 54 روز آن در داخل كشور و بقيه در خاگ عراق خواهد بود. اين كاروان كه تاكنون از شهرهاي تربت‌حيدريه، بجستان، فردوس، طبس، خورو بيابانك و نائين عبور كرده، روز جمعه وارد شهرستان ورزنه در استان اصفهان خواهد شد و بعد از توقف كوتاهي با ادامه مسير از شهرهاي شهرضا، دهاقان، بروجن، لردگان، ايذه، اهواز و خرمشهر خواهد گذشت و از مز شلمچه وارد خاك عراق خواهد شد و چند روز مانده به اربعين حسيني به كربلا مي‌رسد.
اعضاي اين كاروان تا پايان ماه صفر در عراق اقامت خواهند داشت و پس از زيارت اماكن متبركه در اين كشور به مشهد بازمي‌گردند.




نظرات کاربران